SV650 Bagende mod.
Fra : HardKaare

Dato : 13-01-04 14:05

Jeg går og overvejer et par projekter med SV'eren mens det stadig er vinter
(ja, ud over instrumenterene som stadig ikke virker .

Er der nogen som har erfaringer med at modificere bagenden ? Jeg har set en
del forskellige metoder. Den mest tiltalende er umiddelbart den som
beskrives på www.project-sv.com (Et helvede at navigere rundt på det site!),
da det ikke er nødvendigt at gå i gang med at lave en helt ny bund i fx.
alu, som på mange af de andre.

Men hvordan med syn osv. Man kan vel bare skrue et stykke murerspand på, i
tilfælde af at den skal synes, eller hvad? Og hvad med ordensmagten. Der er
jo ikke meget sjov i at lave det her projekt hvis resulatatet er at man
bliver stoppet konstant?

Råd og erfaringer, anyone?

::HardKaare

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 13-01-04 15:41

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i
Og hvad med ordensmagten. Der er
> jo ikke meget sjov i at lave det her projekt hvis resulatatet er at man
> bliver stoppet konstant?

Vi har fjernet bagskærmen på vores SV'er, og indtil videre er vi ikke blevet
stoppet af politiet. Vi har dog heller ikke fået kørt så meget i år plus, at
det er sjældent, man møder dem her på egnen - så egentlig er det vel ikke
særlig brugbar information

Mvh Susanne
SV 650 til salg - se den på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=202

Fra : HardKaare

Dato : 13-01-04 17:36

> [...]
at
> det er sjældent, man møder dem her på egnen - så egentlig er det vel ikke

Hvilken metode har i benyttet. Det er lidt svært at se på de fotos? Men har
i lavet et stykke alu og sat under, eller har i ladet nummerpladelyset sidde
og sat pladen der?

Har i evt. nogle fotos af bagenden?

::HardKaare

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 14-01-04 15:39

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev
> Hvilken metode har i benyttet. Det er lidt svært at se på de fotos?

Der er sat et underseat cover på - vi kan ikke huske, hvor det er købt, og
så er nummerpladeholderen skiftet ud.

> Har i evt. nogle fotos af bagenden?

Nej, desværre

Mvh Susanne

Fra : m.grewy

Dato : 13-01-04 15:53

HardKaare wrote:

> [...]
> ordensmagten. Der er jo ikke meget sjov i at lave det her projekt
> hvis resulatatet er at man bliver stoppet konstant?

Jeg har heller ikke den bagskærm på min CBR600F4.
Og er da heller aldrig blevet stoppet pga. det.Men når jeg er blevet stoppet
pga.noget andet, så sker det da at de kommenter det.
Men har aldrig fået en bøde eller noget for det.

Michael

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-01-04 16:02

> [...]
> stoppet pga.noget andet, så sker det da at de kommenter det.
> Men har aldrig fået en bøde eller noget for det.

Er den regel ikke også blevet lavet om nu? Nu må man da køre uden den
ligesom i resten af EU.

http://dfm.nathue.dk/bogsxr/skærme%20på%20MC.pdf
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 også uden bagskærm

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-01-04 16:04

> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/skærme%20på%20MC.pdf

Der er dog vist noget i vejen med dfm.nathue.dk lige nu. Man kan kun se
logoet.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 stadig uden bagskærm

Fra : m.grewy

Dato : 13-01-04 16:03

Jacob Larsen wrote:

> Er den regel ikke også blevet lavet om nu? Nu må man da køre uden den
> ligesom i resten af EU.
>
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/skærme%20på%20MC.pdf

Jo men det er vist kun maskiner som er typegodkendt efter 2000.

Michael

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-01-04 16:42

> Jo men det er vist kun maskiner som er typegodkendt efter 2000.

Hmmm. Det er min jo nok ikke ligefrem, men de får mig altså ikke til at
sætte sådan en grim tingest på.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 13-01-04 19:55

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Er den regel ikke også blevet lavet om nu? Nu må man da køre uden den
> ligesom i resten af EU.

Mnjaarh :-/
Der bliver rørt i gryden, gør der!
Men sådanne ting tager sin tid

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 14-01-04 17:16

> Mnjaarh :-/
> Der bliver rørt i gryden, gør der!
> Men sådanne ting tager sin tid

http://dfm.nathue.dk/bogsxr/sk%E6rme%20p%E5%20MC.pdf

er det ikk det det gør at vi kan fjerne skidtet, og sige
at sådan er den reg. i eu?

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 14-01-04 20:23

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/sk%E6rme%20p%E5%20MC.pdf
>
> er det ikk det det gør at vi kan fjerne skidtet, og sige
> at sådan er den reg. i eu?

Nathuen er på igen, men det halve af dine filer er døde, og deriblandt også
den hér nævnte

Men sagen er, som for nyligt også beskrevet i anden streng, at man fra
offentlig
side havde forespurgt DMC om områder hvor reglerne var irrelevante og en
harmonisering ikke ville skade, hvortil DMC især fremdrog balladen med
stænklapperne. DMC's kommentar faldt i god jord, og det ser ud til at dén
regel bliver harmoniseret!
Men derfra og til at dét sker, plejer traditionelt at tage sin tid !

At man så kan bruge (det veldokumenterede) argumentet til at overbevise
emsige ordenshåndhævere om det nytteløse i at hænge sig i dén bagatel, er en
helt anden sag!!

- -
Armand.

PS til gruppen som sådan:
Var det ikke snart på tide at vise DMC lidt velvilje igennem ét stk årlig
kontingent-indbetaling?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-01-04 08:15

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

[stænklapper no more]
> [...]
> og det ser ud til at dén regel bliver harmoniseret! Men derfra og til
> at dét sker, plejer traditionelt at tage sin tid !

I dokumentet står en ikrafttrædelsesdato som jeg naturligvis ikke kan
huske. Mener det var d. 17 januar 2004.

Kort sagt er de nye regler 'et hjul - en skærm', uden mærkelige mål osv.
Så det er klart en ændring til det bedre.

Problemet er så blot at pilotiet nu skal finde noget andet at interessere
sig for ved de små samtaler i vejkanten...

> PS til gruppen som sådan: Var det ikke snart på tide at vise DMC lidt
> velvilje igennem ét stk årlig kontingent-indbetaling?

Right on!

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : RacerNiels

Dato : 13-01-04 18:56

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> wrote in message
> [...]
en
> del forskellige metoder. Den mest tiltalende er umiddelbart den som

Snot-site!! Værre end mit - jeg har opgivet det.

> da det ikke er nødvendigt at gå i gang med at lave en helt ny bund i fx.
> alu, som på mange af de andre.

Du kan også købe en hel nu bagdel. De er tit til salg på eBay.de. Så har du
to originale og kan skære helt vildt i den ene.

> Råd og erfaringer, anyone?

Masser af råd, men røverhistorierne er de sjoveste

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : HardKaare

Dato : 13-01-04 20:26

> Snot-site!! Værre end mit - jeg har opgivet det.

Jeg har samlet hele beskrivelsen i en PDF fil, der kan mailes hvis der er
nogen der er interesserede. Shit,- det er et besværligt site :-| Men en god
beskrivelse.

> Du kan også købe en hel nu bagdel. De er tit til salg på eBay.de. Så har
du
> to originale og kan skære helt vildt i den ene.

Det er da rart at vide at der er en løsning hvis jeg skulle fu*#* up i det

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-01-04 16:24

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message

[SNIP]

> Snot-site!! Værre end mit - jeg har opgivet det.

Vi vi' se, vi vi' se!!! (hehe)

> Du kan også købe en hel nu bagdel. De er tit til salg på eBay.de. Så har
du
> to originale og kan skære helt vildt i den ene.

Jeg fik jo en undertray med i min "wonderbox" fra 2WheelJunkie i Canada...
men den krævede desværre også en "lettere" modif af den originale skærm...
men det var sådan set kun selve batterikassen, der skulle genbruges, og HVIS
man (af en eller anden mærkelig, uforklarlig årsag!!!) skulle få lyst til at
sætte den originale bagskærm på igen, er "samlingen" så langt inde, at det
for det første ikke betyder noget, og for det andet aldrig bliver lagt mærke
til.

> Masser af råd, men røverhistorierne er de sjoveste

Dem hører vi også gerne om... bare fyr løs.

Mvh
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Peter Graff

Dato : 14-01-04 18:25

Hej Hardkaare

Jeg har savet hele den bageste del af min bagskærm. Det ser fint ud. Jeg
købte en skadet original bagskærm og skar i den. Så kan den "ikke savede"
nemt sættes på, hvis jeg skal til syn, jeg er aldrig blevet stoppet p.g.a
bagskærmen, de plejer som regel af have en anden grund.

MVH

Peter Graff

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=449