/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
turbine motor?
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 03:21

i andledning af dette korte video klip af
den der turbine drevet kværn
http://dfm.nathue.dk/bogsxr/JetBike.wmv

jeg har også set et klip med en turbine-knallert
engang.
men mit ? er hvordan fungerer sådan en turbine?

bo-gsxR



 
 
Bo-gsxR (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 05:13

> men mit ? er hvordan fungerer sådan en turbine?

har fundet det selv, på "howstuffworks"

bo-GsxR



Hekto (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-01-04 11:42

Bo-gsxR wrote in news:btqbrv$44u$1@sunsite.dk:

> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/JetBike.wmv

Hvis det ER en turbine!?

Umiddelbart lyder den lidt større end hvad der er plads til på en MC,
og jeg savner også 'osen' af uforbrændt brændstof i 'tomgang'.
Sammenlignet med de turbiner Rover tidligere lavede på 100HK, kan man
høre turbinen. Det kan man sjældent på så små turbiner, da de kører
med uhyggeligt mange omdrejninger. Rover'en kørte med 46.000!!!
De er temmelig svære at regulere, og bruger næsten lige meget
brændstof ved lidt som meget gas.
Det vil være svært at dosere med et gashåndtag.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre; men det kan være en fup-video.
Ellers er det jo bare at geare udgangsakslen på turbinen ed, og hælde
kraften ud på baghjulet. Det er ikke angang sikkert det er nødvendigt
med en gearkasse. En solid kobling burde vel være nok.
En turbine har et dejligt højt drejningsmoment. Bare tænk på når en
hellikopter begynder at sætte fart på rotoren, efter start af
turbinen!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

AW på TRX (11-01-2004)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 11-01-04 12:03

> Hvis det ER en turbine!?

Det er det.....

<http://www.bikemenu.com/turbine.html>
<http://motorcyclecity.com/turbine.htm>

osv.....

Prøv selv at søge på google på "turbine motorcycle".

Det er efterhånden et gammelt projekt (3 - 4 år), og har været en hel del
omtalt. Der var på et tidspunkt planer om at de skulle køre "warm up ræs" på
dem før Nascar løbene. Men nogen har måske alligevel indset at det ikke er
smart med motorcykler der kører 350 km/t og en beton mur klods op ad banen
!!!

Det er iøvrigt muligt at finde anmeldelser af hvordan den kører osv. Google
er svaret.

Allan



Rune \(Bandit600RR\) (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 11-01-04 12:17

AW på TRX wrote:
>> Hvis det ER en turbine!?
>
> Det er det.....
>
> <http://www.bikemenu.com/turbine.html>
> <http://motorcyclecity.com/turbine.htm>
>
> osv.....
>
> Prøv selv at søge på google på "turbine motorcycle".
>
> Det er efterhånden et gammelt projekt (3 - 4 år), og har været en hel
> del omtalt. Der var på et tidspunkt planer om at de skulle køre "warm
> up ræs" på dem før Nascar løbene. Men nogen har måske alligevel
> indset at det ikke er smart med motorcykler der kører 350 km/t og en
> beton mur klods op ad banen !!!
>
> Det er iøvrigt muligt at finde anmeldelser af hvordan den kører osv.
> Google er svaret.
>
> Allan

Den er også med i filmen "Torque"...

--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



Esben (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 11-01-04 12:46

Hej alle.
Jeg fandt lige firmaets hjemmeside.
http://marineturbine.com/

De laver vist nogle ret fede ting!

MVH Esben Bøll



Kim Hansen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 11-01-04 13:38

On Sun, 11 Jan 2004 12:17:24 +0100, "Rune \(Bandit600RR\)"
<RURremovethis@tele2adsl.dk> wrote:

>Den er også med i filmen "Torque"...

Hvad er det for en film?


M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Rune \(Bandit600RR\) (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 11-01-04 15:36

Kim Hansen wrote:
> On Sun, 11 Jan 2004 12:17:24 +0100, "Rune \(Bandit600RR\)"
> <RURremovethis@tele2adsl.dk> wrote:
>
>> Den er også med i filmen "Torque"...
>
> Hvad er det for en film?

Det er en nyere film, men jeg tvivler på at den kommer til DK ligesom "Biker
Boys".
Der er en trailer til den her:
http://media.warnerbros.com/wbmovies/torque/trailer_med/trailer_a.mov
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



RacerNiels (11-01-2004)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 11-01-04 20:45

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
news:5tg2001rp3mh564qvnvd0i67bmt6rv0kvt@4ax.com...
> Hvad er det for en film?

www.torquemovie.com


Niels



Armand (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-01-04 14:13


"AW på TRX" <allanfjern@ikkemedmalwis.dk> skrev i en meddelelse
news:40012de9$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvis det ER en turbine!?
>
> Det er det.....
>

Hvilket også burde være at læse alene i link'et:
http://dfm.nathue.dk/bogsxr/JetBike.wmv
^^^

--
Armand.
(der erindrer fornyligt, på Discovery, at have set en mini-turbine monteret
på bagagebæreren af en trædecykel *HYYYYyyyyyyyyyyyll*)





Hekto (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-01-04 15:31

Armand wrote in news:btri8h$2klv$2@news.cybercity.dk:

>
> Hvilket også burde være at læse alene i link'et:
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/JetBike.wmv
> ^^^


.... tænkte nu mere på fake!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

M. Høy (11-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-01-04 14:04

Hej

Nu måtte jeg lige hente noget af min viden tilbage fra grundskolen,
griner..... jeg vil prøve at fortælle lidt om sådan en motor:

Jeg vil forklare om en turbofanmotor, med 2 spoler, af typen aksial, da det
er den der er mest brugt inden for civil luftfart idag (737, 767 A321 A340
osv), tilgengæld er det ikke den mest simple, jo i forhold til en
stempelmotor hvor tingene kører op og ned!

EPR: Engine Pressure Ratio: Pt7/ Pt2= EPR (forskelstryk mellem ind og ud af
luften).

En turbinefanmotor består af følgenden hovedsektioner:

Luftindtag: Divergent udformet, dvs. at luften ind gennem indtaget opfører
sig som følgende: Tryk: stiger, Temp stiger, Hastighed falder. Her måles Pt2
til EPR.

Fan: Sidder på lavtrykskompressoren, de motorer der udvikles idag har stort
by-pass ratio, dvs at fan'en laver den største del af arbejde, og giver den
største thrust, der går uden om core-engine.

Kompressoren: Består af en lavtryksdel og en højtryksdel, altså 2 spoler,
hvor den ene spole er hul, og den anden ligger inde i. På hver af disse
spoler er monteret disk's af kompressorblade i et hvis antal trin, altså
sektioner af statorer og rotorer, alt efter motor-type (dvs. trykket stiger
for hvert trin luften kommer hen over).

Brændkamrene: De ligger mellem højtrykskompressoren og højtryksturbinen, der
sidder fuel-nozzler hele vejen rundt om motoren ind i brandkamrene, til at
injekte fuel. I 2 af brændkamrene er der monteret et tændrør, flammen
spredes til de øvrige brændkamre ved hjælp af interconnectors. Når først
motoren er startet kan tændingen slås fra (styres af motorens computer ECU
Engine Control Unit/FADEC). Først hvis man kommer ud i uvejr/regn slås
tænding til igen!

Turbinen: Består ligesom kompressorne af en lavtryk og højtryksdel, og på
disse er der en roterende del og en stationer del, hvorpå der er monteret
blade!

Exhaust: Konvergent udformet, dvs. at luften nu skal ud med en voldsom fart,
Hastig stiger, Tryk falder, Temp falder. Her måles Pt7. Uden en formet
exhaust ville motoren virke som en stor hårtørrer i grove træk, det er
utrolig vigtig med de rette udformet dele i motoren!

Luften vej gennem turbinen:

Luften kommer ind gennem luftindtaget, her opbygges trykket allerede inden
den når kompressordelen/fan'en, fan'en er det første sted hvor der udvikles
kraft, ved at en stor del af luften kan vælge at køre uden om motoren,
kaldes bypass-ratio (stor på nyere motorer). Herefter når luften enten
ambient (atmosfæren) eller ind i lavtrykskompressorens første trin, hvor
kompressionen starter, her bygges luftens tryk så op trin for trin, afhængig
af antal trin af kompressorblade.
Efter dette når luften brændkammeret. Og lige forinden brandkammeret har
luften det højeste tryk! Nu når luften til brændersektionen, og eneste
formål er at hæve luftens temperatur, eller med andre ord tilføre luften
varmeenergi. 60 til 80 % af den tilførte varmeenergi omdannes i turbinen til
effekt på turbinenakslen i turbofanmotorer. Og nu er det at turbinen bider
sig selv bagi, for kompressorspolerne sidder på samme shaft's som
turbinespolerne, så hele møllen kører forfra, den bagerste del driver altså
den forreste del! Men luften forsætter så ud af turbinensektionen med større
hastighed end da den kom ind i turbinesektionen, da den nu er blevet
omdannet til hastighed, grundet konvergente kanaler i turbinensektionen.
Luften kommer ud gennem exhausten og accelerere ud i atmosfæren omdannet til
thrust.

Nu sidder jeg her og tænker, de forstår nok ikke hvad jeg har skrevet, det
er meget nemmere at forklare live, jeg er ked af det, hvis det er svært at
forstå, man kunne forklare meget mere, men ellers må I finde jeres uro frem
igen, og lege med den, den kan sammenlignes med brandkamrene og
turbinesektionen!

Lægger lidt billeder i dk.binaer.motor....

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234



"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:btqbrv$44u$1@sunsite.dk...
> i andledning af dette korte video klip af
> den der turbine drevet kværn
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/JetBike.wmv
>
> jeg har også set et klip med en turbine-knallert
> engang.
> men mit ? er hvordan fungerer sådan en turbine?
>
> bo-gsxR
>
>



Bo-gsxR (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 14:25

> Nu måtte jeg lige hente noget af min viden tilbage fra grundskolen,
> griner..... jeg vil prøve at fortælle lidt om sådan en motor:

når men du siger bare til hvis du sidder og savner de skoledagene,
jeg vil da gerne lægge kværn til, hvis du vil bygge sådan en

lyden af sådan en turbine er bare fed

bo-gsxR turbo



M. Høy (11-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-01-04 14:36


"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:btrior$ajm$1@sunsite.dk...
> > Nu måtte jeg lige hente noget af min viden tilbage fra grundskolen,
> > griner..... jeg vil prøve at fortælle lidt om sådan en motor:
>
> når men du siger bare til hvis du sidder og savner de skoledagene,
> jeg vil da gerne lægge kværn til, hvis du vil bygge sådan en
>
> lyden af sådan en turbine er bare fed
>
> bo-gsxR turbo
>
>

Hehe

Jeg har haft en turbine-model startet op hjemme i haven, den trykkede 11 kg,
een min kammerat have købt, det skal siges at sådan een larmer næsten lige
så højt som de rigtige, det trak da også naboerne til

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Bo-gsxR (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 15:35

> Jeg har haft en turbine-model startet op hjemme i haven, den trykkede 11
kg,

hvad kører sådan en svend på??
( hvis nu der skulle blive plads under kåben :- ) )

bo-gsxR



M. Høy (11-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-01-04 15:57



"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:btrmrr$l8c$1@sunsite.dk...
> > Jeg har haft en turbine-model startet op hjemme i haven, den trykkede 11
> kg,
>
> hvad kører sådan en svend på??
> ( hvis nu der skulle blive plads under kåben :- ) )
>
> bo-gsxR
>
>

Hvis du tænker på model-turbinen så kører den på samme fuel og olie som de
store/rigtige drenge, brændstoffet hedder A1, og stinker af helvedes til
(får hovedpine af lugten), og olien hedder Exxon 2380 eller Mobil Jet II
eller Aeroshell 500, så det er bedst hvis man kender een, eller selv
arbejder i lufthavnen


Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Bo-gsxR (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 21:09

> Hvis du tænker på model-turbinen så kører den på samme fuel og olie som de
> store/rigtige drenge, brændstoffet hedder A1

øv, så man kan ikk blot skrue den fast under kåben, og tage en ekstra slange
fra benzin tanken

med mindre man konvertere til "race fuel"

bo-gsxR



M. Høy (11-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-01-04 14:58

Der er lagt billeder i dk.binaer.motor

Tror vi får svært ved at få plads til sådan en elastik, på en knallert

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234



"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:btqbrv$44u$1@sunsite.dk...
> i andledning af dette korte video klip af
> den der turbine drevet kværn
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/JetBike.wmv
>
> jeg har også set et klip med en turbine-knallert
> engang.
> men mit ? er hvordan fungerer sådan en turbine?
>
> bo-gsxR
>
>



Bo-gsxR (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 15:33

> Der er lagt billeder i dk.binaer.motor

sådan en må jeg ha monteret under kåben
blot for lydens skyld
Mon ikk det ville gi en go effekt?
og så også monteret lidt dioder hist og her
sådan lidt rumskibs agtigt

bo-gsxR med simuleret turbine



Ukendt (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-04 15:38


"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:btrmom$gv4$1@sunsite.dk...

KLIP

> sådan en må jeg ha monteret under kåben
> blot for lydens skyld

Hvad med turbinens udstødning (der kommer en ganske varm flamme mv. ud
af den)..?

> Mon ikk det ville gi en go effekt?

Ikke meget, dertil er din MC for tung.

Sæt den på din trædecykel, når du har MC´en vinteropstaldet.

> og så også monteret lidt dioder hist og her
> sådan lidt rumskibs agtigt

Ikke nødvendigt.

Med en Simjetturbine på trædecyklens bagagebærer, vil du have ild i
røven.

Det er effekt nok.

Se evt. http://www.simjet.com/

De jyder kan deres kram.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Bo-gsxR (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 21:28

> Hvad med turbinens udstødning (der kommer en ganske varm flamme mv. ud
> af den)..?

ud af siden på kåben eller sådan noget...

> > Mon ikk det ville gi en go effekt?
> Ikke meget, dertil er din MC for tung.
jeg tænkte nu også mere blot på "brian" effekten
det ville da lyde ok, når man starter kværnen op
og skyder den af

> Sæt den på din trædecykel, når du har MC´en vinteropstaldet.
> Med en Simjetturbine på trædecyklens bagagebærer, vil du have ild i
> røven.
jeg vil nu hellere smide den under passager sædet, og lade uds. komme
ud over nr. pladen
men til 14.000 - 22.000 så er der desværre andre ting som er
vigtigere pt

men turbinerne lyder sku godt, ( der er også et par klip på deres side )

bo-gsxR



Hekto (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-01-04 23:00

Bo-gsxR wrote in news:btsbh5$3fu$1@sunsite.dk:

> jeg t‘nkte nu også mere blot på "brian" effekten

K L A S K !

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Kristoffer Lippert (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 11-01-04 15:39


"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:btrmom$gv4$1@sunsite.dk...
> > Der er lagt billeder i dk.binaer.motor
>
> sådan en må jeg ha monteret under kåben
> blot for lydens skyld
> Mon ikk det ville gi en go effekt?
> og så også monteret lidt dioder hist og her
> sådan lidt rumskibs agtigt
>
> bo-gsxR med simuleret turbine

Jo, og så for at sætte prikken over i'et, så skal hele cyklen pakkes ind i
sølvpapir, ligesom de gamle science fiction film...

/Kristoffer




Bo YA (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo YA


Dato : 11-01-04 15:48


"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
news:40015fca$0$17604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Jo, og så for at sætte prikken over i'et, så skal hele cyklen pakkes ind i
> sølvpapir, ligesom de gamle science fiction film...
>
> /Kristoffer

Så er der dømt Thunderbirds (for de som husker

Hilsen Bo YA



Bo-gsxR (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 11-01-04 21:35

> Jo, og så for at sætte prikken over i'et, så skal hele cyklen pakkes ind i
> sølvpapir, ligesom de gamle science fiction film...

yes, så er der ved at være noget ved

bo-gsxR



M. Høy (11-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-01-04 16:03


"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:btrmom$gv4$1@sunsite.dk...
> > Der er lagt billeder i dk.binaer.motor
>
> sådan en må jeg ha monteret under kåben
> blot for lydens skyld
> Mon ikk det ville gi en go effekt?
> og så også monteret lidt dioder hist og her
> sådan lidt rumskibs agtigt
>
> bo-gsxR med simuleret turbine
>
>

Så er det godt at man har den ægte vare, her er hvad een gut forklarede og
GT750'erens lyd

The first difference you're going to notice once the Suzuki GT750 motor
fires will
probably be the sound, which is unlike any machine made in the last two
decades. Sure, there's the characteristic two stroke piston rattle, but
there is also the somewhat irregular and unique sound of three 250cc
cylinders firing in turn. The most distinctive trait, however, has to be
the intake roar, which becomes more noticeable when the throttle is yanked
open. This weird sound has a somewhat nasal quality, and could probably be
used as a sound effect in some space movie. It's unlike anything that you
normally hear today, and, to those who understand what it represents, it's
music to the ears.


Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Ukendt (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-04 16:28


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40016598$0$27389$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Så er det godt at man har den ægte vare, her er hvad een gut
forklarede og
> GT750'erens lyd

Jeg tillader mig liiige at gøre lidt reklame for Jet Danmark, når nu
talen falder på (model-)jetturbiner:

http://www.jetdk.dk/

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Anders Houmark (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 11-01-04 20:35

M. Høy wrote:

> Så er det godt at man har den ægte vare, her er hvad een gut
> forklarede og GT750'erens lyd

Findes der nogen lydklip, eller må jeg vente med at høre lyden, til et
tidspunkt vi mødes til er træf eller lign?


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



M. Høy (11-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 11-01-04 21:54

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:2shMb.72722$jf4.4616493@news000.worldonline.dk...
> M. Høy wrote:
>
> > Så er det godt at man har den ægte vare, her er hvad een gut
> > forklarede og GT750'erens lyd
>
> Findes der nogen lydklip, eller må jeg vente med at høre lyden, til et
> tidspunkt vi mødes til er træf eller lign?
>
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk

Hej

Jeg kan ikke lige finde linket, men jeg har lydfilen ligende, så du kan bare
maile, hvis du er interesseret i den?


Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Jes Vestervang (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-01-04 17:49

Bo-gsxR wrote:

> i andledning af dette korte video klip af
> den der turbine drevet kværn
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/JetBike.wmv

*lol* Det er sgu Jay Leno, ham tv-værten, der er på klippet
Der står lidt mere om det her:
<http://popularmechanics.com/automotive/sub_coll_leno/2001/8/
recycled_jet_setter/index.phtml>
--
mvh Jes Vestervang - der også godt kunne tænke sig at have for mange
penge

Ukendt (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-04 17:57


"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
news:btrutf$1cv$1@royal.flof.dk...

KLIP

> mvh Jes Vestervang - der også godt kunne tænke sig at have for mange
> penge

Meget er vel et spørgsmål om prioritering, men det er nok en helt anden
sag..)

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Anders Thorup (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 11-01-04 20:29

Bjørn Jørvad wrote:
> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
> news:btrutf$1cv$1@royal.flof.dk...
>
> KLIP
>
>> mvh Jes Vestervang - der også godt kunne tænke sig at have for mange
>> penge
>
> Meget er vel et spørgsmål om prioritering, men det er nok en helt
> anden sag..)

Arrh,, nu ved jeg ikke lige med dig,, men 150000$ er altså mere end jeg
sådan lige kan stable på benene, uanset prioriteter.


--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Ukendt (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-04 21:06


"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bts85g$bul$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Arrh,, nu ved jeg ikke lige med dig,, men 150000$ er altså mere end
jeg
> sådan lige kan stable på benene, uanset prioriteter.

Hvis du har lidt fast ejendom, kan det vel lige række...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



anders majland (12-01-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 12-01-04 16:34

>> Arrh,, nu ved jeg ikke lige med dig,, men 150000$ er altså mere end
>> jeg sådan lige kan stable på benene, uanset prioriteter.
>
> Hvis du har lidt fast ejendom, kan det vel lige række...

Jeg hvis har købt for laaang tid siden . Sådan godt en million i
friværdi tager lidt tid for de fleste (og mit "domicil" er vel kun godt
og vel en million værd

Jay Leno: "Of course, as a member in good standing of the "More Money
Than Brains Club," I had to have one. "



--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid




Ukendt (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-04 16:50


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:btueu4$1uu$1@sunsite.dk...

KLIP

> Jeg hvis har købt for laaang tid siden . Sådan godt en million i
> friværdi tager lidt tid for de fleste (og mit "domicil" er vel kun
godt
> og vel en million værd

Så må du sælge dit domecil og bo i en ishytte...)

> Jay Leno: "Of course, as a member in good standing of the "More Money
> Than Brains Club," I had to have one. "

De ka´ bare det med dollasere de dersens yankier...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409242
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste