Top 3 liste over brugtbil til maks. 20.000~
Fra : hjorte

Dato : 15-01-04 14:33

Hvad synes i er det bedste køb, altså den bedste bil model, man skal gå
efter, når man vil anskaffe sig en brugt bil til maksimum Dkr. 20.000,-?
Jeg tænker på holdbarhed & pålidelighed, reservedelspriser, bensinøkonomi,
rust, sikkerhed.

Gerne en top 3 liste. Kunne den fx. se sådan ud:

1. Opel Corsa
2. WV Polo
3. Toyota Carina

?

--
Henrik

Fra : NIL

Dato : 15-01-04 16:11

> [...]
> rust, sikkerhed.
>
> Gerne en top 3 liste. Kunne den fx. se sådan ud:

Hejsa...

Carina...eller Corolla. Punktum.

Hilsen
NIL

Fra : Jørgen L

Dato : 15-01-04 16:16

> Hejsa...
>
> Carina...eller Corolla. Punktum.

Ja man kunne endda skrive

Carina, Corolla ...eller starlet. Punktum
Hilsen Jørgen

---

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-01-04 17:03

"hjorte" <hjorteREMOVE_THIZ@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rust, sikkerhed.
>
> Gerne en top 3 liste. Kunne den fx. se sådan ud:

Ha ha du mener vel ikke seriøst en Corsa hvis betingelser bla skulle være
rust....

Venligst

Fra : hjorte

Dato : 15-01-04 19:20

On Thu, 15 Jan 2004 17:03:24 +0100, Søren Christensen wrote:

> Ha ha du mener vel ikke seriøst en Corsa hvis betingelser bla skulle være
> rust....

Nej, det kan du have ret i Mine erfaringer er også at Opels
karosseribeskyttelse var noget mangelfuld på disse gamle modeller.

--
Henrik

Fra : Boesen

Dato : 15-01-04 17:17

> Gerne en top 3 liste. Kunne den fx. se sådan ud:
>
> 1. Opel Corsa
> 2. WV Polo
> 3. Toyota Carina

Jeg holder nu også på:

1. Toyota
2. Toyota
3. Toyota
og hvis der nu skulle være en 4.så blev det WV

Fra : thjulstad

Dato : 15-01-04 18:03

"Boesen" <AndersboesenXXX@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg holder nu også på:
>
> 1. Toyota
> 2. Toyota
> 3. Toyota
> og hvis der nu skulle være en 4.så blev det WV

Det holder jeg også på!

Det kan ikke være så svært :)

Thomas

Fra : hjorte

Dato : 15-01-04 19:33

On Thu, 15 Jan 2004 18:03:28 +0100, thjulstad wrote:

> Det holder jeg også på!
>
> Det kan ikke være så svært :)

Nej, det ser let ud med den liste indtil videre. Kan det virkeligt passe at
Toyota er suveræn?

--
Henrik

Fra : Jacob

Dato : 15-01-04 22:21

> Nej, det ser let ud med den liste indtil videre. Kan det virkeligt passe
at
> Toyota er suveræn?

Nej

1. VW Golf 2
2. VW Golf 2
3. VW Golf 2

jacob

Fra : MM

Dato : 15-01-04 21:58

> Gerne en top 3 liste. Kunne den fx. se sådan ud:
>
> 1. Opel Corsa
> 2. WV Polo
> 3. Toyota Carina

Når du kigger efter en bil i den prisklasse vil jeg mene at det ik er så
meget mærket man skal gå efter, men hellere om den enkelte bil er passet og
plejet på behørig vis. Selvfølgelig vil der være nogle karakteristikker for
hvert enkelt mærke, toyota'erne ruster nok mere end eks. en polo
(generalisering), men har toyotaerne fået undervogsbehandling er det jo en
hel anden snak.
Det samme kan siges om en corsa, selv om de plejer at være ædt op af rust
kan man jo finde nogle fine eksemplarer rundt omkring, igen er ordentlig
vedligeholdelse et nøgleord.
Poloerne plejer at være meget pålidelige og forholdsvis modstandsdygtig
overfor rust, men de er tørstige (taler af erfaring), og .
For ikke mange dage siden var der en som lige havde købt en saab 9000, som
(på billederne) så ganske nydelig ud... men må dog ærlig tilstå at jeg ik
har særlig meget kendskab til den model.
Håber du kan bruge det til noget
~M

Fra : Jørgen L

Dato : 15-01-04 22:19

toyota'erne ruster nok mere end eks. en polo
> (generalisering),

???? min carina fra 90 er uden behndling og i ht. min mek og synsmanden er
der ingen rust i den
ja det er rigtig at toyotaer fra midt 80 er mere rustne men de har også lige
4-6 år mere på bagen og du finder en del corolaer fra den tid men næsten
ingen ww

hilsen Jørgen

---

Fra : MM

Dato : 16-01-04 00:30

> [...]
lige
> 4-6 år mere på bagen og du finder en del corolaer fra den tid men næsten

Det er også det jeg skriver, det er en generalisering, jeg har da set flere
carina 1 & 2'ere som var næsten helt ædt op af rust, men der er bestemt også
pæne eksemplarer imellem. Jeg synes dog at som helhed er vw ret godt
rustbeskyttet fra fabrikken sammenlignet med meget andet fra sen 80'erne til
tidlig 90'erne. Men som jeg skriver, kig på den enkelte bil og ikke på
mærket.

~M

Fra : NIL

Dato : 16-01-04 17:05

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> tidlig 90'erne. Men som jeg skriver, kig på den enkelte bil og ikke på

Hej...

Der er generelt ikke mange mekaniske 'fejl' ved Corolla'er og Carina'er -
motorerne er bundsolide og kan sagtens køre adskillige hundrede tusind
kilometer, hvis de eller bare bliver passet og får den nødvendige olie og
vand.

Billige reservedele....også masser af uoriginale. Fås overalt.

Har selv en Corolla fra 1988...ingen rust overhovedet (rustbehandlet) og
motoren spinder som den skal. Olieforbrug er ca. ½ liter på 10.000
kilometer...max!

Hilsen
NIL

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-01-04 09:22

"Jørgen L" <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in message news:mtDNb.4567$bS6.1339@news.get2net.dk...

> ja det er rigtig at toyotaer fra midt 80 er mere rustne men de har også lige
> 4-6 år mere på bagen og du finder en del corolaer fra den tid men næsten
> ingen ww

De er da utallige GolfII fra 85-88 på markedet.

/Jakob

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-01-04 10:29

> [...]
> rust, sikkerhed.
>
> Gerne en top 3 liste. Kunne den fx. se sådan ud:

Hvor er Sierra blevet af?
Til den pris kan du da få en Sierra i god stand.
Du skal måske lede et godt stykke tid, men hvad gør det ?
Escort er da også med i den prisklasse.

I det hele taget, så synes jeg det ville være forkert,
at låse sig fast på 1 mærke/model og så kun kigge enøjet efter sådan en.

Men hvad, jeg fandt vores Sierra til ca. den pris, er godt tilfreds med den.
Så jeg skal vist bare tie stille, eller hvad ? (Jan, hjælp.......

Fra : peter

Dato : 16-01-04 15:47

Peugeot 405