/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så skete det igen - ny bil :)
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-01-04 18:03

Hejsa,

Tiden for Mazda'ens pension var jo efterhånden oprunden, så jeg var
begyndt at se mig om efter noget andet bilværk - meget gerne trykladet
og med en god mængde komfort (kører tit motorvejsstrækninger).
Mit blik faldt på en Saab 9000 (eller, pegede Claus Fabritius i
retning af den), og det gik jo hverken værre eller bedre end at jeg
var ude og kigge på den i går - og kom til at stikke af med den.

Data'ene er: 1985 Saab 9000 turbo16, importeret fra Schweiz i 1992,
gået godt 330.000km. Det er naturligvis mange kilometer, men som
helhed virker bilen meget velplejet (som det forhåbentlig også fremgår
af billederne).

Af udstyr er der fartpilot, elruder, c-lås og aircon.
Dog er der en pilfinger som på et tidspunkt har syntes det ville være
utrolig fedt at have det store ECC-panel i bilen, men vedkommende har
desværre ikke helt haft den know-how der skulle til for at koble det
på - så der sidder et delvist funktionelt ECC-panel, og kablet fra den
originale skyder til at bestemme hvor varm luften skal være ender inde
i handskerummet, hvor man så kan justere :/
Dét vender jeg nok tilbage med flere spørgsmål om når jeg får mod på
selv at rode med det ;)

Nå, billeder fylder jo mere end tusinde ord, så sådan nogen er der
også:
http://www.the-coffeeshop.dk/saab/

Der er egentlig ikke den store idé i det her post udover at jeg er
glad :)
Har kørt 250km i den nu, og den har opført sig eksemplarisk :)

Hygge, og fortsat god weekend,
/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

 
 
Ukendt (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-04 18:19


"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:stv200d2ioqhrc7u4lgn17de1gn7nel5n8@4ax.com...
>
> Data'ene er: 1985 Saab 9000 turbo16, importeret fra Schweiz i 1992,
> gået godt 330.000km. Det er naturligvis mange kilometer, men som
> helhed virker bilen meget velplejet (som det forhåbentlig også fremgår
> af billederne).

Tillykke med svinet... De rige har du mange glæder


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
Opel Kadett E 2.0i Club Special '90 (...til salg - mail for info)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1





Tommy Eriksen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-01-04 18:31

On Sun, 11 Jan 2004 18:18:57 +0100, "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk>
wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
>news:stv200d2ioqhrc7u4lgn17de1gn7nel5n8@4ax.com...
>>
>> Data'ene er: 1985 Saab 9000 turbo16, importeret fra Schweiz i 1992,
>> gået godt 330.000km. Det er naturligvis mange kilometer, men som
>> helhed virker bilen meget velplejet (som det forhåbentlig også fremgår
>> af billederne).
>
>Tillykke med svinet... De rige har du mange glæder
>
>--
>Mvh Bjørn,
>Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Tillykke med svinet selv ... Og ja, det har I da - hvornår var det du
fik den dér? ;)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Ukendt (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-04 09:53

"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:iu1300ho7i8uq4jpu0j3s7m97s21cjev9i@4ax.com...
> >Tillykke med svinet... De rige har du mange glæder
> >
> >--
> >Mvh Bjørn,
> >Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
>
> Tillykke med svinet selv ... Og ja, det har I da - hvornår var det du
> fik den dér? ;)

Lang tid nok til at have rullet de første 220km i den ;)

Jeg har smidt billeder i dk.binaer.motor af min, fordi min uduelige
servermands server har lagt sig til at sove ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
Opel Kadett E 2.0i Club Special '90 (...til salg - mail for info)




Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 10:23

On Mon, 12 Jan 2004 09:53:19 +0100, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
>news:iu1300ho7i8uq4jpu0j3s7m97s21cjev9i@4ax.com...
>> >Tillykke med svinet... De rige har du mange glæder
>> >
>> >--
>> >Mvh Bjørn,
>> >Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
>>
>> Tillykke med svinet selv ... Og ja, det har I da - hvornår var det du
>> fik den dér? ;)
>
>Lang tid nok til at have rullet de første 220km i den ;)

Hmm, jeg har vist nået 500km i saab'en ;)

>Jeg har smidt billeder i dk.binaer.motor af min, fordi min uduelige
>servermands server har lagt sig til at sove ;)

Nøj, det må godt nok være et billigt webhotel du har, så :)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Ukendt (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-01-04 19:31



> Data'ene er: 1985 Saab 9000 turbo16, importeret fra Schweiz i 1992,
> gået godt 330.000km. Det er naturligvis mange kilometer, men som
> helhed virker bilen meget velplejet (som det forhåbentlig også fremgår
> af billederne).

Hold da fast hvor den ser godt ud. Det var li' godt utroligt at den er SÅ
frisk i lakken på trods af de 19 år.
Eneste lille ting jeg kan falde over er at parabolerne ser lidt trætte ud

Jeg må sige er det er nok et særlig velholdt eksemplar du der har fået.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Tommy Eriksen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-01-04 20:58

On Sun, 11 Jan 2004 19:31:22 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>
>
>> Data'ene er: 1985 Saab 9000 turbo16, importeret fra Schweiz i 1992,
>> gået godt 330.000km. Det er naturligvis mange kilometer, men som
>> helhed virker bilen meget velplejet (som det forhåbentlig også fremgår
>> af billederne).
>
>Hold da fast hvor den ser godt ud. Det var li' godt utroligt at den er SÅ
>frisk i lakken på trods af de 19 år.

Mjoeh, jeg tvivler på den har været omlakeret - SÅ frisk ser den
heller ikke ud ;)

>Eneste lille ting jeg kan falde over er at parabolerne ser lidt trætte ud
>
>Jeg må sige er det er nok et særlig velholdt eksemplar du der har fået.

Den virker velholdt i hvert fald. Men generelt har det egentlig været
mit indtryk at 9000'erne ikke får lov til at forfalde så meget som så
mange andre "gamle biler" (når man ser dem i gadebilledet) - men det
kan selvfølgelig være fordi jeg aldrig rigtig har kigget efter dem.

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Aadam Heelm (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Aadam Heelm


Dato : 11-01-04 20:27

On Sun, 11 Jan 2004 18:03:21 +0100, Tommy Eriksen wrote:

> Hejsa,
>
> Tiden for Mazda'ens pension var jo efterhånden oprunden, så jeg var
> begyndt at se mig om efter noget andet bilværk - meget gerne trykladet
> og med en god mængde komfort (kører tit motorvejsstrækninger).
> Mit blik faldt på en Saab 9000 (eller, pegede Claus Fabritius i
> retning af den), og det gik jo hverken værre eller bedre end at jeg
> var ude og kigge på den i går - og kom til at stikke af med den.
>
Fin bil. Må man spørge hvad du måtte hoste op med?. Er motoren med APC,
180hk? Virker ac osv?


Mvh

Aadam Helms
Ex. 90, 900, 900i, 900 T16 ic - formentlig samme motor som din

Tommy Eriksen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-01-04 20:55

On Sun, 11 Jan 2004 20:27:11 +0100, Aadam Heelm
<adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> wrote:

>On Sun, 11 Jan 2004 18:03:21 +0100, Tommy Eriksen wrote:
>
>> Hejsa,
>>
>> Tiden for Mazda'ens pension var jo efterhånden oprunden, så jeg var
>> begyndt at se mig om efter noget andet bilværk - meget gerne trykladet
>> og med en god mængde komfort (kører tit motorvejsstrækninger).
>> Mit blik faldt på en Saab 9000 (eller, pegede Claus Fabritius i
>> retning af den), og det gik jo hverken værre eller bedre end at jeg
>> var ude og kigge på den i går - og kom til at stikke af med den.
>>
>Fin bil. Må man spørge hvad du måtte hoste op med?.

Joda. Jeg lagde 15.000 gode danske kroner, og stak af så hurtigt jeg
kunne (relativt hurtigt, faktisk:)

>Er motoren med APC,
>180hk? Virker ac osv?

Øehm ... 175 går jeg ud fra?
Jeg har ærlig talt ikke kigget det store på dén side af sagen endnu,
har jo kuns haft den et døgn, og "konen" havde ikke den store
forståelse for at jeg skulle bruge hele dagen med bilen i stedet for
hende (kvinder...).
Hvordan ser jeg forskel på med/uden APC? (Jeg troede egentlig, de alle
havde APC, men at der bare var flere forskellige versioner af det)
På manometeret står der 'Turbo/APC', men dét er formentlig ikke helt
nok til at stille en endelig diagnose ;)

Iøvrigt, hvor langt op på skalaen (manometeret) skal nålen gå,
egentlig?
Min stopper "lidt før" det røde felt, så det går jeg ud fra er OK.

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Torben E (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 11-01-04 20:57





"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:q6a30053q2qhove7sb6d9fm608h5psip93@4ax.com...
>
> Iøvrigt, hvor langt op på skalaen (manometeret) skal nålen gå,
> egentlig?
> Min stopper "lidt før" det røde felt, så det går jeg ud fra er OK.

Det lyder ret orginalt, det må laves om


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Tommy Eriksen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-01-04 20:59

On Sun, 11 Jan 2004 20:56:58 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>
>
>
>
>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
>news:q6a30053q2qhove7sb6d9fm608h5psip93@4ax.com...
>>
>> Iøvrigt, hvor langt op på skalaen (manometeret) skal nålen gå,
>> egentlig?
>> Min stopper "lidt før" det røde felt, så det går jeg ud fra er OK.
>
>Det lyder ret orginalt, det må laves om

Hehe, ja ... Det er også planen. Dog får den lige i hvert fald et par
måneder i min varetægt først, så jeg kender den lidt - altid godt at
vide om den har nogen rigtig svage sider før man begynder at presse
mere ud af den ;)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Aadam Heelm (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Aadam Heelm


Dato : 12-01-04 00:09


Den må have APC. Saab Aero havde 180 hk, andre 175 hk, det var vidst
en lille ændring i chippen. Men man kan købe "bedre" opdateringer...

Jeg har og vil nu ikke gører det. Den er hurtig nok, og gearkassen er
ikke for god på mange af dem. Det gør det nok ikke bedre at hive flere
kræfter ud af den. Man skal i hvertfald nok have lidt ekstra liggende i
pungen end ud over til selve APC opdateringen!.

Normalt skal nålen gå til lige før det røde felt, og ved nogen tilfælde
(specielt i motorvejsaccelerationer) kan den gå kortvarigt ind i det
røde).

Mvh

Aadam Heelm
Ex. 90, 900, 900i, 900 T16

Henrik B. (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-01-04 20:52

Aadam Heelm wrote:
:: Den må have APC. Saab Aero havde 180 hk, andre 175 hk, det var vidst
:: en lille ændring i chippen. Men man kan købe "bedre" opdateringer...

Nope. 9000 findes først som Aero fra og med CS-modellen (1992), hvor den har
225 Hk.
Alle de tidligere 2,0 turbo (CC-modellen) har 175 Hk ALLE med APC. Der
fandtes dog i '88-'89 en Talladega udgave som havde 192/204 Hk.

M.v.h.



Aadam Heelm (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Aadam Heelm


Dato : 12-01-04 23:29

On Mon, 12 Jan 2004 20:52:17 +0100, Henrik B. wrote:

> Aadam Heelm wrote:
> :: Den må have APC. Saab Aero havde 180 hk, andre 175 hk, det var vidst
> :: en lille ændring i chippen. Men man kan købe "bedre" opdateringer...
>
> Nope. 9000 findes først som Aero fra og med CS-modellen (1992), hvor den har
> 225 Hk.
> Alle de tidligere 2,0 turbo (CC-modellen) har 175 Hk ALLE med APC. Der
> fandtes dog i '88-'89 en Talladega udgave som havde 192/204 Hk.
>
> M.v.h.
Ja, det er rigtigt, jeg tænkte på motoren til 900 modellen.

Mvh

Aadam Heelms

Torben E (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 11-01-04 20:39






"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:stv200d2ioqhrc7u4lgn17de1gn7nel5n8@4ax.com...
> Af udstyr er der fartpilot, elruder, c-lås og aircon.
> Dog er der en pilfinger som på et tidspunkt har syntes det ville være
> utrolig fedt at have det store ECC-panel i bilen, men vedkommende har
> desværre ikke helt haft den know-how der skulle til for at koble det
> på - så der sidder et delvist funktionelt ECC-panel, og kablet fra den
> originale skyder til at bestemme hvor varm luften skal være ender inde
> i handskerummet, hvor man så kan justere :/
> Dét vender jeg nok tilbage med flere spørgsmål om når jeg får mod på
> selv at rode med det ;)


Tillykke, den ser rigtigt pæn ud.
ACC´en som den hedder, er dog meget forskelligt fra drejeknap
systemet, men held og lykke med at få det til at virke
--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Tommy Eriksen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 11-01-04 20:50

On Sun, 11 Jan 2004 20:39:11 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
>news:stv200d2ioqhrc7u4lgn17de1gn7nel5n8@4ax.com...
>> Af udstyr er der fartpilot, elruder, c-lås og aircon.
>> Dog er der en pilfinger som på et tidspunkt har syntes det ville være
>> utrolig fedt at have det store ECC-panel i bilen, men vedkommende har
>> desværre ikke helt haft den know-how der skulle til for at koble det
>> på - så der sidder et delvist funktionelt ECC-panel, og kablet fra den
>> originale skyder til at bestemme hvor varm luften skal være ender inde
>> i handskerummet, hvor man så kan justere :/
>> Dét vender jeg nok tilbage med flere spørgsmål om når jeg får mod på
>> selv at rode med det ;)
>
>Tillykke, den ser rigtigt pæn ud.

Mange tak. Det er den absolut også. Den har noget begyndende stålorm
ved forskærmene, men hvis alt andet fejler må det være til at finde et
par andre et sted.

>ACC´en som den hedder, er dog meget forskelligt fra drejeknap
>systemet, men held og lykke med at få det til at virke

Hehe, det regnede jeg godt med - den nye plan er at finde et af de
originale paneler og sætte i i stedet.
Og, nåja, ACC ... ved ikke lige, hvor E'et kommer fra.
Det er da meget blæret at se på med den fuldautomatiske, menøh, det
eneste den kan er at regulere hvor luften kastes hen, samt stille
blæserhastigheden, så det er begrænset hvor meget nytte den gør ;)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Torben E (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 11-01-04 20:52





"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:av9300lu35ilgp61koi1rkk7oa5bdrpebd@4ax.com...
>
> Hehe, det regnede jeg godt med - den nye plan er at finde et af de
> originale paneler og sætte i i stedet.

Det havde også været mit valg, bare spørg hvis der er noget
du tror jeg kan hjælpe med.


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Verner Johnsen (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 11-01-04 21:37

On Sun, 11 Jan 2004 20:49:44 +0100, Tommy Eriksen <tommy@modulweb.dk>
wrote:


>>
>>Tillykke, den ser rigtigt pæn ud.


Også herfra.
Min er i samme farve. Både udvendigt og indvendigt.
Selv de løse måtter er samme farve


>Mange tak. Det er den absolut også. Den har noget begyndende stålorm
>ved forskærmene, men hvis alt andet fejler må det være til at finde et
>par andre et sted.

Ja da
Jeg har fået skiftet venstre forskærm på min, og jeg går ud fra, at
det er samme varenummer på din.
Hos SAAB koster de 2200 kr stykket + moms.
Uoriginale koster 2100 + moms.

Men <http://www.mh-parts.dk/> ku' levere en original SAAB skærm til
1240 + levering (160 kr) + moms. Han startede godt nok med en lidt
højere pris, men på det tidspunkt var venstre forskærm i restordre, og
jeg måtte vente i mere end 5 uger på skærmen. Så han slog lidt af.


Derudover er du nødt til at kende <www.speedparts.se>


--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Peter Weis (11-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 11-01-04 21:51


"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> wrote:

> Nå, billeder fylder jo mere end tusinde ord, så sådan nogen er der
> også:
> http://www.the-coffeeshop.dk/saab/

Den ser ud til at gå noget ujævnt i tomgang

mvh
Peter



Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 09:45

On Sun, 11 Jan 2004 21:51:23 +0100, "Peter Weis"
<p.weis@email.dk.slet> wrote:

>
>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> wrote:
>
>> Nå, billeder fylder jo mere end tusinde ord, så sådan nogen er der
>> også:
>> http://www.the-coffeeshop.dk/saab/
>
>Den ser ud til at gå noget ujævnt i tomgang

Hehe, når man sidder lænet ind over en trukket håndbremse vil man
gerne ha' overstået den lukketid lidt for hurtigt ;)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Roberto Saldo (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 12-01-04 09:50

Tommy Eriksen wrote:
> On Sun, 11 Jan 2004 21:51:23 +0100, "Peter Weis"
> <p.weis@email.dk.slet> wrote:
>
>
>>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> wrote:
>>
>>
>>>Nå, billeder fylder jo mere end tusinde ord, så sådan nogen er der
>>>også:
>>>http://www.the-coffeeshop.dk/saab/
>>
>>Den ser ud til at gå noget ujævnt i tomgang
>
>
> Hehe, når man sidder lænet ind over en trukket håndbremse vil man
> gerne ha' overstået den lukketid lidt for hurtigt ;)

Der er tilsyneladende ikke så meget strøm på dyret, men det er nok det
halvfungerende display du snakker om.


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 10:24

On Mon, 12 Jan 2004 09:49:30 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Tommy Eriksen wrote:
>> On Sun, 11 Jan 2004 21:51:23 +0100, "Peter Weis"
>> <p.weis@email.dk.slet> wrote:
>>
>>
>>>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>>Nå, billeder fylder jo mere end tusinde ord, så sådan nogen er der
>>>>også:
>>>>http://www.the-coffeeshop.dk/saab/
>>>
>>>Den ser ud til at gå noget ujævnt i tomgang
>>
>>
>> Hehe, når man sidder lænet ind over en trukket håndbremse vil man
>> gerne ha' overstået den lukketid lidt for hurtigt ;)
>
>Der er tilsyneladende ikke så meget strøm på dyret, men det er nok det
> halvfungerende display du snakker om.

Hm, strøm?
Nårh, dér ... det er fordi den stod i tomgang, med elrude aktiveret,
fuldt blus på lyset og elbagrude ... Men den plejer nu at stå på 12-13
stykker i tomgang og 14 når den får en smule omdrejninger.
Det dér display virker vist iøvrigt fint nok - det der kun spiller
halvvejs er til helautomatisk klima (som kun er halvautomatisk nu:)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Torben E (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 12-01-04 15:46






"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:bttmk3$qaf$1@news.net.uni-c.dk...
> Der er tilsyneladende ikke så meget strøm på dyret, men det er nok det
> halvfungerende display du snakker om.


Det er fordi den viser den laveste strøm under startøjeblikket,
så man kan følge med i om batteriet viser begyndende svagheder,
min viser 10-10.5 i frost, 11-11.5 om sommeren.
når man har kørt ca 5 meter skifter den om til den visning den
stod på sidst.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 19:42

On Mon, 12 Jan 2004 15:45:49 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>
>
>
>
>
>"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>news:bttmk3$qaf$1@news.net.uni-c.dk...
>> Der er tilsyneladende ikke så meget strøm på dyret, men det er nok det
>> halvfungerende display du snakker om.
>
>
>Det er fordi den viser den laveste strøm under startøjeblikket,
>så man kan følge med i om batteriet viser begyndende svagheder,
>min viser 10-10.5 i frost, 11-11.5 om sommeren.
>når man har kørt ca 5 meter skifter den om til den visning den
>stod på sidst.

Aah, okay - så giver det mere mening at den svinger så brat :)
Hvor præcist er "økonometeret" egentlig i sådan en suppe?

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://the-coffeeshop.dk/saab/
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Torben E (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 12-01-04 19:54




"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:4hq500dmd1nph1jalor0j86crmnfa2fdkk@4ax.com...
>
> Aah, okay - så giver det mere mening at den svinger så brat :)
> Hvor præcist er "økonometeret" egentlig i sådan en suppe?
>

Såvidt jeg husker passede det rimeligt.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Verner Johnsen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 12-01-04 20:38

On Mon, 12 Jan 2004 19:53:50 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>

>> Hvor præcist er "økonometeret" egentlig i sådan en suppe?
>>
>
>Såvidt jeg husker passede det rimeligt.


Det er også min erfaring.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Henrik B. (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-01-04 20:55

Verner Johnsen wrote:
::: Såvidt jeg husker passede det rimeligt.
::
::
:: Det er også min erfaring.

Måler hvor meget der sprøjtes ind gennem dysen på cylinder nr. 3 og regner
ud derefter. Min "regnede" ca. 1 liter per. 100 km forkert. Det må så være
omkring 8-10 %.

M.v.h.



Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 20:58

On Mon, 12 Jan 2004 19:37:44 GMT, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>On Mon, 12 Jan 2004 19:53:50 +0100, "Torben E"
><topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:
>
>>
>
>>> Hvor præcist er "økonometeret" egentlig i sådan en suppe?
>>>
>>
>>Såvidt jeg husker passede det rimeligt.
>
>
>Det er også min erfaring.

Okay. Så er det vist rent faktisk lykkedes mig at køre en tur med et
forbrug på 6.5l/100km.
Men okay, 15km tom landevej uden noget man skal nå giver også mulighed
for at bede fartpiloten holde en _ret_ konstant fart ;)

Iøvrigt, kan det passe den "oscillerer" en del?
Det virker lidt som om den kører op til et par km/t over den
indstillede fart, falder til et par km/t under, op til et par over
igen, und so weiter.
Hvis jeg kigger på forbrugsmåleren svinger den også mellem 5 og
7-8l/100km ved en fast fart på godt 80km/t.

/Tommy
-Som lige har bandet lidt over den Haynes, der er glemt på fyn ... Den
kunne måske gi' lidt indsigt i hvad der sker med døren & antennen :/
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://the-coffeeshop.dk/saab/
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Torben E (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 12-01-04 21:03






"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:4ru5005839jalkicqjjpvmpc92ebinddat@4ax.com...
> Iøvrigt, kan det passe den "oscillerer" en del?
> Det virker lidt som om den kører op til et par km/t over den
> indstillede fart, falder til et par km/t under, op til et par over
> igen, und so weiter.

Mon ikke det kan justeres væk, jeg kender dog ikke til dit
system, min bruger Drive by wire´en til Cruise.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Verner Johnsen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 12-01-04 21:37

On Mon, 12 Jan 2004 20:57:31 +0100, Tommy Eriksen <tommy@modulweb.dk>
wrote:


>
>Iøvrigt, kan det passe den "oscillerer" en del?
>Det virker lidt som om den kører op til et par km/t over den
>indstillede fart, falder til et par km/t under, op til et par over
>igen, und so weiter.

Det må være en speciel turbofeature
Min fartpilot er meget stabil. Speedometernålen rokker sig ikke en
millimeter når piloten er slået til.

Men prøv at læse lidt på

<http://www.quasimotors.com/>

Der står mange gode ting. De har også en side om Cruise Control, men
om svarene på dine spørgsmål står der, ved jeg ikke, da jeg ikke har
læst den side.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 22:27

On Mon, 12 Jan 2004 20:36:42 GMT, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>On Mon, 12 Jan 2004 20:57:31 +0100, Tommy Eriksen <tommy@modulweb.dk>
>wrote:
>
>
>>
>>Iøvrigt, kan det passe den "oscillerer" en del?
>>Det virker lidt som om den kører op til et par km/t over den
>>indstillede fart, falder til et par km/t under, op til et par over
>>igen, und so weiter.
>
>Det må være en speciel turbofeature
>Min fartpilot er meget stabil. Speedometernålen rokker sig ikke en
>millimeter når piloten er slået til.

Speedometernålen står sådan set også stabilt nok, jeg vil tro den
flytter sig en milimeter eller to hver vej.
Det mest tydelige tegn er forbrugsmåleren, som svinger en del (og så
er min jo ikke med drive-by-wire, så jeg kan mærke at "pedaltrykket"
skifter lidt).

>Men prøv at læse lidt på
>
><http://www.quasimotors.com/>
>
>Der står mange gode ting. De har også en side om Cruise Control, men
>om svarene på dine spørgsmål står der, ved jeg ikke, da jeg ikke har
>læst den side.

Okay. Jeg prøver at kigge lidt på det - tak for tippet :)

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://the-coffeeshop.dk/saab/
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

TGD (11-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 11-01-04 23:44


"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:stv200d2ioqhrc7u4lgn17de1gn7nel5n8@4ax.com...

www.saabmuseum.com så kan du se lidt om teknik mv. for den


<KLIP>



Claus Fabritius (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 12-01-04 04:55

"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
news:stv200d2ioqhrc7u4lgn17de1gn7nel5n8@4ax.com...

> Tiden for Mazda'ens pension var jo efterhånden oprunden, så jeg var
> begyndt at se mig om efter noget andet bilværk - meget gerne trykladet
> og med en god mængde komfort (kører tit motorvejsstrækninger).
> Mit blik faldt på en Saab 9000 (eller, pegede Claus Fabritius i
> retning af den), og det gik jo hverken værre eller bedre end at jeg
> var ude og kigge på den i går - og kom til at stikke af med den.

Tillykke med bilen :) Glæder mig til at få en tur i den. Rart at du kunne få
glade af den, når nu jeg kom til at købe en anden bil. Er dog en smule
skuffet over at du ikke har sendt mig en SMS om at du kom til at købe den :)

[Snip - En masse andet]

Må da lige kigge lidt billeder :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 09:44

On Mon, 12 Jan 2004 04:54:34 +0100, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse
>news:stv200d2ioqhrc7u4lgn17de1gn7nel5n8@4ax.com...
>
>> Tiden for Mazda'ens pension var jo efterhånden oprunden, så jeg var
>> begyndt at se mig om efter noget andet bilværk - meget gerne trykladet
>> og med en god mængde komfort (kører tit motorvejsstrækninger).
>> Mit blik faldt på en Saab 9000 (eller, pegede Claus Fabritius i
>> retning af den), og det gik jo hverken værre eller bedre end at jeg
>> var ude og kigge på den i går - og kom til at stikke af med den.
>
>Tillykke med bilen :)

Jotak da :)

>Glæder mig til at få en tur i den. Rart at du kunne få
>glade af den, når nu jeg kom til at købe en anden bil. Er dog en smule
>skuffet over at du ikke har sendt mig en SMS om at du kom til at købe den :)

Hehe, hvis du havde haft en dag som min ville du også ha' glemt alt om
sms'er ;)
Jeg har endnu engang opdaget, at bankautomater har et max på 6.000kr
pr dag ... Daaaaaamn en gang stress for at finde andre folk med kort
(&penge på kontoen) osv osv :)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Per Beer Hansen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 12-01-04 16:08

Tommy Eriksen wrote:
> Hejsa,
>
> Tiden for Mazda'ens pension var jo efterhånden oprunden, så jeg var
> begyndt at se mig om efter noget andet bilværk - meget gerne trykladet
> og med en god mængde komfort (kører tit motorvejsstrækninger).
> Mit blik faldt på en Saab 9000 (eller, pegede Claus Fabritius i
> retning af den), og det gik jo hverken værre eller bedre end at jeg
> var ude og kigge på den i går - og kom til at stikke af med den.
>
> Data'ene er: 1985 Saab 9000 turbo16, importeret fra Schweiz i 1992,
> gået godt 330.000km. Det er naturligvis mange kilometer, men som
> helhed virker bilen meget velplejet (som det forhåbentlig også fremgår
> af billederne).
>
> Af udstyr er der fartpilot, elruder, c-lås og aircon.
> Dog er der en pilfinger som på et tidspunkt har syntes det ville være
> utrolig fedt at have det store ECC-panel i bilen, men vedkommende har
> desværre ikke helt haft den know-how der skulle til for at koble det
> på - så der sidder et delvist funktionelt ECC-panel, og kablet fra den
> originale skyder til at bestemme hvor varm luften skal være ender inde
> i handskerummet, hvor man så kan justere :/
> Dét vender jeg nok tilbage med flere spørgsmål om når jeg får mod på
> selv at rode med det ;)
>
> Nå, billeder fylder jo mere end tusinde ord, så sådan nogen er der
> også:
> http://www.the-coffeeshop.dk/saab/
>

Ja ja, selvom det ikke er en Ford, så ser den jo ganske pæn ud alligevel
Så tillykke med den herfra.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Tommy Eriksen (12-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 12-01-04 19:42

On Mon, 12 Jan 2004 16:08:07 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Ja ja, selvom det ikke er en Ford, så ser den jo ganske pæn ud alligevel
>Så tillykke med den herfra.

Der er jo netop grund til at gratulere, nu det _ikke_ er en Ford ;)
-Og taktak :)

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://the-coffeeshop.dk/saab/
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste