Årstal for typegodkendelse?
Fra : g-mc

Dato : 15-01-04 20:18

Hej Ng.
Er der nogle her der ved hvornår man i DK begyndte at forlange/bruge
typegodkendelser på mc?..
Jeg snakkede med min mekaniker i dag han mente at det var i 1976, men er der
nogle der kan bekræfte det.

Fra : Flemming Disc

Dato : 15-01-04 22:22

> [...]
> typegodkendelser på mc?..
> Jeg snakkede med min mekaniker i dag han mente at det var i 1976, men er

Nej Jeppe.
Jeg er rimlig sikker på det var august 1978.
1976 er det helt sikkert ikke, min gode gamle Kawa er 28 oktober 1976 og den
er ikke typegodkendt.
Er det din TX/XS du går og tænker lidt på )

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk

Fra : g-mc

Dato : 15-01-04 22:45

Jeps!! Det ville jo være dejligt at slippe for alt formange spørgsmål ved et
evt syn.
Btw jeg kan ikke selv se mit indlæg i NG, men kun dit reply?? Mystisk..
Mvh Jeppe.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-01-04 00:08

g-mc wrote:

> [...]
> typegodkendelser på mc?..
> Jeg snakkede med min mekaniker i dag han mente at det var i 1976, men er der

Et kvalificeret gæt vil være 1/5-77. Med indførelsen af det det bliver kaldet
den ny færdselslov. Mener også den dato nævnes flere gange i detailforskrifter
for motorkøretøjer.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 16-01-04 17:54

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kaldet
> den ny færdselslov. Mener også den dato nævnes flere gange i

Jeg erhvervede bil hhv. mc -køekort på begge sider af den dato, og husker
bl.a. nye regler omkring små motorcykler og brug af blink/stop -lys, hvilket
må være noget af detailforeskrift-issuen, hvis ikke det hele :-/

Til gengæld kan jeg ikke huske en pind omkring typegodkendelses-ændring dét
år - Men som 18-årig er det vel også mere en ting man skal til at vænne sig
til, end noget man køligt overskuer, så jeg vil ikke hænges op på dét.
Blot mener jeg at kunne huske fra tidliger eher på gruppen at en dato før
midten af 70'erne er nævt flerfoldigt :-/

--
Armand.