Told ved køb af småting i US
Fra : HardKaare

Dato : 20-01-04 14:20

Hejsa. Har lige fundet en internet forretning som sælger diverse småting. De
holder til i US, så pga den lave dollarkurs er det forholdsvis billigt.

http://www.rumbleimport.com/

Imidlertid skal man vel betale moms, afgift da det jo er uden for EU. Er der
nogen som har erfaringer med lignende køb. Bliver pakken åbnet osv?

--
:: HardKaare
SV650

Fra : Ped

Dato : 20-01-04 14:28

HardKaare wrote:
> [...]
>
> Imidlertid skal man vel betale moms, afgift da det jo er uden for EU. Er der
> nogen som har erfaringer med lignende køb. Bliver pakken åbnet osv?

Tja, jeg købte for et par år siden en polarjakke i en internet Army
Store for 139 USD, og betalte online med VISA. Så langt så godt. Men da
postvæsenet afleverede den, stod de med en opkrævning fra Told og Skat
på 455 kr...! Så jeg er færdig med at købe udenfor EU - medmindre man
kan få afsenderen til at kamuflere det som en privat gave. Jeg har hørt
at det nogen gange går, hvis ikke det er værdifulde forsendelser.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-01-04 14:35

"medmindre man kan få afsenderen til at kamuflere det som en privat gave"

Det har jeg prøvet, med CD'er. Det gik godt den første gang. Men anden gang
var pakken blev åbnet og postbuddet ville have lidt penge

Så man skal passe på med at handle uden for EU, hvis det er for at spare
penge.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 21-01-04 01:20

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> kan få afsenderen til at kamuflere det som en privat gave. Jeg har hørt
> at det nogen gange går, hvis ikke det er værdifulde forsendelser.

Jeg har over mange år købt mange ting til motorcykler (samt videnskabelige
bøger) i USA. Og jeg har gennemsnitlig ligget på omkring 1/3 = 33% afgift
til den danske stat (ikke så meget for bøgerne).

Mvh.
Gert Thorgersen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-01-04 14:42

HardKaare wrote:
> [...]
>
> Imidlertid skal man vel betale moms, afgift da det jo er uden for EU.
> Er der nogen som har erfaringer med lignende køb. Bliver pakken åbnet

De åbner stort set alt efterhånden. Jeg sidder selv og venter på en jakke
jeg har købt
over ebay i USA. Alligevel spare man godt 500 på sådan en, når porto, told
og moms er betalt.

Men undersøg hvor meget told du skal af med , for det er noget forskelligt!

> SV650
Thomas

Fra : M. Høy

Dato : 20-01-04 14:43

Hej

Det er op og ned, jeg er kun blevet taget 2 gange af de ca. 10 gange jeg har
handlet derovre fra private/firmaer, man kan få dem til at sende som en
gift/gave, men det kræver at der slet ikke er nogen regninger/pris med på
værdien af parken. Så hvis du kan få ham du køber af, til at sende pakken
som en gave, så er der stor chance for at din pakke ryger uden om Told &
Skat, men sig det ikke til nogen *G*

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : flemsus

Dato : 20-01-04 15:29

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> wrote in message
> [...]
>
> Imidlertid skal man vel betale moms, afgift da det jo er uden for EU.
> Er der nogen som har erfaringer med lignende køb. Bliver pakken åbnet

Hvis varen koster over 80 kr og samlet koster over 165 kr.(vare + porto).
skal der betales gebyr + told + moms.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Wheeler

Dato : 20-01-04 15:58

flemsus wrote:

> Hvis varen koster over 80 kr og samlet koster over 165 kr.(vare + porto).
> skal der betales gebyr + told + moms.

[KLIP]

Rfo. 918/83 art. 27-28 Der skal ikke betales told af varer af ringe værdi,
der sendes direkte fra et ikke-EU-land til en modtager i EU.

Som varer af ringe værdi anses varer, hvis samlede egenværdi ikke
overstiger 22 EUR (ca. 165 kr.) pr. forsendelse.

Hvis egenværdien overstiger 22 EUR, skal der betales told af hele
forsendelsens værdi.

Indførsel kan ske uden fortoldning.

Fritagelsen omfatter ikke alkoholholdige drikkevarer, parfume og
toiletvand samt tobaksvarer.

Momsfritagelse gives i samme omfang og på samme vilkår som for
toldfritagelse. Såfremt der er tale om erhvervsmæssige forsendelser er
momsfritagelsen dog betinget af, at varens værdi ikke overstiger 80 kr.

*********
Da det typisk er momsen der slår hårdest (også moms af en evt. told) er
der en meget dårlig forretning at handle uden for EU, med mindre man ikke
kan finde produktet i EU!

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R

Jeg har hørt noget om en 340 kr-grænse, når man snakker gaver fra ikke
EU-lande, men bevisbyrden pålægges varemodtager, så den er nok lidt
kringlet med mindre man kender nogen "over there" (?)

En sidste ting er PostDK's forsendelsesfgebyr på 40 kr + moms

Wheeler

Fra : Wheeler

Dato : 20-01-04 16:11

flemsus wrote:

> Hvis varen koster over 80 kr og samlet koster over 165 kr.(vare + porto).
> skal der betales gebyr + told + moms.

[KLIP]

Nej, de 80 kr refererer alene til momsfritagelse ved import (som jo for
private er vigtigere end en evt. told, med mindre der decideret er tale om
antidumpingtold - fx. cykler fra Kina)

Begge Beløb er incl. transport og evt. forsikring

Det kort af det lange er altså at det (for private, som vel og mæreke ikke
kan afløfte momsen) alene er interessant at importere varer fra ikke
EU-lande, hvis den samlede værd (varens pris + transport + evt.
forsikring) udgør mindre end 80 kr (og det kan en musikCD fx. ikke, som
flere nok har erfaret

Se evt, min henvisning til den pågældende EU forordning andet steds i
tråden.

Wheeler
TDR 125R
VFR 750F

Fra : flemsus

Dato : 21-01-04 06:01

"Wheeler " <fuckspamwheeler@hatmail.com> wrote in message

> [...]
> som flere nok har erfaret
>
> Se evt, min henvisning til den pågældende EU forordning andet steds i

Jeg har ikke noget at slå dig i hovedet med da det er noget der har været
fremme i "DVD" gruppen, jeg har ikke selv været inde på Told/Skat.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : m0rt3n

Dato : 20-01-04 16:55

jeg får ofte små-pakker fra USA. Både fra private og fra virksomheder.
Pakkerne bliver ofte åbnet (omkring hver 3. pakke) og hvis der er kvittering
skal man betale ca. 40% af det samlede beløb (også af portoen). Du kan
næsten altid fortælle om de tåbelige EU-regler og få amerikanerne til at
smide kvitteringen ud og skrive "gift" og værdi 4 $ på pakken, MEN så
frasiger du dig også forsikring. Jeg mistede sidste år en pakke til 1000 kr
på den måde

-m0rt3n zrx1100

Fra : Armand

Dato : 20-01-04 21:07

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg får ofte små-pakker fra USA. Både fra private og fra virksomheder.
> Pakkerne bliver ofte åbnet (omkring hver 3. pakke) og hvis der er
kvittering
> skal man betale ca. 40%

= 25% moms og 16% told!

--
Armand.

Fra : Wheeler

Dato : 21-01-04 22:33

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
> = 25% moms og 16% told!

[KLIP]
25 + 16 = 40 (?)

I øvrigt er toldsatsen for det meste MV relaterede10%...

Derudover beregnes [import]momsen af tolden (toldværdien),, så dit
regnestykke holder ingenlunde(!)

--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Wheeler

Dato : 21-01-04 22:51

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote

> I øvrigt er toldsatsen for det meste MV relaterede10%...

[KLIP]
MV-> MC!
--

Wheeler