Min niece og hendes ven er ved at købe en Suzuki Baleno stcar - har
nogen hér noget at tilføje til FDM's udtalelser?:
FDM-test nr. 7038, 2-1997
Suzuki Baleno 1.6 GLXi St.Car
Suzukis største
Rummelighed og et højt udstyrsniveau vækker
interesse blandt bilkøberne. Men bilens samlede kvalitetsindtryk når
stadig ikke op på konkurrenternes niveau Pris i 1997 169.992 kr.
Motors vurdering ***
Et pænt beklædt bagagerum med rullegardin rummer
375 liter med bagsædet oppe, og 1.377 liter, når bagsædet er lagt ned
Suzuki Baleno kom skidt fra start i Danmark, idet
bilen ikke fra første færd var forsynet med nødvendigt udstyr som
ABS-bremser og servostyring. Motors test fra august 1996 udløste således
kun en stjerne af fem mulige.
Hos den danske importør har man på denne baggrund
ændret i udstyrsspecifikationerne, og det betyder, at de højest
udstyrede modeller i Suzukis modelprogram nu er fri af denne vurdering.
Vi har prøvet den ny Suzuki Baleno stationcar med den
99 hestekræfter stærke 1.6-liters motor. Og denne gang gør bilen et
langt bedre indtryk, så den på mange områder kan måle sig med
konkurrenterne. Mængden af komfortudstyr overstiger endda de flestes
forventninger i denne prisklasse, mens kvaliteten på materialerne ved
rat, instrumentbord og øvrig aptering ikke er noget at prale med.
Pladsmæssigt får man - som i de øvrige stationcars på markedet - masser
af plads bagtil. Økonomisiden præges af en pæn benzinøkonomi (FDM-test:
12,7 km/l.) og en vægtafgift på 2.260 kroner pr. år for den 1 ton tunge
bil.
Samlet set giver Baleno en retfærdig mængde bil for
pengene, om end bilmærkets ustabile tilstedeværelse på det danske marked
næppe får brugtvognspriserne til at gøre bilkøbet lige så økonomisk
attraktivt som hos de mere etablerede konkurrenter.
-swr
Januar 1997
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm