En mega-tumpe...
Fra : Hald

Dato : 23-01-04 14:41

Hermed en opsigtsvækkende historie fra Vejle Amts Folkeblad om en af de
tumper, der virkelig giver motorcyklister et dårligt ry.
Trist læsning...

Mvh Peter, XVS 1100

Fartbøde på 20.000 kr.

Vejle Amts Folkeblad 22. januar 2004

Af Søren Bagge

Nørre Snede: Trods blink og sirene lige bag sig fortsatte en 32-årig
mand fra Løsning sin hasarderede kørsel på motorcykel fra Nr. Snede mod
Brande en aften tilbage i august 2002. Ved en domsmandssag i Brædstrup er
han nu blevet idømt en bøde på 20.000 kr. og blev samtidig frakendt
kørekortet i seks måneder for den absolut hektiske køretur.

Havde ikke kørekort
til motorcykel Ved retssagen forklarede manden, at han havde lånt
motorcyklen. Derfor var spejlene ikke indstillet, så han kunne se noget
bagud. På grund af styrthjelmen og hastigheden kunne han heller ikke høre
noget. Han så sig heller ikke på noget tidspunkt tilbage, når han foretog
overhalinger, kunne den forfølgende politimand fortælle som vidne i retten.
Den 32-årige havde i øvrigt heller ikke kørekort til motorcykel, så det
talte også med i bødens størrelse. Begivenhederne tog sin begyndelse på
Strøget i Nr. Snede, hvor den tilladte hastighed er 50 km/t. En civil
patruljevogn fra Rigspolitiets Færdselsafdeling i Vejle målte dér
motorcyklistens hastighed til mindst 129 km/t.

Nåede op på 168 km/t på landevej
Det lykkedes ikke at få stoppet motorcyklisten, inden han nåede frem
til et vejarbejde med overhalingsforbud og hastighedsbegrænsning på 70 km/t
et stykke ude mod Ejstrupholm. Motorcyklisten både overhalede og kørte med
128 km/t. Efter Ejstrupholm var det endnu ikke lykkedes politipatruljen at
stoppe manden, der ud ad lige landevej mod Brande fik målt sin hastighed til
mindst 168 km/t. Da patruljevognen var ved at nå op på siden af
motorcyklisten, lagde denne an til overhaling og var da tæt på at køre ind i
politibilen. Som vidne i retten medbragte betjenten en videooptagelse af den
vilde kørsel. Motorcyklisten erkendte sig skyldig, men bestred tiltalen om
kørsel på særlig hensynsløs måde. Ifølge den paragraf mente anklageren, at
den 32-årige skulle af med kørekortet i et år. Den 32-årige blev dømt efter
en mildere paragraf om at tilsidesætte væsentlige hensyn til
færdselssikkerheden og for at have forvoldt fare for andres sikkerhed, og
det medførte seks måneders frakendelse af kørekortet.

Tre separate forseelser
Når bøden alligevel blev på 20.000 kr. for mindre end fem minutters
kørsel, skyldes det, at målingen henholdsvis i bymæssig bebyggelse, ved
vejarbejde og på åben landevej blev betragtet som tre separate forseelser,
som så udløste tre bøder, der blev lagt oveni hinanden. Anklageren havde
krævet en bøde på 20.500 kr. Kun ved en overtrædelse af færdselsloven, hvor
forseelsen er årsag til en ulykke, kan der idømmes fængselsstraf. Den dømte
er i øvrigt under revalidering som følge af en trafikulykke.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-01-04 15:01

"Hald" <hald.hald@get2net.dk> wrote in message

> .... Den dømte er i øvrigt under revalidering som følge af en
trafikulykke.

Han lærer åbenbart ikke så hurtigt..... tåbe..

Thore

Fra : Hekto

Dato : 23-01-04 15:10

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in

> trafikulykke.
>
> Han lærer åbenbart ikke så hurtigt..... tåbe..

Pokkers osse! ... han smuttede!!

MVH
Darwin

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 23-01-04 15:15

> Mvh Peter, XVS 1100
>
> Fartbøde på 20.000 kr.
>
> Vejle Amts Folkeblad 22. januar 2004

xxxxxxxxxxxx

Det var da et held der ikke skete ulykker... Sikke da en knold...

Jeg synes tit at der herinde bliver skrevet om folk man har set gøre noget
åndsvagt, for derefter at give dem skylden for MC-piloternes dårlige ry.

Jeg kan sagtens forstå det og er da også enig i at det ikke ligefrem er
fremmende for ry'et..

Men burde man måske ikke lave flere arrangementer hvor menigheden kan komme
forbi og se at vi da er et nogenlunde fornuftigt folkefærd, med enkelte
brodne kar imellem????..

Da jeg både køre MC og bil kan jeg da osse se fra MC'ens side at der mellem
billisterne er mindst lige så mange brodne kar, der er til fare for andre og
sig selv, og jeg tror ikke at der er nogen, ligegyldig hviken transportform
man vælger, der kan sige at der ikke findes folk der tager let på
lovgivningen og andres liv og lemmer.. Hvad enten det er cykler, knallert
eller andet...

Bare lige min mening..

--
MVH
Procesteknolog

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-01-04 15:59

"at der mellem billisterne er mindst lige så mange brodne kar"

Enig. Men de er ikke en minoritet. Og jeg tror faktisk det spiller ind her.
"Alle" har en bil, men kun nogle få har MC. Der findes faktisk rigtig mange
MC'ister som kører pænt, men man husker kun den ene, som kørte tåbeligt. Og
så bliver denne ene pludselig en repræsentant for dem alle.
Vi har holdt åbent hus i klubben, hvor byens borgere kunne komme og besøge
os. Det var faktisk en succes, men jeg ved mange andre har prøvet noget
tilsvarende og der kom stort set ikke nogen. En af grundene til vores succes
tror jeg bl.a. var fordi at vi den samme sommer medvirkede 2 gange på
TV2/Østjylland. Vi havde faktisk inviteret andre til at komme, for at vise
"den gode side" af os. Bl.a. Jake her fra gruppen var med
Men folk tror vi alle er nogle bøller. Og man kan jo egentlig godt forstå
dem. For det er kun bøllerne der kommer i nyhederne, vi andre er for
kedelige. Derfor skyndte vi os også at sige ja til TV2's tilbud. Og jeg
synes faktisk det blev godt.

Så vi er da med på et arrangement igen, hvis der er nogen gode forslag..

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : TheHobbit

Dato : 23-01-04 15:46

Hald wrote:
> Fartbøde på 20.000 kr.

Damn hvor et fjols. En fartbøde for at køre for hurtigt er én ting. Men at
én uden kortet (det er så niveauet under newbie!) båhler rundt med politiet
i hælene, det er grundlag for direkte indlæggelse på den lukkede. Mon han
regnede med at kunne stikke fra politiet med 168 km/t?!?

Gad vide om ham der lånte ham MC'en også får en bøde - man må da vist ikke
låne ud til én der ikke har kørekort - eller?

/Stephan - DT, GS og CBR
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Armand

Dato : 23-01-04 15:57

Og en anden (dog i bil):

En mor med datter på 16 begravede netop idag ægtemand/fader og to
børn/søskende i Vejle, efter at de stillestående var blevet påkørt bagfra
med 170 indenfor bygrænsen

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-04 16:52

Armand skrev:

> Og en anden (dog i bil):
>
> En mor med datter på 16 begravede netop idag ægtemand/fader og to
> børn/søskende i Vejle, efter at de stillestående var blevet påkørt
> bagfra med 170 indenfor bygrænsen

....link?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Bo YA

Dato : 23-01-04 20:57

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> ...link?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

http://www.dr.dk/nsapi.dr/regioner/zreg_newsitem.asp?thread=187502

Hilsen Bo YA

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-04 18:57

Bo YA skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.dr.dk/nsapi.dr/regioner/zreg_newsitem.asp?thread=187502

Tak!

Fra : Armand

Dato : 24-01-04 02:06

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> ...link?

Vejle Amts Folkeblad i forgangne uge!

Jeg hørte først derom på arbejde idag, hvor bisættelsen fandt sted, så mere
specifik kan jeg ikke være

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-04 19:01

Armand skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> Vejle Amts Folkeblad i forgangne uge!

Bo YA har hjulpet mig, tak:

> Jeg hørte først derom på arbejde idag, hvor bisættelsen fandt sted,
> så mere specifik kan jeg ikke være

....bare i orden...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-01-04 16:00

En skam de kalder ham for motorcyklist, det kan man vel ikke være uden
kortet.....
Så blev vi stemplet igen, øv.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 23-01-04 17:38

og blev samtidig frakendt
> kørekortet i seks måneder for den absolut hektiske køretur.

Den mand skulle aldrig have lov til at erhverve kørekort til noget som
helst!!!!

jeg kender en der blev snuppet i sin prøve periode (
han havde en betinget frakendelse ), og han fik 1 års frakendelse.
for en forseelse langt mindre end omtaltes.

bo-gsxR

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 23-01-04 20:47

Hej Bo,
> Den mand skulle aldrig have lov til at erhverve kørekort til noget som
> helst!!!!

Tror du seriøst, at manden oplever det som en straf?! - Pt. har han da været
ret ligeglad med det kort...

Men jeg er da helt enig: Sikke da et kæmpe-fjols!

Hilsen
Lars

Fra : Bo-gsxR

Dato : 23-01-04 22:11

> Tror du seriøst, at manden oplever det som en straf?! - Pt. har han da været
> ret ligeglad med det kort...
> Men jeg er da helt enig: Sikke da et kæmpe-fjols!

sorry, min fejl. Jeg havde lige glemt at der eksisterer "-pater" af alle
mulige slags. og han er en af dem.

bo-gsxR

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-01-04 13:36

"jeg kender en der blev snuppet i sin prøve periode (han havde en betinget
frakendelse ), og han fik 1 års frakendelse. for en forseelse langt
mindre end omtaltes."

Hmmm. Desværre ser det ud til at man straffes for at have taget kortet....!!
½ års frakendelse af kortet er jo latterligt sammenlignet med ham du
kender...

Fra : 2FAST4YOU

Dato : 23-01-04 22:17

Hald wrote:

> [...]

> forseelsen er årsag til en ulykke, kan der idømmes fængselsstraf. Den dømte
> er i øvrigt under revalidering som følge af en trafikulykke.

Hvis fjolset havde haft et mc-kørekort og forstand på at køre "cykel" så
havde stømerne aldrig fanget ham, og så var hen nok heller ikke kommet i
Vejle Amts Folkeblad.
Han skulle nok ha' beholdt sin scooter

Fra : Bo-gsxR

Dato : 23-01-04 23:19

> Hvis fjolset havde haft et mc-kørekort og forstand på at køre "cykel" så
> havde stømerne aldrig fanget ham, og så var hen nok heller ikke kommet i
> [...]

det ku være en 125 ccm! og den er sku svær at stikke af på...

bo-gsxR

Fra : 2FAST4YOU

Dato : 25-01-04 23:06

Bo-gsxR wrote:

> det ku være en 125 ccm! og den er sku svær at stikke af på...

> bo-gsxR

MOTORCYKLER HAR OVER 100HK . . . .
ALT UNDER 100HK ER EN SCOOTER !!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Hekto

Dato : 25-01-04 23:14

2FAST4YOU wrote in news:bv1ekn$mb9$1@abbeden.bunk.cc:

> MOTORCYKLER HAR OVER 100HK . . . .
> ALT UNDER 100HK ER EN SCOOTER !!!!!!!!!!!!!!!!!

Nååååh!!! ... han har åbenbart en bror!! ;0)

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-01-04 16:02

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Nååååh!!! ... han har åbenbart en bror!! ;0)

Tydeligvis.

Rittig

Fra : 2FAST4YOU

Dato : 28-01-04 01:03

Claus Rittig wrote:

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Tydeligvis.

> Rittig

BORGERDYR !!!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-01-04 01:34

2FAST4YOU wrote:

> BORGERDYR !!!

ROADKILL !!!

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 28-01-04 02:18

> ROADKILL !!!

når han ikk har et navn, har han sikkert heller ikk motorcykel.

bo-gsxR

Fra : Hekto

Dato : 28-01-04 21:13

Martin Sørensen wrote in news:bv700r$st2$1@news.cybercity.dk:

> ROADKILL !!!

Var det ikke en sådan en, der typisk blev til en "SQUID" ???

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-01-04 01:29

> Var det ikke en sådan en, der typisk blev til en "SQUID" ???

Det udtryk tror jeg ikke har har hørt?
Det forstår jeg enten som en sprutte eller som en proxyserver, men ingen af
delene giver mening i denne sammenhæng.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 29-01-04 08:45

Martin Sørensen wrote in news:bv9k3p$pvg$1@news.cybercity.dk:

> Det udtryk tror jeg ikke har har hørt?
> Det forstår jeg enten som en sprutte eller som en proxyserver, men
> ingen af delene giver mening i denne sammenhæng.

Det skulle være blæks-prutte.
De ligger helt slapt på asfalten, med arme og ben ud til siderne.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-01-04 12:44

> Det skulle være blæks-prutte.
> De ligger helt slapt på asfalten, med arme og ben ud til siderne.

Ah, jo det tror jeg faktisk alligevel jeg har hørt brugt før..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-04 00:12

Hekto wrote:

> Det skulle være blæks-prutte.
> De ligger helt slapt på asfalten, med arme og ben ud til siderne.

Og noget med at de bevæger sig hurtigt i stød og sagtner farten kraftigt,
når de skal dreje
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hekto

Dato : 31-01-04 02:56

Jes Vestervang wrote in news:5v4re1-u11.ln1@svedig-gnu.fake:

> Og noget med at de bevæger sig hurtigt i stød og sagtner farten
> kraftigt, når de skal dreje

*LOL*

Ja, lidt i stil med kvinder der kører Citroen Berlingo ... uden deres
egne børn på bagsædet! Sådan nogen møder jeg næsten hver morgen, i et
par Z-sving.

Fra : Hekto

Dato : 28-01-04 21:12

2FAST4YOU wrote in news:bv6u81$7pa$1@abbeden.bunk.cc:

> BORGERDYR !!!

*ROFL* .... Pas på Darwin ikke kommer og tar' dig!! :0P

Fra : Armand

Dato : 28-01-04 00:44

2FAST4YOU wrote in news:bv1ekn$mb9$1@abbeden.bunk.cc:

> MOTORCYKLER HAR OVER 100HK . . . .
> ALT UNDER 100HK ER EN SCOOTER !!!!!!!!!!!!!!!!!

Eller som skrevet står:

§3 :
Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne for
"under-kubikkere"!
(Motorcykel-livets uskrevne love)

--
Armand.

Fra : MFO

Dato : 29-01-04 08:10

Armand wrote:

> Eller som skrevet står:
>
> §3 :
> Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne
> [...]

Jeg kan lige tilføje:
§3 b :
Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end den man ville have, hvis
man havde en motorcykel, er at regne for "under-kubikkere"!

--
Michael
Kawa 650000 ccmm

Fra : Armand

Dato : 30-01-04 21:42

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan lige tilføje:
> §3 b :
> Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end den man ville have, hvis
> man havde en motorcykel, er at regne for "under-kubikkere"!

= sakset fra: "ØV'ert-livets uskreve love"!

--
Armand.