HA!1-0 til mc (mz)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-01-04 17:56

Kanon,

så sidder man i kollegaen bil i kø ved en afkørsel i odense pga det skønne
vejr.

Da vi holdt stille 1000 meter før afkørslen begyndte kommer der en MZ
kørende med pæn hastighed indenom, kørende i sneen i nødsporet.

Ikke så fint at bruge nødsporet selvfølgelig, men jeg sad og grinte højlydt
over at han kørte og vi andre holdt stille.

Det er sgu stil!

Jeg savner min ymerhat ! , men kan ikke nænne den skal ud i det vejr.

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 19:35

> Det er sgu stil!

Jeg synes, at han er fjols! - Ellers må der være ligeså meget stil over
denne manøvre, som hvis han havde kørt imod trafikken på motorvejen.

Hilsen
Lars

.... Det må snart være tid til, at der kommer et "Don't feed the Trolls"
frem???

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-01-04 20:14

> Jeg synes, at han er fjols! - Ellers må der være ligeså meget stil over
> denne manøvre, som hvis han havde kørt imod >trafikken på motorvejen.

mere det at han kom kørende stille og roligt i snevejr mens bilerne holdt
stille jeg synes der var stil over

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 20:52

Hej Thomas,

> mere det at han kom kørende stille og roligt i snevejr mens bilerne holdt
> stille jeg synes der var stil over

Dét manden laver, er på flere punkter pisseulovligt og farligt!

.... færdes i nødsporet og overhale indenom trafikken og i snevejr.... jamen,
manden må jo være gal!?
Ja, undskyld mig, men jeg *slet* kan ikke se, hvorhenne det stilfulde er...
kan du gi' endnu et hint?

Hilsen
Lars

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-01-04 21:04

> Ja, undskyld mig, men jeg *slet* kan ikke se, hvorhenne det stilfulde
er...
> kan du gi' endnu et hint?

synes bare det er sjovt at en motorcykel som skulle være åhh så farlig at
køre på især i dårlig føre fint kommer frem, mens bilerne ikke gjorde og
nogle af dem kunne dårlig komme op af rampen

thats all

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 21:24

Hej Thomas,

> [...]
> køre på især i dårlig føre fint kommer frem, mens bilerne ikke gjorde og
> nogle af dem kunne dårlig komme op af rampen

..... ok

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-01-04 21:57

> synes bare det er sjovt at en motorcykel som skulle være åhh så
> farlig at køre på især i dårlig føre fint kommer frem, mens bilerne
> ikke gjorde og nogle af dem kunne dårlig komme op af rampen

Ja, jeg må give Lars fuldstændig ret. Han havde fortjent at blive taget i
forseelsen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 16-01-04 22:19

> Dét manden laver, er på flere punkter pisseulovligt og farligt!

Pisse ulovligt ja - farligt tjae det er det jo altid at køre motorcykel
og ikke mindre i tvivlsomt føre. Men det er ikke specielt farligt at
passere "parkerede" biler. Men han burde selvfølgelig have passeret hele
striben på den rigtige side (dvs i andet spor).

Mhs til kørslen i nødporet på mc så er det selvfølgelig ligeså ulovligt
på mc som i andre køretøjer men der er i praksis den lile forskel at man
99,9% sikkert kan komme af vejen hvis nødsporet skal bruge af
politi/falck

Jeg har kørt hele vinteren indtil nu. Fredag i sidste uge kørte jeg i
snevejr fra københavn til odden. Ved holbæk var føret ved at være lidt
tvilsomt men selvom der var mere og mere sne på vejen var der ikke mere
glat end jeg sagtens kunne køre med op mod 60km/t. Fra århus var sneen
regnet væk. I aftes kørte jeg også samme strækning og der sneen også væk
på de større veje. Det sidste kvarters kørsel fra motorvejen og hjem tog
dog næste det dobbelte - specielt de sidste 6km var glatte da den vej
ikke bliver saltet.

Men man kan sagtens køre mc i snevejr

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 23:09

Hej Anders!

> Pisse ulovligt ja - farligt tjae det er det jo altid at køre motorcykel

Ringe argumentation for at legalisere ulovlig- og usmartheder!

> og ikke mindre i tvivlsomt føre. Men det er ikke specielt farligt at
> passere "parkerede" biler.

Igen: Hvis manden opfinder sin egne hemmelige kørebaner på motorvejen, så
bliver han potentiel forkølerføde... Så er det ligegyldigt om han passer
parkerede biler eller ej: Han kan jo heller ikke blive dér!

> Men han burde selvfølgelig have passeret hele
> striben på den rigtige side (dvs i andet spor).

Man skal ikke opfinde ekstra kørebaner... hverken som MC'ist, billist eller
lastbilchauffør.

> [...]
> på mc som i andre køretøjer men der er i praksis den lile forskel at man
> 99,9% sikkert kan komme af vejen hvis nødsporet skal bruge af

Hvor skulle han tage hen, hvis der fyldt med biler fra venstre side?
Igen:: HAN HAR INTET, AT LAVE DER!

Hilsen
Lars

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-04 23:07

Lars T. Thomsen wrote:

> Man skal ikke opfinde ekstra kørebaner... hverken som MC'ist, billist
> eller lastbilchauffør.

I køsituationer synes jeg godt man kan gøre en undtagelse. På autobahnen er
det f.eks. meget rart at kunne passere 5 km stillestående kø på 20-25
minutter - og folk gør endda plads for en
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 23:30

> [...]
> det f.eks. meget rart at kunne passere 5 km stillestående kø på 20-25
> minutter - og folk gør endda plads for en

Ja, så kunne du jo prøve, at sammenligne den danske trafikkultur med den
tyske!

Hilsen
Lars

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-04 23:21

Lars T. Thomsen wrote:

> er
>
> Ja, så kunne du jo prøve, at sammenligne den danske trafikkultur med den
> tyske!

Tjaeh, tyskerne er måske nok lidt flinkere til at give plads end danskerne,
men omvendt har jeg heller aldrig befundet mig en en kilometerlang dansk
kø. Så jeg har lidt svært ved at sammenligne

Ved normal halvproppet bytrafik kører jeg også op mellem bilerne når der er
plads (og jeg ikke forsinker de andre trafikanter ved det). Her forventer
jeg ikke at folk gør plads til mig.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 23:52

Hej Jes!

> [...]
er
> plads (og jeg ikke forsinker de andre trafikanter ved det). Her forventer

Du kører efter den sydlandske trafik-kulturs færdselslov, den er lidt
kortere end vores, for i den er der kun een paragraf: FØRST!

Hilsen
Lars

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-01-04 23:55

On Fri, 16 Jan 2004 23:51:41 +0100, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@VÆKacoustics.auc.dk> wrote:

Hej Lars.

>Du kører efter den sydlandske trafik-kulturs færdselslov, den er lidt
>kortere end vores, for i den er der kun een paragraf: FØRST!

Trafikmoralen i Aalborg er den værste i landet.
Høflighed, tålmodighed og medmenneskelighed er en by i Sibirien
De kører ad helvede til.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 17-01-04 00:02

Hej Steen,

> Trafikmoralen i Aalborg er den værste i landet.
> Høflighed, tålmodighed og medmenneskelighed er en by i Sibirien
> De kører ad helvede til.

Korrekt... Men I er også slemme derovre i øst-sverige!

Hilsen
Lars

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-04 00:18

Lars T. Thomsen wrote:

> Hej Jes!

> Du kører efter den sydlandske trafik-kulturs færdselslov, den er lidt
> kortere end vores, for i den er der kun een paragraf: FØRST!

Hehe, sådan ser jeg det ikke. Selv hvis der er plads, kører jeg ikke forbi
ventende biler, hvis min tidsbesparelse bliver på de andres bekostning.

Har du i øvrigt prøvet at køre i den sydlandske trafik? Uden for de store
byer, hvor jeg hverken har turdet eller haft lyst til at køre ind, kører de
ellers meget hensynsfuldt. Man går ikke så meget op i reglerne - hvis der
er plads kører man frem, og hvis det kniber, så kører man lidt langsommere
frem. Det lyder umiddelbart egoistisk, men det ser ud som om at de andre
trafikanter har det fint med det, og det giver da også et godt flow i
trafikken. Deres uheldsfrekvenser er dog ret skræmmende :-/

Alligevel føler man sig på et område mere sikker som motorcyklist dernede:
Man har ikke hele tiden fornemmelsen af at de andre trafikanter halvsover
og at man bliver overset som mc'ist. Det er der nogle ret gode grunde til;
trafikken giver simpelthen ikke overskud til at nogen sover, for så siger
det skrald (lidt overdrevet). Derudover gør de mange tohjulere (flest små)
også at bilisterne er vant til at holde øje med os.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-01-04 00:57

> Ja, så kunne du jo prøve, at sammenligne den danske trafikkultur med
> den tyske!

Jeg har prøvet at lægge lidt mærke til den påståede forskel der er i
kulturen, og kan oprigtigt talt ikke mærke den. Jeg synes de fleste danskere
kører som de skal, og tyskerne kører da også fint. I Danmark er der nogle
tosser der kører dumt, men dem har jeg også set i Tyskland. Det kan sagtens
være fordi jeg generelt kører meget defensivt, og jeg nødig giver folk
lejlighed til at hidse sig op over min kørsel, at jeg ikke oplever ret mange
af dem.

Hvis man overhaler indenom i et nødspor, så er det næsten garanteret at der
er nogen der hidser sig op, og det kan nemt gå galt, hvis en billist f.eks.
får ondt i røven og drejer ind foran mc'en blot for at vise sin holdning.

Hvis man i Danmark har brug for at skifte bane og komme ind i en kø, så
synes jeg heller ikke det plejer at være noget problem at få folk til at
holde tilbage. Det kan godt være man skal vente 2-3 biler før der er en der
venter, men det er jo heller ikke noget problem.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 17-01-04 01:42

Hej Martin,

> [...]
> være fordi jeg generelt kører meget defensivt, og jeg nødig giver folk
> lejlighed til at hidse sig op over min kørsel, at jeg ikke oplever ret

Ja, helt enig. Brådne kar findes alle steder... Men nok i mere eller mindre
grad fordelt på de geografiske områder, hvilket statistikerne om trafikuheld
jo taler deres helt eget kedelige sprog om.

Prøv at tage en tur til Rom og se "legal" kaos!

> [...]
f.eks.
> får ondt i røven og drejer ind foran mc'en blot for at vise sin holdning.

Ja måske, men som bilist forventer man jo heller ikke, at der kører MC'er
rundt ude i nødsporet. Der er ingen grund til, at give medtraffikanterne
noget ekstra uforudset, at spekulere på. Hvorfor skulle man dog og tør man
virkelig pådrage sine medtrafikanter denne ekstra opgave, når dét man selv
laver er drøn ulovligt? - Det hedder vistnok bare uansvarlighed, men det kan
da godt ske, at uansvarlighed er "stil"... men dét skal jeg ikke kunne sige!

> [...]
der
> venter, men det er jo heller ikke noget problem.

Jo, men det har jo også noget med din egen defensive kørsel og hvordan
færslen iøvrigt forløber.
Jeg kan huske engang på motorvejen, hvor folk pludslig begyndte, at tænke
"kreativt" pga. et tydeligt tegn på tæt trafikprop forude. Jeg blev dog i
min venstre vognbane, men kunne da se, at folk lynhutigt skiftede vognbaner
for at nå op af motorvejsafkørelsen til en nærtliggende tankstation i håbet
om, at kunne snyde genvej... Det kunne de så ikke, for køen var en del
længere og der var ingen andre farbare veje. Derfor endte det hele med endnu
flere propper fremme ved tilkørselsbanen, da "baglommerne" jo nu skulle
flettes ned iblandt en masse mavesure trafikanter: Her var folk generelt
kede af, at flette for klumperne...

Hilsen
Lars

Fra : anders majland

Dato : 16-01-04 23:30

> Ringe argumentation for at legalisere ulovlig- og usmartheder!

Det var _ikke_ argumentation for at legaliserere noget som helst ! Du
påstulerer "pisseulovligt" og "farligt". Jeg giver dig ret mhs til det
første men stiller spørgsmåltegn ved det andet.

> Man skal ikke opfinde ekstra kørebaner... hverken som MC'ist, billist
> eller lastbilchauffør.

Læs det første indlæg igen. Det var i første spor at fortælleren var
parkeret 1000meter før en afkørsel som nogen ikke kunne komme op ad. Jeg
formoder at trafikken gled langsomt i andet spor (fortælleren skrev ikke
andet) og skriver at motorcyklisten burde køre derude. Det er squ ikke
at opfinde kørebaner

> Igen:: HAN HAR INTET, AT LAVE DER!

Tag en kiks og drik et glas mælk ...

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 23:46

Hej Anders!

> Det var _ikke_ argumentation for at legaliserere noget som helst ! Du
> påstulerer "pisseulovligt" og "farligt". Jeg giver dig ret mhs til det
> første men stiller spørgsmåltegn ved det andet.

Okay, det er så din (og sikkert mange andres) holdning... og du har helt
ret: Jeg kan ikke give direkte og håndfaste argumenter for graden af
farlighed det pågældende sted, men ærlig talt: Snevejr og kørsel i nødsporet
for sjovt? - Hvis det ikke er direkte farligt, så er det uansvarligt!

> [...]
> formoder at trafikken gled langsomt i andet spor (fortælleren skrev ikke
> andet) og skriver at motorcyklisten burde køre derude. Det er squ ikke

Ja, han burde!
Men at køre for sjovt på i nødsporet er IMO det samme om, at opfinde en
tredie vognbane!
Se selv: *NØD*-SPOR!

> Tag en kiks og drik et glas mælk ...

Fantastisk! - Tror du, at det hjælper!?

Hilsen
Lars

Fra : Leif

Dato : 17-01-04 09:36

meddelelse news:bu9ole$363$2@sunsite.dk...

-klip-

> [...]
> formoder at trafikken gled langsomt i andet spor (fortælleren skrev ikke
> andet) og skriver at motorcyklisten burde køre derude. Det er squ ikke

Helt enig Anders.....

Leif

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 17-01-04 10:04

Hej Leif,

> Helt enig Anders.....

Ja, jeg beklager! - Jeg er sikker på, at jeg skal indtage en del kiks og
mælk, inden at jeg kan se stilen og dette, eller ligende situationer hvor
man gør lignende overtrædelser/dumheder med vilje og uden nævneværdig grund.
Desuden findes jo sikkert nogen, der kan se "stil" hos folk, der kører
spirituskørsel, hvilket jeg også tager kraftig afstand fra!

Men som Thomas Jensen så korrekt siger, så har vi jo alle ret til vores egne
meninger og "stil" i dette tilfælde må altså i høj grad betragtes som et
subjektivt begreb.

Hilsen
Lars

Fra : Leif

Dato : 17-01-04 11:05

"Lars T. Thomsen" <ltth00@VÆKacoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
-klip-

> [...]
> Desuden findes jo sikkert nogen, der kan se "stil" hos folk, der kører
> spirituskørsel, hvilket jeg også tager kraftig afstand fra!

Jeg tager også særdeles kraftig afstand fra folk der kører spirituskørsel,
kører uden kørekort, kører over for rødt, kører på baghjulet i nærheden af
andre mennesker, osv. osv. osv.

Men jeg må indrømme at jeg ser mere pragmatisk på overtrædelser der hedder,
langsom kørsel i nødspor, lidt for høj hastighed, osv. osv.

Men vi har vel alle vores "moral-niveau", som vi syntes er fornuftigt.

Om jeg direkte syntes at det er stil, ved jeg ikke rigtigt, men at trille
forbi en række holdende biler, på en M-Spjæt i snevejr, er da lidt "griner".

Men jeg tror at du er den første motorcyklist jeg har hørt om, der _aldrig_
laver selv den mindste overtrædelse

Hilsen

Leif

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 17-01-04 12:03

Hej Leif,

> [...]

> kører uden kørekort, kører over for rødt, kører på baghjulet i nærheden af

Jeps, helt enig!

> Men jeg må indrømme at jeg ser mere pragmatisk på overtrædelser der
hedder,
> langsom kørsel i nødspor, lidt for høj hastighed, osv. osv.

Ok... det er så dét, som gør forskellen!

> Men vi har vel alle vores "moral-niveau", som vi syntes er fornuftigt.

Ja, helt enig! - Ligesom vi nok har forskellig opfattelse af "stil".

> Om jeg direkte syntes at det er stil, ved jeg ikke rigtigt, men at trille
> forbi en række holdende biler, på en M-Spjæt i snevejr, er da lidt
"griner".

Jeps, der er ligesom lidt: "Ævbæv! jeg har jo kun to hjul, at skrabe fri for
sne, mens I har hele fire hjul!"
Dén har jeg altså fattet!

> Men jeg tror at du er den første motorcyklist jeg har hørt om, der
_aldrig_
> laver selv den mindste overtrædelse

Hvilken type motorcyklistmiljø færdes du da i!?
Det var ikke ment sådan... jeg er ikke hellig og kan derfor heller ikke se
mig fri for, at ikke lave den mindste overtrædelse, hverken i bil eller MC,
for vi er jo af kød og blod og engang imellem laver man da noget mindre
heldigt, selvom dette ikke var med vilje... trist, men det er vel naturligt
nok? - Iblandt de bevidste tilfælde, der er der jo nogle hastighedsgrænser,
som er direkte latterlige og på dé steder (f.eks. den ødede-, fuldstændig
plane- og overskuelige landevej): Der er det sgu også ret svært, at være
100% hellig.
Men jeg synes da selv, at jeg kører defensivt idet jeg i høj grad tager mine
medtrafikanter med i mine overvejelser. Og det gør man IMO ikke, hvis man i
snevejr tuller rundt i et nødspor uden grund på motorvejen, alene for at
kunne overhale indenom en trafikprop... Hvis du mener, at jeg er hellig,
fordi at jeg aldrig kunne drømme om, at gøre dén slags... ja: Så er altså
hellig!

Hilsen
Lars

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 21:27

> [...]
> mælk, inden at jeg kan se stilen og dette, eller ligende situationer hvor
> man gør lignende overtrædelser/dumheder med vilje og uden nævneværdig

så det er ikk dig vi ser på dette 400kb video klip??
http://dfm.nathue.dk/bogsxr/R6%20p%E5%20baghjul.wmv

bo-gsxR

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-01-04 09:42

> [...]
> formoder at trafikken gled langsomt i andet spor (fortælleren skrev ikke
> andet) og skriver at motorcyklisten burde køre derude.

lige præcis

Det er squ ikke
> at opfinde kørebaner

jeg tror ikke bilerne ville kunne have brugt nødsporet med alt det sne.

> Tag en kiks og drik et glas mælk ...

alle har vel ret til deres meninger

Min ide med historien var ikke at fortælle hvor han kørte, men bare humoren
i at M´Cén kørte i vejr hvor mange mener den ikke kan, og bilerne holdt
stille og nogle kunne ikke komme op af rampen Havde ikke troet folk
kunne blive så stødt over den

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-01-04 23:34

Lars T. Thomsen wrote:
> Man skal ikke opfinde ekstra kørebaner... hverken som MC'ist, billist eller
> lastbilchauffør.

Jo man skal! (Ikke nødsporet, men ellers)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 23:58

> Jo man skal! (Ikke nødsporet, men ellers)

..... ja og man skal også køre over for rødt

Hilsen
Lars

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 17:22

> eller
> .... ja og man skal også køre over for rødt

og køre på baghjul forbi skoler, så børnene kan se det ( meget tæt på ...)

bo-gsxR

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-04 17:33

Bo-gsxR wrote:

> og køre på baghjul forbi skoler, så børnene kan se det ( meget tæt på ...)

Ja, et bundkar i fjæset skal nok lære dem noget disciplin
--
mvh Jes Vestervang - il lanesplitter gigante

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 21:28

> Ja, et bundkar i fjæset skal nok lære dem noget disciplin

LOL
den var sku go

bo-gsxR

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-01-04 23:32

Lars T. Thomsen wrote:
> ... færdes i nødsporet og overhale indenom trafikken og i snevejr.... jamen,

Bortset fra det med nødsporet er det da temmelig god stil ..

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-04 23:35

Hans Joergensen wrote:

> Bortset fra det med nødsporet er det da temmelig god stil ..

Jep. Selvom det nok ikke har repræsenteret nogen fare for nogen, at han har
kørt i nødsporet, så synes jeg at det er en skidt glidebane. Ligesom at
køre over for rødt, selvom der ikke er andre i nærheden.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-01-04 23:59

jamen,

> Bortset fra det med nødsporet er det da temmelig god stil ..

Heldigvis er "stil" jo et subjektivt begreb....

Hilsen
Lars

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-01-04 00:56

Jep, nødsporet er ikke optimalt.

Sidst der var kæmpe snestorm herhjemme, kunne jeg også komme frem på min
DT'er. Det var dog på landeveje. Bilerne sad fast, jeg trillede stille og
roligt forbi

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-01-04 01:01

> Sidst der var kæmpe snestorm herhjemme, kunne jeg også komme frem på
> min DT'er. Det var dog på landeveje. Bilerne sad fast, jeg trillede
> stille og roligt forbi

Ja, der skal alligevel en pæn mængde sne til før den sidder fast. Skulle
bagenden bore sig ned i noget og sidde fast, står man vel bare af og trækker
den lidt sidelæns før man sætter sig op og kører videre?

30-40cm sne burde vel ikke volde nogle problemer, udover at det ikke går så
hurtigt? Mere får vi ret sjældent her i Danmark.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Pwh

Dato : 16-01-04 20:53

Thomas Jensen wrote:

> mere det at han kom kørende stille og roligt i snevejr mens bilerne
> holdt stille jeg synes der var stil over

Det havde nok været en halvdyr fornøjelse hvis han havde kørt forbi politiet ;)

/Jens (der altid kører 110% efter reglerne, pudse pudse glorie)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-01-04 23:35

Pwh wrote:
> /Jens (der altid kører 110% efter reglerne, pudse pudse glorie)

Det kan man jo slet ikke på en hurtig 2tagger ..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Pwh

Dato : 17-01-04 09:39

Hans Joergensen wrote:

> Det kan man jo slet ikke på en hurtig 2tagger ..

Nåh, så hurtig er min vintermaxi nu heller ikke selv om
jeg lige har hevet plomben ud af den
Det vigtigste jeg faktisk lærte af min salig kørerlærer var
at man altid skal kører efter forholdene, og er forholdene
til at man kører lidt 'alternativt' så gør jeg da det ;)

/Jens

Fra : Leif

Dato : 17-01-04 09:45

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

-klip-

> Det havde nok været en halvdyr fornøjelse hvis han havde kørt forbi
politiet ;)

-klip-

Jeg måtte bøde 200,00 for en lignende forseelse i 1980.... Det slipper
man nok ikke med idag.

Jeg kører i øvrigt stadig undtagelsesvis i nødsporet, hvis der er
stllestående kø.... Som f.eks ved Folehaven kl. 8.00 ...

Jeg kan overhovedet ikke se at det skulle være "pissefarligt" hvis man
triller forbi en stillestående kø med 20-30 km/t

Jeg har gjort det i 25 år uden at der har været den mindste antydning af
farlige situationer. Både i DK og i udlandet.

Men OK, det er ulovligt og man må betale bøden hvis man bliver taget. Og så
kører man/jeg selvfølgelig ganske langsomt forbi.

Leif

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 17:24

> [...]
>
> Men OK, det er ulovligt og man må betale bøden hvis man bliver taget. Og

> kører man/jeg selvfølgelig ganske langsomt forbi.

mon man kan slippe for bøden hvis man kører hurtigt forbi???

bo-gsxr

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-01-04 17:27

> mon man kan slippe for bøden hvis man kører hurtigt forbi???

Husk de vise ord Monrad og Rislund kommer med (frit citeret efter
hukommelsen):
Statistikken viser, at jo længere tid man befinder sig i trafikken, jo
større er sandsynligheden for at man indblandes i et trafikuheld. Det gælder
derfor under alle omstændigheder om at køre så hurtigt som muligt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 17-01-04 21:31

> [...]
gælder
> derfor under alle omstændigheder om at køre så hurtigt som muligt.

bo
Suzuki gsx R750