Årgang på mc
Fra : Wyllie

Dato : 24-01-04 07:46

Hej!

Jeg er ved at handle om en vf 750, hvor stel nr. er: HMRC 0723xxxxx, er der
nogen i gruppen der kan fortælle hvilke årgang det er samt hvad xx23xxxxx
står for?

Med stor ærbødig hilsen
Wyllie

Fra : Richard

Dato : 24-01-04 12:44

Wyllie wrote:

> Jeg er ved at handle om en vf 750, hvor stel nr. er: HMRC 0723xxxxx, er der
> nogen i gruppen der kan fortælle hvilke årgang det er samt hvad xx23xxxxx
> står for?

Ikke bare en VF750, men en rigtig, genuine VF750S, ikke sandt

*HM* siger bl.a. noget om hvilken fabrik den er produceret - nærmere info
finder du i reservedelsfichen

*RC07* er typebetegnelsen for VF750S (1982-85) og de første årgange af
VF750C (1982-?)

*23....* er cyklens stelnummer hvor *23* er 85 (*20* er 82 etc) - samme
nummerering gælder motornummeret RC07E-23.... skulle motoren gerne hedde
(Motornummeret står på højre side lige foran oliepinden; de sidste fire
cifre er dog ikke identiske i stel- og motornummer).

Altså en 1985'er som var sidste årgang af VF750S, ligesom min egen. Det år
blev den lavet til CAN, F og IT - muligvis også solgt i CH. I 1986 solgte
Honda-importøren i DK et restparti fra et af de tre sidstnævnte lande, og
de ses derfor annonceret som '86ere, da de er indregistreret første gang
det år.

Meget mere info finder du på www.honda-v4.com - eller spørg

Hvad er det for en farve, og hvor i landet har du fundet den? - hvad vil
han/hun have for den?

PS. Det vil derfor være en god ide at se knastakslerne efter for slid
(typisk pitting, små bitte hulle i løbebanen). De tidlige årgange af
denne, C og F-modellen sled knastaksler pga fejldimensioneret
olietilførsel til toppen. Problemet blev ordnet i løbet af '83, hvor
olietilførslen og bearbejdningen af topstykket blev ændret. Der kan dog
forekomme slid på knastaklser på efterfølgende årgange af de tre modeller,
især hvis motoren bliver kørt ved for lave omdrejninger (~<4krpm varm,
højere når kold). Nogle ejere har monteret et såkaldt oil mod, et separat
olietilførselssystem til toppen for at komme dette problem endegyldigt til
livs. Du kan kende det som en tommetyk ekstra flange bag oliefilteret og
et par slanger derfra direkte til toppen.

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Bo-gsxR

Dato : 27-01-04 15:08

> Jeg er ved at handle om en vf 750, hvor stel nr. er: HMRC 0723xxxxx, er der
> nogen i gruppen der kan fortælle hvilke årgang det er samt hvad xx23xxxxx

jeg ringer til importøren når jeg vil vide noget om stel nr.

bo-gsxR