Kawa gt 750 85
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 13:39

Hej, jeg har en engelsk ven der skal en sådan. Jeg kan ikke finde noget i
årbøgerne om den, så måske er han bare fuld ?!

nå anyway : Nogen der ved noget om sådan en, plusser og minuser ?

Fra : Armand

Dato : 10-01-04 14:59

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg har en engelsk ven der skal en sådan. Jeg kan ikke finde noget
> årbøgerne om den, så måske er han bare fuld ?!

Google var min første indskydelse til at dokumentere Kawa'en!
Jeg husker den umiddelbart, men kommer i tvivl om det er en kardantrækker i
stil med 1000ST (hvorfor hedder den så ikke "ST"?) eller monteret med
tandrem :-/
Men jeg må vedgå at jeg heller ikke lige kan surfe mig et billede af
modellen frem (den hedder: Z 750 GT !), hverken v.h.a. Google-billeder,
eller google generelt. Ligesom Mobile.de, der plejer at være min sikre hjælp
i slige sager heller ikke har noget at vise

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 10-01-04 17:15

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:btp5bg$gsp$5@news.cybercity.dk...

> [...]
> Jeg husker den umiddelbart, men kommer i tvivl om det er en kardantrækker i
> stil med 1000ST (hvorfor hedder den så ikke "ST"?) eller monteret med

Er en kardanmaskine. Svjh var/er der også en 550. De ligner til forveksling z650 og andre. Er vistnok aldrig importeret her, men i UK er de populære som arbejdsdyr. Fex hos kurerer. Men den er vist desværre forsvundet ud af Kawasakis program for et år eller to siden?

Henning.

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-01-04 16:30

On Sat, 10 Jan 2004 13:39:08 +0100, "Tom" <svar i nyhedsgruppen>
wrote:

>Hej, jeg har en engelsk ven der skal en sådan. Jeg kan ikke finde noget i
>årbøgerne om den, så måske er han bare fuld ?!

Der er en i årg 82, smider den op i dk.binaer.motor
Under : MC revy 82 Kawasaki Z 750 GT

M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Richard

Dato : 10-01-04 19:58

Tom wrote:

> Hej, jeg har en engelsk ven der skal en sådan. Jeg kan ikke finde noget i
> årbøgerne om den, så måske er han bare fuld ?!

Nej nej, den er god nok...

> nå anyway : Nogen der ved noget om sådan en, plusser og minuser ?

...fik pudsigt nok lige for en uge siden et UK Bike fra '85 med en
sammenligninsgstest af samme kwakker mod to andre kardan-750'er: Yam. Seca
og Honda VF750S - finder du ikke andre data, kan du jo forsøge at overtale
mig til at sende et scan

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Richard

Dato : 10-01-04 22:22

Richard wrote:

> [...]
> og Honda VF750S - finder du ikke andre data, kan du jo forsøge at overtale

Ved nærmere eftertanke: Har før jul scannet en sammenligningstest fra Das
Motorrad med de samme tre + kædecyklen GSX750E og fået den lagt ud på
honda-v4.com under Artikler.
Alt. kan jeg sende dig scanfilerne. Say when

---

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-01-04 10:36

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> honda-v4.com under Artikler.
> Alt. kan jeg sende dig scanfilerne. Say when

Links'ne på honda-v4.com virker ikke. Hvad med at lægge den artikel i
dk.binaer.motor? Jeg vil gerne læse den.

Asger
ZX-10

Fra : Richard

Dato : 11-01-04 14:52

Asger Steffensen wrote:

> Links'ne på honda-v4.com virker ikke. Hvad med at lægge den artikel i
> dk.binaer.motor? Jeg vil gerne læse den.

Du har ret, det må jeg lige sige til Svein Tore på honda-v4.com. I
mellemtiden sætter lige scanfilerne ned til 100dpi og prøver at uploade
dem til dbm - håber det virker, har ikke de bedste erfaringer med det. Kig
derind om en halv time

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 11-01-04 15:42

Richard wrote:

> mellemtiden sætter lige scanfilerne ned til 100dpi og prøver at uploade
> dem til dbm - håber det virker, har ikke de bedste erfaringer med det. Kig
> derind om en halv time

Nej desværre, filerne er for store til at TDC's server accepterer dem - 19
sider af 500-1.000 kb, i alt godt 15 Mb. Er der et andet sted, hvor du kan
få adgang til dem; jeg har ikke tid til at reducere de mange filer lige nu.

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-01-04 18:10

Richard wrote:

> Nej desværre, filerne er for store til at TDC's server accepterer dem - 19
> sider af 500-1.000 kb, i alt godt 15 Mb.

Har du sat din newsreader til at splitte filerne op i mindre bidder?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Richard

Dato : 11-01-04 18:52

Jes Vestervang wrote:

> Har du sat din newsreader til at splitte filerne op i mindre bidder?

?? - hvad, hvor - bruger Netscape Mail som newsreader; der kan vist ikke
stilles andet end text/HTML, eller?

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-01-04 19:53

Richard wrote:

> ?? - hvad, hvor - bruger Netscape Mail som newsreader; der kan vist ikke
> stilles andet end text/HTML, eller?

Måske ikke, jeg kender ikke programmet. Prøv dig frem
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-01-04 18:30

> [...]
> få adgang til dem; jeg har ikke tid til at reducere de mange filer lige

Du kan bare zippe dem og sende dem på mail.

Asger

Fra : Richard

Dato : 11-01-04 18:54

Asger Steffensen wrote:

> nu.
> >
> Du kan bare zippe dem og sende dem på mail.

Der er næppe 1 pct at hente ved at zippe en JPEG, så jeg sender dem i
bundter på 4 sider. Håber de går glæat igennem

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 12-01-04 18:55

> Der er næppe 1 pct at hente ved at zippe en JPEG, så jeg sender dem i
> bundter på 4 sider. Håber de går glæat igennem

Jup!
..jpeg og .Zip er begge komprimerede filer, og Zip'en klemmer ikke
..jpeg-filer betragteligt mere sammen end de allerede ér!

--
Armand.
(efterhånden lidt IT-vidende (ud fra system: "klog af skade"))

Fra : Armand

Dato : 11-01-04 18:37

> [...]
> få adgang til dem; jeg har ikke tid til at reducere de mange filer lige

Der findes et trick med at opdele tunge filer, hvorefter at andre skal bruge
funktionen: "afkod og kombinér" for at sámle dem til ét.
Jeg husker dog ikke hvorledes afsende-trick'et er

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-01-04 20:25

> [...]
> årbøgerne om den, så måske er han bare fuld ?!
>
> nå anyway : Nogen der ved noget om sådan en, plusser og minuser ?

Z 750 GT.
Et glimrende touring/arbjedsdyr Findes som 550 og 750. AFAIK aldrig
officielt importeret til DK, men populære andre steder. MEGET solid og
pålidelig motor. Meget brugt som kurermaskine bl.a. i UK. Kører snildt
100.000 km, men forlydender om kurermaskiner med over 300.000 km på uret er
hørt.

Asger
ZX-10

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 22:02

Jeg siger mange tak for info !!!

Han har købt den nu... for £250 !!! DET er fandme billigt, også selvom det
bare ligner en knallert med større motor