On Wed, 14 Jan 2004 11:39:02 +0100, "Rune Skou Larsen"
<tazlyold@hotmail.com> wrote:
>Det var reguleringen af blæseren, den var gal med, men jeg havde ikke lige
>tid/forstand til at rode med det.
Er det den der modstandsdims der gør det muligt, at køre med flere
hastigheder på blæseren, du mener ?
Jeg talte med et par kloge mennesker her i mandags, blandt andet den
lokale autoelektrikker, som nok plejer at vide hvad han taler om, som
begge sagde, at den mest normale årsag til at modstandene brænder over
er, at en eller anden defekt i blæsermotoren får denne til at trække
en større strøm end modstandene har godt af.
Og hvis man så kun skifter modstanden, er der overhængende fare for,
at levetiden bliver ret kort.
Årsagerne kan være mange, lige fra lidt snavs, lejer der trænger til
at blive smurt til en motor, der er ved at være færdig.
>Jeg fandt i stedet selve blæsermotoren bag
>handskerummet, og trak en ny ledning til den fra radioens 12v med tænd-sluk
>knap på.
På en SAAB 9000 kan man stadig køre med fuld hastighed på
blæsermotoren, selv om modstandsdimsen er kaput
> Laver det ordentligt til sommer...
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V