Tom wrote:
>>Vi har lidt knas med koblingen (håber jeg sandelig) på den 'nye'
>>Carina (E).
>
> Du er den første bilejer jeg kender som ønsker at få koblingsproblemer
Hellere koblingen end gearkassen.
>
>>Til tider er der en anelse modstand ved skift til 2. og en gang
>>imellem 3. gear, som om pedalen ikke kommer ordentligt i bund, det
>>hjalp feks da jeg fjernede gulvmåtten.
>
>
> Er der kun når gearolien er kold eller også når den er varm?
Den er alm træg (alt er relativt det er ikke meget) når det er -5
grader men olien bliver rimeligt hurtigt varm.
> Hvis det kun er i kold tilstand så lev med det da det er dyrt at få skiftet
> de stumper inde i kassen som det er galt med.
Det kommer da an på hvad det er og hvem der gør det.
> Hvis den også laver det når gearolien er varm, så kan det meget vel være
> koblingen som er opslidt af din bessefar-kørsel med for meget filen på
> koblingen
Efter 3000km? Mon dog.
>>Koblingen er hydraulisk og 'selvjusterende' på sådan een, pedalen kan
>>dog justeres.
>>
>>Der er intet fedteri så det kan jo ikke være fordi den er slidt
>>(135.000km har den gået).
>
>
> Det er jo ikke kliometrene der slider en bil, der er hvordan den bliver/er
> kørt
Tja jeg tror der skal mere til end 135.000km.
> Hvis der er meget bykørsel og korte ture så kan koblingen sagtens være
> færdig. Km-tallet kan man ikke altid bruge til noget.
Nej men nu er den blevet kørt i Jylland 20.000km/året så jeg stiller
mig tvivlende.
>>Hvor tjekker man koblingsvædsken?
>
> Er det ikke det samme beholder som til servo'en
Det tror jeg ikke, servobeholderen sidder helt ude tv.
>>Er der nogen der kan sige noget fornuftigt om emnet?
>
> næh
Nåh.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.
"Recursive: Adj. See Recursive."