Stationcar omkring 100 kkr ????
Fra : Peter J

Dato : 11-01-04 16:54

Dav gruppe !

Overvejelserne er i gang. Bilparken skal skiftes. Stationcar skal det
være..... Men hvilken ????

Der er mange at vælge i mellem, osse selv om de økonomiske midler ikke er
ubegrænsede, og jeg kan ikke blive klog på hvilken.

Derfor dette ? til "experterne"

Kravene er :

Årgang : 98 -
Pris : 90 - 120 kkr (+/-)
Km : omkring 100 kkm
Driftsikker
Ikke for dyr at reparere på
Enten aircon eller soltag (eller begge :) )
Så stor som mulig
.... og osse gerne lidt sjov...

På listen indtil videre er fx:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=546900766&page=3

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=300200675&page=1

http://www.vilsen-biler.dk/bilinfo.asp?id=3741

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=282800515&page=1

http://www.auto-danmark.dk/images/294501.jpg

Personligt er jeg mest hooked på Renaulter'ne eller Xsara. Fruen er mere
ovre hos Öpeler'ne (Hun er desværre arveligt belastet..... )
Som "dark horse" ligger fx Hyundai Elantra og Fiat Marea, men specielt den
sidste er jeg ikke aaaaaaaalt for sikker på. Der var vist lidt bøvl med
elektronikken i dem.....

Men een leder efter et godt råd, link eller lignende..

Tør man sige tak på forhånd ????

VenHils
Peter

Fra : Vito

Dato : 11-01-04 17:39

> Overvejelserne er i gang. Bilparken skal skiftes. Stationcar skal det
> være..... Men hvilken ????

Ford Mondeo :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 17:56

"Vito" <min@er.invalid> skrev i en meddelelse

> Ford Mondeo :)

Mondeo har været med i overvejelserne, selv om jeg ikke er den store Ford -
mand. Men problemet med Mondeo'er er, at hvis de skal passe med prisen uden
at have kørt en milliard, skal jeg ned i en '96'er. Og så kan det være lidt
ligemeget, da min nuv. Xantia er fra 93, og jeg "gider" ikke at bruge en
masse penge på en bil som allerede er "gammel" når jeg får den.

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 19:46

> [...]
> ligemeget, da min nuv. Xantia er fra 93, og jeg "gider" ikke at bruge en
> masse penge på en bil som allerede er "gammel" når jeg får den.

Nej, så må du hellere ofre en anelse mere og købe en 97'er. Der er ændret en
del ting til det bedre ved 97'eren. Alene det at de har 4 airbag er ikke
uvæsentlig når først uheldet skulle være ude. Men også ting som lygterne er
markant bedre og gearskiftet.
De fleste fra denne årgang er også med AC når nu det skal være.

Men indrømmet en Mondeo 1.8 st. kan godt virke noget lam i det og skal have
en del omdrejninger før man kan mærke de 115 HK.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Anders Köhler

Dato : 11-01-04 21:18

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
uden
> at have kørt en milliard, skal jeg ned i en '96'er. Og så kan det være

Jeg har en Mondeo fra 97 (1,8'er og 180 000 km) som jeg købte for 6 måneder
siden til 91 000 kr, og det har jeg ikke fortrudt

Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-01-04 22:16

"Anders Köhler" <NOSPAM-bft394857@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Mondeo fra 97 (1,8'er og 180 000 km) som jeg købte for 6
måneder
> siden til 91 000 kr, og det har jeg ikke fortrudt

Købte en sort 2,0 stc. fra ´98 kørt 192.000 km for 3-4 måneder siden til
90.000 kr... Det har jeg bestemt heller ikke fortrudt... Koblingen er blevet
skiftet, ellers er den 100 % rustfri og fejlfri. Jeg har nu kørt ca. 9.000
km.

---

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 07:26

> [...]

blevet
> skiftet, ellers er den 100 % rustfri og fejlfri. Jeg har nu kørt ca. 9.000

Igen..... Det er for mange kilometer på klokken. Min Ford - mekaniker, som
jeg besøger med hyrebilen (Transit TDCi), har osse skamrost Mondeo, men til
mine penge bilver de enten lige gamle nok, eller osse har de rullet for
meget.....

> ---
> mvh

VenHils
Peter

Fra : Kim Hansen

Dato : 11-01-04 18:21

"Peter J" <peju1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Dav gruppe !
>
> Overvejelserne er i gang. Bilparken skal skiftes. Stationcar skal det
> være..... Men hvilken ????
>
> Kravene er :
>
> Årgang : 98 -
> Pris : 90 - 120 kkr (+/-)
> Km : omkring 100 kkm
> Driftsikker
> Ikke for dyr at reparere på
> Enten aircon eller soltag (eller begge :) )
> Så stor som mulig
> ... og osse gerne lidt sjov...
>

> http://www.vilsen-biler.dk/bilinfo.asp?id=3741

Jeg ville kigge nærmere på overstående.
Jeg har kørt med en kollega på arbejde i en sådan i ca. 2 år og jeg må
tilstå at det er en ganske god bil.

Mvh. Kim (der ellers ikke er til Franske biler)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-01-04 09:42

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> wrote in message news:<400185e3$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Jeg ville kigge nærmere på overstående.
> Jeg har kørt med en kollega på arbejde i en sådan i ca. 2 år og jeg må
> tilstå at det er en ganske god bil.

Enig - medmindre man som jeg bruger str.46 i sko. Der er ikke meget
plads nede ved pedalerne og ydermere sidder der et lille fremspring
til højre for speederen. Det kan man godt få foden på når man skal
have den over på bremsen i en fart. Ikke godt...

Så vi købte en Citroën Xsara Weekend 2.0 HDI istedet. Desværre fås den
næppe til noget der ligner 100 KKr :-/

> Mvh. Kim (der ellers ikke er til Franske biler)

Ebbe
(der er ret ligeglad med oprindelseslandet - vores anden bil er en
Skoda

Fra : Kim Hansen

Dato : 12-01-04 19:50

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til højre for speederen. Det kan man godt få foden på når man skal
> have den over på bremsen i en fart. Ikke godt...

Min kollega er ikke ret stor så han har sikkert ikke problemet, og jeg selv
har ikke kørt bilen så om det er et problem med en str. 44 kan jeg ikke
udtale mig om, men en velkørende bil er det.

> Ebbe
> (der er ret ligeglad med oprindelseslandet - vores anden bil er en
> Skoda

Mvh. Kim (der stadig ikke er til franske biler)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 17:35

"Kim Hansen" skrev

> [...]
> har ikke kørt bilen så om det er et problem med en str. 44 kan jeg ikke
> udtale mig om, men en velkørende bil er det.

Jeg stikker knap 2 meter over havets overflade, og prøvesad Megane'n i går.
Kan fint være der, og der er osse plads bag ved mig. Ikke for meget, men
mere end i Astra og Pug 306. Men mit indtryk er nu osse, at der er højt til
loftet i de fleste franske biler, uden at man behøver at ligge ned.
Skostørrelsen ligger dog på de omtalte str. 46 (Katrine og Sophie Mærsk
, så en prøvetur skal vise om jeg kan koble ud med tæerne og gi'
mellemgas med hælen.

> Mvh. Kim (der stadig ikke er til franske biler)

VenHils
Peter (Der meget er til franske biler. Opvokset med Renault R6 & R16, og har
bilet i Xantia de sidste knap 6 år..... + der har været 3 Laguna'er i
familien inden for de sidste 8 år..)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-01-04 11:11

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> wrote in message news:<40041e0a$0$24845$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

> Skostørrelsen ligger dog på de omtalte str. 46 (Katrine og Sophie Mærsk
> , så en prøvetur skal vise om jeg kan koble ud med tæerne og gi'
> mellemgas med hælen.

Prøv lige en Citroën Xsara osse. Den er meget lig Megane'n bortset fra
at der er meget mere fodplads - så derfor er det sådan en vi har

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 20:14

"Ebbe Kristensen" skrev >

> Prøv lige en Citroën Xsara osse. Den er meget lig Megane'n bortset fra
> at der er meget mere fodplads - så derfor er det sådan en vi har

Jeg har kigget mig rundt om efter en Xsara. Som Xantia-kører gennem knap 6
år er man jo lidt "farvet" - Men min foretrukne (2,0 16v Limité), som
jeg havde set hos en lokal forh., er vistnok væk... Der står godtnok een hos
BMW i Aalborg, men den er aaaaaaalt for dyr.

> Ebbe

VenHils
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 11-01-04 19:02

Jeg ville klart vælge en Carina E

Har selv en og den kører super....

Ingen problemer på de første 150Kkm, kører stadig på 1. udstødning. Ta´den
Wv!!

Du kan få en fin en fra ca 96-97 til en 100Kkr

Nicolai

Fra : Kim Hansen

Dato : 11-01-04 19:16

"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville klart vælge en Carina E
>
> Har selv en og den kører super....
>
> Ingen problemer på de første 150Kkm, kører stadig på 1. udstødning. Ta´den
> Wv!!

Ja en Carina E Stw. er også et rigtig godt bud.
Jeg har selv kørt Toyota i knapt 7 år, uden nogen problemer, inden jeg
skiftede til Mazda. (godt nok en Corolla GLS 1,6 Stw.fra '97)

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 07:23

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har selv kørt Toyota i knapt 7 år, uden nogen problemer, inden jeg
> skiftede til Mazda. (godt nok en Corolla GLS 1,6 Stw.fra '97)

Jeg (der ellers har svoret, at jeg aldrig kommer til at eje en japaner.. )
har haft netop Carina E med i tankerne. Blandt andet på grund af alle dens
fortræffeligheder mht. holdbarhed osv. Men de nyeste jeg kan finder er fra
96-97, og rigtig mange af dem har kørt mange kilometer, og jeg vil helst
"starte" med omkring 100 - 120 kkm. Jeg ville gerne ha' en Avensis, men det
er jo osse i et andet prisleje

VenHils
Peter

Fra : Mogens...

Dato : 11-01-04 19:27

On Sun, 11 Jan 2004 16:54:05 +0100, "Peter J" <peju1@yahoo.com> wrote:

>Dav gruppe !

G'aften :)

> [...]
>Driftsikker
>Ikke for dyr at reparere på
>Enten aircon eller soltag (eller begge :) )

For lille motor!

>Tør man sige tak på forhånd ?

Stram røvballerne og køb denne Renault Laguna 3,0 5d. RXE V6 24V
st.car: www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=353284&page=2

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 20:03

"Mogens..." skrev

> For lille motor!

Ja... Og egentlig osse lige gammel nok, men kilometrene er sjældent lave....

> Stram røvballerne og køb denne Renault Laguna 3,0 5d. RXE V6 24V
> st.car: www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=353284&page=2

Ohhh... Herr Knudsen, vi taler samme sprog Men mit postnummer ligger i
den tunge ende, når vi snakker forsikring, og præmien alene kunne finansiere
Trygkoncernens julefrokost, med sådan en svend...
Men lækker ?? Ja, for Dælen.... Min søster og svoger havde en for år
tilbage, da de boede i Tyskland. 130.000 kr. på grænseplader....
Bilens eneste fejl iflg. min svoger var, at tyskerne ikke vil trække til
højre for den på motorvejen

Men vi skal ærgerligt nok ned i et knap så sjovt leje.... :/

> /Mogens

VenHils
Peter

Fra : bme

Dato : 11-01-04 21:36

> Stram røvballerne og køb denne Renault Laguna 3,0 5d. RXE V6 24V
> st.car: www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=353284&page=2

savle, den er jo magen til min.........

.......................Bortset fra motorstørrelse, læder, klima.........

Kunne være man skulle til at tænke på udskiftning

Fra : Mureren

Dato : 11-01-04 21:07

Hvad med sådan en svend her ?
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=355994&page=1

Mvh.
Mureren

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 21:12

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med sådan en svend her ?
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=355994&page=1

Mit beskedne korpus rager knap 2 meter op i atmosfæren..... Og når jeg tager
en 306'er på, er der ikke plads til en benløs fugl bagved.. Og det er et
krav. Sjovt nok er der mere plads i en Xsara, der ellers har meget til
fælles med en 306'er.

Desuden (Og det skulle jeg jo have nævnt fra starten), er jeg ikke
interesseret i at handle privat, da jeg meget gerne vil kunne skabe mig over
for sælger med købeloven i hånden ))

> Mvh.
> Mureren

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 09:22

> Overvejelserne er i gang. Bilparken skal skiftes. Stationcar skal det
> være..... Men hvilken ????

Hvad med denne...?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=108700026&page=5

Den har ingen aircon - men det kan jo nok findes i et andet eksemplar.

Det er en stærk bil med en hamrende god rustbeskyttelse. Med hensyn til de
Opel´er, som du selv nævnte - hold dig fra Vectra´en men overvej evt Astra´en.

Vectra´en ruster ALT for meget.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 13:48

<Jan W Nielsen> skrev

> Den har ingen aircon - men det kan jo nok findes i et andet eksemplar.
>
> Det er en stærk bil med en hamrende god rustbeskyttelse.

Skoda Octavia har jeg slet ikke tænkt på.... Afgjort en mulighed... Var på
nippet til at springe på en frikørt hyrebil (kun kørt af vognmanden selv),
men mit kørselsbehov berettiger ikke til diesel...

Med hensyn til de Opel´er, som du selv nævnte - hold dig fra Vectra´en men
overvej evt Astra´en.

> Vectra´en ruster ALT for meget.

Som mange andre Opeler....... Jeg har netop her i formiddag prøvesiddet en
Astra F st.car. Og den har desværre den samme skavank som Pug 306. Nul
benplads bagi, når først jeg sidder rigtigt
Den bliver på listen som joker, men der er andet der skal undersøges først.

> /Jan W Nielsen

VenHils
Peter

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-01-04 14:00

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> wrote in message news:4002973b$0$24830$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> Astra F st.car. Og den har desværre den samme skavank som Pug 306. Nul
> benplads bagi, når først jeg sidder rigtigt

Jeg tror du vil finde samme problem i Octaviaen - måske endda værre.
Der er (ifølge min ringe hukommelse) mindre plads på bagsædet i
svigerfamiliens Octavia end der er i de gamles Astra, når jeg har
indstillet førersædet så det passer til min knap 1.80 m.

Octaviaen føles på mange måder som en større bil (og er det sikkert
også), men ikke hvad bagsædepladsen angår.

Vil du have meget plads på bagsædet er CarinaE et klart bedre bud -
der er en hverden til forskel på den og Octaviaen.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 16:46

> Vil du have meget plads på bagsædet er CarinaE et klart bedre bud -
> der er en hverden til forskel på den og Octaviaen.

Til gengæld skal man tænke på rust-styrke og gensalgspris, når man kikker efter en
bil, der allerede er 4-5 år gammel.

Her er Skoda´en en Toyota langt, langt overlegen, og det kan tænkes at have
indslydelse på brugtvognsprisen, når vognen går i 10 år eller mere.

Toyota holder prisen fint - indtil rusten begynder at melde sig.

Både Toyota og Octavia har kvaliteter - spørgsmålet er, hvad man ønsker sig.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-01-04 18:09

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse news:01ef01c3d923$34527dd0$10ffaad5@autoatlas.local...

> [...]
>
> Her er Skoda´en en Toyota langt, langt overlegen, og det kan tænkes at have
> indslydelse på brugtvognsprisen, når vognen går i 10 år eller mere.

Et helt andet aspekt som vi ikke kan blive uenige om. Jeg kommenterede
egentlig kun på pladsen ved bagsædet (det var i hvert fald min mening)

Men mon ikke skodaen for et lille pres nedad når den nye Octavia kommer
til landet til efteråret?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 22:19

> Men mon ikke skodaen for et lille pres nedad når den nye Octavia kommer
> til landet til efteråret?

Det er klart, at det vil have en negativ indflydelse på prisen, at den pludselig
er "den gamle model". Om det er nok til at rokke ved bilens kvalitet som
brugtvognskøb, tror jeg ikke.

I bund og grund handler det jo også om, hvorvidt man bliver glad, når man sidder
bag rattet og nyder landskabet suse forbi.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 17:42

"Jakob Jeppesen" skrev

> [...]
> svigerfamiliens Octavia end der er i de gamles Astra, når jeg har
> indstillet førersædet så det passer til min knap 1.80 m.

Tja.... Octavia er jo bygget på en Golf-bund, så de rutter jo ikke med
benpladsen...

> Octaviaen føles på mange måder som en større bil (og er det sikkert
> også), men ikke hvad bagsædepladsen angår.

Dog er den godkendt som hyrevogn, så lidt knæplds _må_ der jo være.

> Vil du have meget plads på bagsædet er CarinaE et klart bedre bud -
> der er en hverden til forskel på den og Octaviaen.

Problemet er at Carina E'erne bliver for gamle. Jeg vil helst ikke længere
tilbage end en tidlig 98'er.

> /Jakob

VenHils
Peter

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 12-01-04 10:54

> [...]
>
> Der er mange at vælge i mellem, osse selv om de økonomiske midler ikke er
> ubegrænsede, og jeg kan ikke blive klog på hvilken.

Ang. Opel Vectra, s[ er [rgangen fra rustperioden, v;lg hellere en
2000/model. Endvidere er den med Opels 1,6 motor, den spiser tandremme til
morgenmad, og der er masser af Opelejere der er sure i den forbindelse

mvh Christian

ps hvad er der sket med mit tastatur?

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 10:56

> ps hvad er der sket med mit tastatur?

Det kører amerikansk stil..

Du kan skifte det i kontrolpanelet.. tror jeg nok..

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 13:43

"Christian Nedergaard" skrev

> Ang. Opel Vectra, s[ er [rgangen fra rustperioden, v;lg hellere en
> 2000/model. Endvidere er den med Opels 1,6 motor, den spiser tandremme til
> morgenmad, og der er masser af Opelejere der er sure i den forbindelse

Vectra'en var osse mest af alt en lidt flyvsk tanke. Min svigerfar kører
Vectra og er svært tilfreds. Selv er jeg ikke voldsomt meget til Opel, men
chancen var der for en forholdsvis stor bil til en fornuftig pris, selv om
den er lidt for gammel ift. hvad jeg egentlig er på udkig efter.

> mvh Christian

VenHils
Peter

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 12-01-04 21:01

> Overvejelserne er i gang. Bilparken skal skiftes. Stationcar skal det
> være..... Men hvilken ????

Hvad med en Xantia stc?

Der er masser af plads og udstyr

mvh

Ole

- der selv overvejder at skifte til en xantia...

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 17:39

"Ole Jeppesen" skrev >

> Hvad med en Xantia stc?
>
> Der er masser af plads og udstyr

Og den er ikke nævnt, men ej heller glemt. Jeg har kørt Xantia i knap 6 år
(1,8 8v årg. '93), men enkelte skavanker på min nuv. har holdt ideen lidt i
ro. Men naturligvis er en 98-99'er en bedre bil end min gamle svend....

> mvh
>
> Ole
>
> - der selv overvejder at skifte til en xantia...
Det kan du roligt gøre...... Husk dog at bruge originale
bremseskiver... ALLE andre bliver vinde og skæve alt for hurtigt.

VenHils
Peter