Justering af tomgang på mitsubishi galant ~
Fra : S?ren

Dato : 13-01-04 19:31

Halløj

Er der nogle der ved hvordan man justere tomgang på en galant fra 1991
det er galt når den er kold, og det er kommet efter at batteriet har
været af.
Jeg har hørt noget om at det er noget med at pille en sikring/relæ ud
når motoren kører.
Nogle gode ider?

Hilsen Søren

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 13-01-04 20:09

"S?ren" <s.kanne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj
>

> Er der nogle der ved hvordan man justere tomgang på en galant fra 1991
> det er galt når den er kold, og det er kommet efter at batteriet har
> været af.

Hilsen Søren

Hej Søren
Vi har en magen til og der med været udsat for det op til flere gange
Det er galt hver gang batteriet har været fra koblet.men det går
i orden af sig selv, når man har været ude og køre en lang tur
Det er noget med at computeren glemmer sine indstillinger og
skal lære dem igen.

Mvh Jens

Fra : L.Funch

Dato : 13-01-04 20:31

> [...]
> været af.
> Jeg har hørt noget om at det er noget med at pille en sikring/relæ ud

Hej Søren.

Jeg har haft en fra 92' og oplevet det samme.

Du skal simpelthen bare starte bilen, køre en god tur på ½ -1 time uden den
går i stå og derefter burde den ha' indstillet sig selv og du burde have din
gamle tomgang igen.

Mvh.
Lars Funch.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-01-04 20:33

> [...]
> været af.
> Jeg har hørt noget om at det er noget med at pille en sikring/relæ ud

Som jeg husker det fra en ven, så skal man bare lade den stå i tomgang i
10-15 minutter, så har computeren kørt sit program igennem og gemt nye
værdier for styring af motoren.

Niels

Fra : Carsten Petersen

Dato : 13-01-04 21:21

> [...]
> været af.
> Jeg har hørt noget om at det er noget med at pille en sikring/relæ ud

Den korrekte måde at indlæse korrekt tomgangsindstilling på er at starte
bilen med kørelyset tændt, og lade den gå i tomgang 10-15 minutter UDEN at
røre speederen.

Mvh
Carsten

Fra : S?ren

Dato : 14-01-04 18:07

"Carsten Petersen" <cp@skanco.dk> wrote in message news:<bu1k33$p3n$1@sunsite.dk>...
> [...]
> bilen med kørelyset tændt, og lade den gå i tomgang 10-15 minutter UDEN at

Hej Carsten

Det er måske den rette måde at gøre det på men problemet er at den kan
IKKE
stå i tomgang når den er kold, jeg har prøvet at køre en lang tur lige
lidt hjælper det

Hilsen Søren

Fra : S?ren

Dato : 14-01-04 18:07

Fra : H.S.

Dato : 15-01-04 14:24

> [...]

Tomgangen kan justeres på den 'runde dims' der sidder på venstre side af
topstykket når du står foran bilen.
Den skal løsnes lidt, og så kan den 'drejes' op eller ned. Hvilken én af
vejene der hæver tomgangen kan jeg ikke huske, men det skulle være til at
høre

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 13-01-04 21:37

S?ren wrote:
> [...]
> været af.
> Jeg har hørt noget om at det er noget med at pille en sikring/relæ ud

Næste gang du skifter batteri skal du sørge for at sætte hjælpestrøm på. En
af mine venner havde en Galant og den måtte på værksted for at få
"nulstillet " indstillingerne.

Andre biler skal stå uden strøm en tid før de virker igen

Den slags hurlumhej irriterer mig. Det er som om vi alle skal køre i
splinternye biler og køre på dyre autoriserede værksteder.

Øv