At højglandpolere et emne
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-01-04 00:11

Jeg er i øjeblikket ved at forsøge at få en ny bagsvinger til min cykel. Men
for at lave lidt lir i gaden, og en lidt anderledes cykel, vil jeg gerne
have en højglanspoleret bagsvinger?

Men hvordan gør man det bedst, eller nemmest om man vil? Skal man igang med
vandslibepapir, polerhoveder og alt muligt andet.

Jeg har tidligere forsøgt at polere fodkonsollerne op, men det fungerede
ikke rigtigt. Der skete ikke en dyt, når man forsøge med bormaskine med
tilhørende polergrej!

Kan en roterende stålbørste gøre det første og grimme arbejde? For det er
som om der er en hinde på , som man først skal igennem ?

--
Thomas Buus
GSXR 250 - Nu med blåt kåbeglas

Fra : B.lind

Dato : 21-01-04 07:20

> Kan en roterende stålbørste gøre det første og grimme arbejde? For det er
> som om der er en hinde på , som man først skal igennem ?

> [...]

Brug bums eller lign lakfjerner så får du "hinden" væk ud mens du drikker
kaffe... Nu kan du så begynde med dit polergrej

Mvh B.L

Fra : Anders Thorup

Dato : 21-01-04 10:09

B.lind wrote:

> Brug bums eller lign lakfjerner så får du "hinden" væk ud mens du
> drikker kaffe... Nu kan du så begynde med dit polergrej
>
> Mvh B.L

Eller prøv Nitromors,, det er nogenlunde det samme som Bums, men det er
noget billigere,, og kan findes ved bl.a. Silvan

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Hekto

Dato : 21-01-04 10:54

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in

> [...]
>
> Kan en roterende stålbørste gøre det første og grimme arbejde? For det
> er som om der er en hinde på , som man først skal igennem ?

Den bliver ikke mere blank, end overfladen er til, uanset hvor meget du
polerer. Fuldstændig lige som med forkromning.

Af med malingen. En omgang glasblæsning af de milde, er ikke at foragte, så
småridser m.m. er væk. Så vandslibning med fint vandslibepapir, der efter
kan man så begynde med Brasso, voks polérskive o.s.v.
Samme resultat kan selvfølgelig opnås ved gentagne 'pudsninger'.

- det er også noget man kan betale sig fra.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto