2.0 HDI i Peugeot
Fra : Fam. Bjoedstrup

Dato : 09-01-04 23:53

Jeg overvejer at købe en 406 fra 1999 med 236.000 km bag sig. Hvor mange km
er der tilbage i sådan en motor og skal jeg forvente store
værkstedsregninger de næste par år? Ville jeg være bedre tjent med at bruge
lidt flere penge på en Passat med en 1,9 Tdi med samme km?

Mvh Per

Fra : Sælger

Dato : 10-01-04 00:27

Det afhænger meget af hvad du skal bruge bilen til.

Hvis du vælger Peugoten skal du sikre dig at servicebogen er up to date !

Det samme med passaten.

Fra : Rasmus

Dato : 11-01-04 09:15

"Fam. Bjoedstrup" <email@bjoedstrup.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bruge
> lidt flere penge på en Passat med en 1,9 Tdi med samme km?

Peugeot´s diesel maskiner er der rigtigt mange km i, hvis bare de bliver
passet med olie og vand.
og det høje km-tal tyder på at den har kørt langt hver dag. Hvilket er langt
bedre for en diesel, end små ture.

Prøv at spørge om folks erfarringer med modellen, på http://www.hi-speed.dk
klik på forum oppe til venstre.
Her kommer nogle som virkelig har meget erfaring med psa biler
(peugeot/citroen). Her kan du se lidt mere om modelhistorien
http://www.hi-speed.dk/406.html .
Personligt ville jeg vælge 406´er uden at blinke, fordi jeg syntes vw er for
kedelige et se på. Men det er smag og behag.

Fra : Peter G C

Dato : 11-01-04 18:21

> [...]
bruge
> lidt flere penge på en Passat med en 1,9 Tdi med samme km?

Jeg ville bruge lidt flere penge på en 406'er som ikke har kørt så langt.

Med så mange km ville jeg få den undersøgt hos FDM inden køb.

/Peter, 2,0 HDi

--
http://www.grauslund.com/