/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
suzuki gn125 lygter
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 20-01-04 21:06

Hej gruppe
jeg har en kammerat der er den lykkelige ejer
af en suzuki gn125 fra 1995
han kunne tænke sig at sætte et par extra
lygter på
er der nogle problemer med det ?
jeg tænker på batt og lader o.s.v
og hvor mange Ah er batt på kan det gå
at sætte to extra forlygter på eks 2x45 W
(og er det lovligt)

på forhånd tak

venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen





 
 
Hekto (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-01-04 21:36

Michael Meidahl Jensen wrote in news:400d8a9d$0$153
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hej gruppe
> jeg har en kammerat der er den lykkelige ejer
> af en suzuki gn125 fra 1995
> han kunne tænke sig at sætte et par extra
> lygter på
> er der nogle problemer med det ?
> jeg tænker på batt og lader o.s.v
> og hvor mange Ah er batt på kan det gå
> at sætte to extra forlygter på eks 2x45 W
> (og er det lovligt)

Det er bare at tælle 'watt' sammen!
2x45watt er og bliver 90 watt + alt det andet.

Hvad kan generatoren levere?


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Peter Graff (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 20-01-04 22:15

Hvordan kan man være en lykkelig ejer af en GN 125. Jeg husker med rædsel de
par timer jeg sad på en GN'er da jeg tog kørekort og det var en 250.

MVH

Peter Graff



Anders Thorup (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 20-01-04 22:47

Peter Graff wrote:
> Hvordan kan man være en lykkelig ejer af en GN 125. Jeg husker med
> rædsel de par timer jeg sad på en GN'er da jeg tog kørekort og det
> var en 250.
>
> MVH
>
> Peter Graff

Hey, kan du lige komme ned af din piedestal, og ned på jorden til os andre
tak!
En lille Suzuki GN125/250 kan sagtens levere køreglæde(man kan fx. tænke på
at man triller 30-50km/l) og de er også begge to glimrende alternativer til
fx. EU-knallerter. Og så har de jo den dejlige soft-choppede lyd og udseende


--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Nicolaj C. (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Nicolaj C.


Dato : 20-01-04 23:00


"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> wrote in message
news:buk7ov$p1b$1@news.cybercity.dk...
> Peter Graff wrote:
> > Hvordan kan man være en lykkelig ejer af en GN 125. Jeg husker med
> > rædsel de par timer jeg sad på en GN'er da jeg tog kørekort og det
> > var en 250.
> >
> > MVH
> >
> > Peter Graff
>
> Hey, kan du lige komme ned af din piedestal, og ned på jorden til os andre
> tak!
> En lille Suzuki GN125/250 kan sagtens levere køreglæde(man kan fx. tænke

> at man triller 30-50km/l) og de er også begge to glimrende alternativer
til
> fx. EU-knallerter. Og så har de jo den dejlige soft-choppede lyd og
udseende
>
>
> --
> --
> MVH / Best Regards
> Anders Thorup
> Suzuki GSX 250 EX
> Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
>
Ja, jeg var nu også godt tilfreds, da jeg tog kort med ½delen af tiden på en
GN250. Det kunne sagtens følge med på motorvejen - selv med de kommende
hastighedsgrænser.
Nic



Lars T. Thomsen (20-01-2004)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 20-01-04 22:56

Hej Peter,

> Hvordan kan man være en lykkelig ejer af en GN 125. Jeg husker med rædsel
de
> par timer jeg sad på en GN'er da jeg tog kørekort og det var en 250.

Det var dog det mest rædsomme indlæg, som jeg længe har set her i NG'en og
så var det endda samtidig off-topic!

Til Michael:
Som Hekto så korrekt skrev, så kan I forsøge at finde specifikationerne for
generatorens maksimale afgivne effekt. Jeg kender ikke meget til
lovligheden, men de må i hvertfald ikke virke blændende hos
modtrafikanterne.

Men regn ikke med, at el-systemet kan sammenlignes med et Barsebäck, men
derimod er designet "lige til grænsen" med dén belastning, som den nu har på
det ordinære el-net!
Ligesom I også skal sikre jer, at lade-ensretter og regulatoren kan holde
til den forøgede belastning...

Rent intuitivt, så vil ikke anbefale det, for vi snakker jo ikke ligefrem om
to 5W pærer ekstra!

Hilsen
Lars





Michael Meidahl Jens~ (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 21-01-04 20:20


"Lars T. Thomsen skrev i en meddelelse
> Til Michael:
> Som Hekto så korrekt skrev, så kan I forsøge at finde specifikationerne
for
> generatorens maksimale afgivne effekt
> Jeg kender ikke meget til
> lovligheden, men de må i hvertfald ikke virke blændende hos
> modtrafikanterne.
>
> Men regn ikke med, at el-systemet kan sammenlignes med et Barsebäck, men
> derimod er designet "lige til grænsen" med dén belastning, som den nu har

> det ordinære el-net!
> Ligesom I også skal sikre jer, at lade-ensretter og regulatoren kan holde
> til den forøgede belastning...
>
> Rent intuitivt, så vil ikke anbefale det, for vi snakker jo ikke ligefrem
om
> to 5W pærer ekstra!
>
>
>

Tak for svarene til jer alle


Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste