zx9 vs gsxr1100
Fra : Knorsfis

Dato : 23-01-04 15:47

Hej NG

Har en kammerat som er på jagt efter en ZX9R af de første årgange, men
da vi talte sammen her forleden dag kam vi i tanke om en GSXR1100W...
Hvordan er den i forhold til en ZX9R??
På papiret lyder den bedre.... Kun 6 kilo tungere, men
vægt/kraft-forholdet er bedst for Suzukien...
Hvis GSXR'en mangler lidt styreegenskaber kan det vel rettes med en
anden dæmper???...
For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
overskud til öhlins eller lign...

Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100

pfh tak
Jesper
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=470

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-01-04 17:15

Knorsfis wrote:
> [...]
> For de min. 20.000,- der er i prisforskel har man da masser af
> overskud til öhlins eller lign...
>
> Men hvad er jeres erfaringer med en GSXR1100

Hmm nu starter der vidst en lille religionkrig her???

Jeg tror altså ikke at sukien er bedre??? Den er vel oxo ældre? og så er
styreegenskaberne nok oxo bedre på 9´ren, og den er jo oxo lige lidt
flottere!!!! Hvis man skal stille dem op mod hinanden, kommer sukien til at
lider under at den vejer de 20 kg mere, og så er den jo nærmest født med
styredæmper. Kan den styre uden ??

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155
yzf1000r

Fra : mek

Dato : 24-01-04 12:36

"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> lider under at den vejer de 20 kg mere, og så er den jo nærmest født med

Har haft 750R og 1100R som jeg stadig har og begge fik flået org.styrdæmper
af da de ikke er en krone værd.
Har nu haft 11højen siden 91 (90 Model)
uden styrdæmper NO PROBLEMOS

Har ikke prøvet en 9er , kun kørt med en, og det var først ved topfart
han listede udeom (skal lige siges at den haved fået "pillet" en hel del
ved maskineriet)
Men med 9ern får du et stivere stel hvilket jo er nice i sving med
"rulle på".

Hvis du har mulighed, så kom ud og prøv nogle, da det betyder en
hel del hvordan man har det med den når sidder "I" den eller som nogle
Cykler "PÅ" den, hvilket jeg ikke syntes er fedt, RWern er efter min
mening for høj og stor at sidde på, ikke fordi jeg ikke kan nå jorden
1.85 høj, syntes bare den virker klodset og tung at tumle, hvilket
det jo ikke ligefrem blivet sjovere af, men det er smag og behag
så har du muligheden så prøv nogle.

Mik
R1100

Fra : Knorsfis

Dato : 24-01-04 19:30

"mek" <@.dk> wrote in message news:<yMsQb.434$qC6.181@news.get2net.dk>...
> "Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Nej hvorfor dog det??

> at

Øhh... ifølge MC-revy'en fra '96 vejer en 9'er 215Kg og en 1100'er
vejer 221Kg.... Så jeg ved ikke lige hvor din argumentation på de 20
Kg ligger??
Vægt/kraft-forholdet for 9'eren er :1,55Kg/Hk
For 1100'eren er det: 1,43Kg/Hk

> Har haft 750R og 1100R som jeg stadig har og begge fik flået org.styrdæmper
> af da de ikke er en krone værd.
> Har nu haft 11højen siden 91 (90 Model)
> uden styrdæmper NO PROBLEMOS

Hvad med en Öhlins eller lign. dæmper? Vil det mon ændre noget??

> [...]
> ved maskineriet)
> Men med 9ern får du et stivere stel hvilket jo er nice i sving med

Igen blev vi enige om at prisforskellen på de 2 MC'er vil kunne betale
for Öhlins i begge ender... Og det burde da kunne holde stellet lidt
mere i ro??

> [...]
> 1.85 høj, syntes bare den virker klodset og tung at tumle, hvilket
> det jo ikke ligefrem blivet sjovere af, men det er smag og behag

Ja der er jo ikke andet for ham at gøre end at prøve dem når det
bliver forår igen.
Men tråden her var nu også mest for at finde ud af noget mere om
GSXR'en mht. holdbarhed og kvalitet.

Fra : mek

Dato : 24-01-04 21:18

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver forår igen.
> Men tråden her var nu også mest for at finde ud af noget mere om

Det er med 100% garenti at ingen cykler er blevet dårligere af
at få Öhlinsdæmpere mont.

Hvad ang. holdbarhed på sukien, har du intet at være nærvøs
for, det er nok det mest gennem testede R Motor du kan finde
da de ikke har lavet store ændringer siden starten, dermed ikke
sagt at man ikke kan være uheldig, de kan tåle at få gas, men som
med alt andet skal det stadig passes med olieskift osv.
Jeg har kørt ca.75000 km på min 11verhøj og den har fået sveden og
baghjulslir med gearskift osv osv, og det eneste der er skiftet
på maskinen er et 1ste gear for 40000km siden og den
spinder stadig, (dog ikke tit da der er kommet børn til).

Mvh
Mik

Fra : Bo-gsxR

Dato : 27-01-04 15:03

og jeg har set 11'ere med turbo og helt std. motor ( dog 8,0 i kompression )
og over 300 hk. på baghjulet. og de har holdt til det i flere år.

gsxR1100 er nok den mest brugte mc når folk har skulle tune til
den store guldmedalje, verden over.
ofte boret op til 12-1300ccm og gir 160-175hk. på hjulet!! uden problemer
hør lydmuren om det. en mek. deroppe har en 7½ med 11 motor og 175hk.

bo-gsxR