Synshaller
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 14-01-04 12:49

Nu er det jo en velkendt sag at nogen steder er de mere "skrappe" end
andre...

Men hvordan ser dette ud.

Kan vi få en 1-5 hvor 1 er dem der er skrappest.

Holbæk - nyk sj - jyderup - kalundborg - pladdsyn i holbæk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-04 12:55

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message
> Nu er det jo en velkendt sag at nogen steder er de mere "skrappe" end
> andre...

Jeg tror det afhænger af mange ting:

- er bilen ren og pæn,
- er det et stykke tid siden den har været til undervognsbehandling,
- er man selv flink og rar,
- travlhed (tid på dagen),
- den enkelte synsmand
- find selv på flere.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Claus Christensen

Dato : 14-01-04 13:14

> Jeg tror det afhænger af mange ting:
>
> - er bilen ren og pæn,
> - er det et stykke tid siden den har været til undervognsbehandling,
> - er man selv flink og rar,

Det med at man er flink og rar kan jeg anbefale... De gange jeg har været
til syn, falder jeg altid i snak med synsmanden med det samme og vi snakker
om alt i mellem himmel og jord, indtil den næsten synsmand skal bruge rampen
min bil holder på... Så det plejer at slutte med at "Nå, jeg må heller tag
en tur rundt om synshallen" og så får jeg at vide at den fejler jo ikke
noget...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-01-04 13:19

Så det plejer at slutte med at "Nå, jeg må heller tag
> en tur rundt om synshallen" og så får jeg at vide at den fejler jo ikke
> noget...

Mener du dermed at du snakker dig fra et par fejl eller 3, eller er din bil
vitterligt bare i orden ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Claus Christensen

Dato : 14-01-04 13:27

> Mener du dermed at du snakker dig fra et par fejl eller 3, eller er din
bil
> vitterligt bare i orden ?

Den gamle bil jeg havde var en Ford, det fortæller vel alt... Og der var
nogle fejl på dengang og så snakket vi bare om biler generelt, så han ikke
nået at finde dem...

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 14-01-04 14:27

> - er bilen ren og pæn,
> - er det et stykke tid siden den har været til undervognsbehandling,

Hvad menes med det... Trækker det ned at have en vogn der er
ny-behandlet...??

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-04 14:37

"Anders T. Pedersen" <Anders@FLYTMIGteam4.dk> wrote in message

> Hvad menes med det... Trækker det ned at have en vogn der er
> ny-behandlet...??

Hvis den stadig drypper lidt eller er meget blød i laget vil det næsten helt
sikkert gøre det.

Fra : Rasmus

Dato : 14-01-04 14:53

"Anders T. Pedersen" <Anders@FLYTMIGteam4.dk> wrote in message

> Hvad menes med det... Trækker det ned at have en vogn der er
> ny-behandlet...??

Hvordan tror du synsmanden reagere når han får en klat tectyl i panden?

mvh
Rasmus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-01-04 14:59

> Hvordan tror du synsmanden reagere når han får en klat tectyl i panden?

ØØhhhh - han ruster ikke ?

mvh

Andreas M. Hansen
- Undskyld, men jeg ku altså ikke dy mig

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-04 15:01

"Anders T. Pedersen" <Anders@FLYTMIGteam4.dk> wrote in message

> Hvad menes med det... Trækker det ned at have en vogn der er
> ny-behandlet...??

Du kan resikere at få beskeden at du skal komme igen når du har fjernet
behandlingen.
Gør det i god tid før syn eller vent til efter den har været til syn.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-01-04 15:08

Dennis Pedersen wrote:
> "Anders T. Pedersen" <Anders@FLYTMIGteam4.dk> wrote in message

> Du kan resikere at få beskeden at du skal komme igen når du har fjernet
> behandlingen.

Mon dog ...

> Gør det i god tid før syn eller vent til efter den har været til syn.

Det kan jo være lidt svært at organisere tiderne så det passer.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-01-04 15:13

> Mon dog ...

Ja da - et meget brugt fusker trick er netop at kamouflere en rådden
undervogn med en byge at det sorte - dette vil synsfolkene undgå at slås
med, og så sviner det jo også noget så vederstyggeligt at gramse rundt på en
nybehandlet bil....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-01-04 15:18

Andreas M. Hansen wrote:

> Ja da - et meget brugt fusker trick er netop at kamouflere en rådden
> undervogn med en byge at det sorte - dette vil synsfolkene undgå at slås

Muligt, men det kan sb da ikke gå ud fra pr default, for så er de mere
syge i pæren end jeg regnede med.

> med, og så sviner det jo også noget så vederstyggeligt at gramse rundt på en
> nybehandlet bil....

Så skulle de bruge handsker eller holde sig til stramajbroderi.
Sk*de tösejungen ...

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-04 15:22

Roberto Saldo wrote:
> Muligt, men det kan sb da ikke gå ud fra pr default, for så er de mere
> syge i pæren end jeg regnede med.

De gør det da også kun i tvivlstilfælde efter hvad jeg har hørt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-04 15:15

Roberto Saldo wrote:

> Mon dog ...

Jo, den er god nok, jeg HAR prøvet det.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-01-04 15:18

John Sahl wrote:

> Jo, den er god nok, jeg HAR prøvet det.

G*d fader et land vi lever i.

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-04 15:23

Roberto Saldo wrote:
> G*d fader et land vi lever i.

Jeg kunne nu godt forstå dem, pladesmeden jeg uheldigvis
have brugt til at udskifte begge støddæmpertårne havde
udført det værste lortearbejde jeg nogensinde har set ;-(

Fra : Gnistn

Dato : 14-01-04 15:42

> John Sahl wrote:
> Jo, den er god nok, jeg HAR prøvet det.

Det har jeg også, eller rettere jeg fik besked på at den rimelige friske
undervognsbehandling skulle være fjernet ved omsynet. For omsynes skulle den
naturligvis efter det lykkedes synsmanden at slå hul de steder der var på
grænsen men sikkert nok kunne gå til næste syn, idet han gav hammeren et
ekstra svung i arrigskab. Jeg valgte dog at se stort på at fjerne
undervognsbehandlingen for man har naturligvis lov til at give sin bil en
undervognsbehandling, også 14 dage før syn. Men det er tilsyneladende en
dårlig ide at gøre lige op til synet, for så bliver der virkelig gået til
den.

Jeg fik lavet lidt pladearbejde, og ved omsynet gik den fint igennem, uden
at jeg havde fået vasket undervognsbehandlingen af.

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-01-04 16:07

Gnistn wrote:

> [...]
> undervognsbehandling, også 14 dage før syn. Men det er tilsyneladende en

Det er jo det jeg mener, svineriet er jo ikke billigt.
Men hvis man ikke ved bedre og tror det er godt.

Det er de så også selv om.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 14-01-04 16:14

Det blev der så ikke megen list u d af....

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-04 17:17

Martin / Fårevejle wrote:
> Det blev der så ikke megen list u d af....

Hvad er det lige du svarer på?

Kunne du ikke overtales til, at skrive under det du svarer på
og klippe resten væk, det gør det lettere for os alle at læse
dine indlæg.

Læs eventuelt på www.usenet.dk om citatteknik.
FUT sættes til dk.admin.netikette, hvilket gør at svar på dette
indlæg havner i den gruppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-04 15:21

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Mon dog ...

Den er god nok
Min buddy arbejdede ved en biks der undervognsbehandlede ->der havde de fået
en retur hvor han havde fået beskeden om at han kunne komme igen når det var
vasket af.

Fra : Søren Christensen

Dato : 14-01-04 17:03

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mon dog ...

Dengang jeg havde en Pajero, blev den undervognbehandlet ca 1 uge inden.
Min far måtte hjem og vaske det hele af før de ville syne den i Slagelse.
Det var ham selv der havde gjort det og ham selv der måtte fjerne det igen,
og
påføre endnu engang efter den var blevet synet. Så jeg som ejer slap og min
far
knoklede...

Venligst

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-01-04 18:16

Anders T. Pedersen wrote:

> Hvad menes med det... Trækker det ned at have en vogn der er
> ny-behandlet...??

Prøv at læse her:
https://www.bilsyn.dk/aut/public/hvader/for_synet-pages/klargoring/rengoring.htm

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 14-01-04 22:44

> Prøv at læse her:

https://www.bilsyn.dk/aut/public/hvader/for_synet-pages/klargoring/rengoring.htm

Sikken en masse overraskelser man kunne gå glip af, hvis man havde læst det
her.

Jeg var til syn med konens Pegut i Herlev, og den var lige blevet forsynet
med nye dæk, da en eller anden nørd havde testet om de kunne holde luft med
en kniv gennem siden. Desuden havde jeg trukket udskiftningen af de gamle
rustne skiver til lige før synet, som man jo gør... Efter en hyggelig
sludder med synsassistenten, der fandt et par fejl som alle andre steder
ville have kasseret bilen, blev jeg sendt hjem med besked om at udbedre
fejlene og ikke komme igen. Den var aldrig gået i Rødovre.

/Claus

Fra : Rasmus

Dato : 14-01-04 13:36

> [...]
>
> Men hvordan ser dette ud.
>
> Kan vi få en 1-5 hvor 1 er dem der er skrappest.
>
> Holbæk - nyk sj - jyderup - kalundborg - pladdsyn i holbæk

Det er ikke lige sådan til, f.eks i Jyderup er det hos Citroen, og det er
ikke garanteret at det er den samme synsmand der kommer hver gang(jeg mener
kun der er en synsmand af gangen i Jyderup), det samme gælder andre steder,
du kan nemt risikere at de rokere rundt, jeg er f.eks stødt på den samme
eddikesure synsmand 3 forskellige steder (hvor uheldig kan man være??)

Hvis du kommer med en bil som har småfejl, som f.eks forkert justeret lys,
hornet ikke virker, en pære der er sprunget...osv, så starter de gerne
negativt ud(og det kan jeg sku også godt forstå)

mvh
Rasmus

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 14-01-04 13:56

Ufff så er det jo rent lotteri hvis man har en ældre bil...

Jeg mener man kan sgu tyre hol i panelerne på alle ældre biler... det er
bare et spg om at slå hårdt nok jo ;)

jeg har prøvet holbæk og nyk indtil videre.... men skal prøve jyderup i
næste uge *gyys*

Fra : Martin P.

Dato : 14-01-04 23:21

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvordan ser dette ud.
>
> Kan vi få en 1-5 hvor 1 er dem der er skrappest.
>
> Holbæk - nyk sj - jyderup - kalundborg - pladdsyn i holbæk

Rødovre bilsyn er skrankepaver hele bundtet.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-01-04 23:25

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Rødovre bilsyn er skrankepaver hele bundtet.

Håber at de da i det mindste er rimelige. De skal syne min bil på fredag

--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-04 23:31

Claus Fabritius wrote:
> Håber at de da i det mindste er rimelige. De skal syne min bil på
> fredag

Den triller lige igennem. Det kan vi godt vædde ½ liter
Coca Cola på ,-)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-01-04 23:48

> Den triller lige igennem. Det kan vi godt vædde ½ liter
> Coca Cola på ,-)

Det ville næsten være dumt af mig at vædde imod det, men hvis den går
igennem kommer jeg forbi fredag med et par colaer. Så skal det fejres :)

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-04 23:57

Claus Fabritius wrote:
> Det ville næsten være dumt af mig at vædde imod det, men hvis den går
> igennem kommer jeg forbi fredag med et par colaer. Så skal det fejres
> :)

Det ser jeg frem til

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-01-04 23:59

> Det ser jeg frem til

Er 1½ liter ok? Og giver du en trøstecola hvis det ikke går helt efter
planen? :)

Fra : John Sahl

Dato : 14-01-04 23:59

Claus Fabritius wrote:
> Er 1½ liter ok? Og giver du en trøstecola hvis det ikke går helt efter
> planen? :)

Deal

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-01-04 00:01

> Deal

Ok. Jeg er næsten fristet til at smide en gang frokost fra Langelinie oven
i, hvis det går godt. Det har du efterhånden fortjent

Fra : John Sahl

Dato : 15-01-04 00:06

Claus Fabritius wrote:
> Ok. Jeg er næsten fristet til at smide en gang frokost fra Langelinie
> oven i, hvis det går godt. Det har du efterhånden fortjent

Nummer 121 tak

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-01-04 00:13

> Nummer 121 tak

Skal den være small eller medium? :)

Fra : John Sahl

Dato : 15-01-04 00:14

Claus Fabritius wrote:
> Skal den være small eller medium? :)

Medium, for den er fandme god!

Fandt du ud af noget med Anders omkring trykændringer?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-01-04 00:20

> Medium, for den er fandme god!

Vi kan vel altid købe to medium og dele dem alle sammen :)

> Fandt du ud af noget med Anders omkring trykændringer?

Snakkede med ham, men venter til den lige har fået en tur med ny olie,
filter, vand osv. Bare så jeg er sikker på at den er tip top.