12v relæ - hvordan forbinde?
Fra : Ped

Dato : 19-01-04 23:26

Hej gruppe,

Jeg er ved at installere varmehåndtag på min GPZ, og har i den anledning
købt et Hella 4RA 12v relæ. Jeg er en lille smule i tvivl om
installationen, da det eneste diagram er på siden af relæet. Der er 4
"pins":

30, 86, 85 og 87

Så vidt jeg kan se på diagrammet trækker relæet hvis man sætter strøm
til 85 og 86, men det er ikke angivet hvad der skal være + og -
Kan nogen give et tip, eller henvise til en side, hvor man finder et
mere detaljeret diagram?

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-01-04 23:33

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 85 og 86, men det er ikke angivet hvad der skal være + og -
> Kan nogen give et tip, eller henvise til en side, hvor man finder et

Du sætter plus på den af 85 og 86 du har lyst til, derefter sætter du minus
på den modsatte...

DE to andre ben er så afbryder funktionen.

mvh Tommy Fer

Fra : Bjørn S

Dato : 19-01-04 23:34

> [...]
> til 85 og 86, men det er ikke angivet hvad der skal være + og -
> Kan nogen give et tip, eller henvise til en side, hvor man finder et

Relæet er mærket efter Din normen, men 85 og 86 er som du allerede har
fundet ud spolen som trækker relæet, + og minus er ligegyldig, bare en på
hver
30 er normalt hovedplus ind, og 87 ud til forbruger.

--
/Bjørn

Fra : Ped

Dato : 19-01-04 23:43

Tak Tommy og Bjørn for det hurtige svar. Så kan jeg gå i gang i morgen
straks efter arbejdstid!

M.v.h.

Jens