Dainese SafetyJacket20
Fra : Esben

Dato : 13-01-04 21:38

Hej Alle.
Jeg fik endelig min dainese safetyjacket ind af døren.
Passer perfekt, der er bare lige en enkelt ting jeg undre mig over.
Rygstykket kan lynes og så man kan bruge den alene.
Men hvordan er det lige man gør det. er det ikke meningen at
der skal være nogen ekstra stopper med så man kan tage den på.
Så skal jeg have fat i
sælger(http://www.motshop.de/shop/catalog/product_info.php/cPath/4_43/produc
ts_id/755) og høre om der ikke burde have fuldt sådan nogle med?

Jeg håber i kan hjælpe!!

MVh Esben Bøll
Transalp "1995
Mobil:23952332
www.bikez.dk/ta/ta.htm
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=200

Fra : Bo-gsxR

Dato : 13-01-04 22:42

> [...]
> Men hvordan er det lige man gør det. er det ikke meningen at
> der skal være nogen ekstra stopper med så man kan tage den på.

Nej, De sælger den type rygbeskytter både med og uden stropper.

og til den "jakke" er det åbenbart mod. uden stropper, da de er
i vejen. når man har hele jakken på.

bo-gsxR

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 14-01-04 09:28

"Esben" <ebo@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle.
> Jeg fik endelig min dainese safetyjacket ind af døren.

Hvad kostede den og hvor har du købt den?

Jesper B. Nielsen
CB900F '03

Fra : Esben

Dato : 14-01-04 11:13

> Hvad kostede den og hvor har du købt den?

Hej
Jeg købte den her:
http://www.motshop.de/shop/catalog/product_info.php/cPath/4_43/products_id/755
Prisen 249 Euro=1855 kroner+ lidt porto

Den sidder skide godt men det ærger mig godt nok lidt at der ikke fulgte
ekstra stropper med til rygpladen.
Jeg håber nogen kan fortælle mig hvor de kan købes ellers må jeg jo igang
med at være kreativ med damen symaskine

Hilsen Esben

Fra : Armand

Dato : 14-01-04 19:21

> [...]
> Men hvordan er det lige man gør det. er det ikke meningen at
> der skal være nogen ekstra stopper med så man kan tage den på.

En katastrofe er det nu ikke!:
Det er ganske muligt at bruge sådan en svend uden stropper og kun v.h.a.
"nyrebæltet"!
De første modeller var faktisk kun med en tommelfinger-bred rem om livet,
og jeg har nærmest slidt en sådan ned (á meget uskøn at skue p.g.a.
gennemslidt stof langs med kanterne) over ca. 100.000km!
Jeg vil indrømme at min nuværende U.F.O. med skulderstropper er mere
praktisk ved jævnlig af/på -tagning af jakken, men på den anden side så skal
hele jakken af for kun at få rygbeskytteren af/på, hvor min gamle blot blev
løsnet omkring livet og derefter taget under-ud af jakken (+ montering á
modsatte måde), som kun behøvede at være halvt adskilt fra bukserne!
På en jakke der er rigeligt løs op af ryggen, gavner skulderstropperne at
holde beskytteren ind mod kroppen såvel under kørsel, som under iklædning.
Men mon ikke at det er fåtallet der kører i så løst tøj :-/

--
Armand.