Opfølgning: Afkodning af BMW farvekode
Fra : Martin T.

Dato : 09-01-04 00:38

Hejsa Alle

Dette indlæg er som opfølgning til den tidligere startet tråd vedr. min
farvekode.

Jeg fandt ud af, at min E34 er BMW Schwarz og ikke BMW Diamant Schwarz, som
tidligere antaget. Jeg må have læst forkert, da jeg slog stelnummeret op
vha. en VIN Decoder, som man kan finde nogle hjemmesider.

Ude ved højre støddæmpertårn står der "BMW Schwarz 086 / 9".

www.e34.de -> Der E34 -> Farbtabelle, står der rigtig nok 086 for BMW
Schwarz, men betyder " / 9" noget som angivet ved min farvekode???

Kan huske, at Flemming (hamselv) som svarede i den anden tråd nævnte, at
Diamant Schwarz fandtes i 3 varianter.

Mvh. Martin

Fra : hamselv

Dato : 09-01-04 07:47

Du kan sende farvekoden så kan jeg fortælle dig det præcist.

--
VH
Flemming

Fra : hamselv

Dato : 09-01-04 07:51

Der en unisort som der ikke er varianter på

det er bare lige til at sprøjte

Fra : Martin T.

Dato : 09-01-04 12:30

"hamselv" <FJERN_hamselv1@t-online.de> wrote in message
> Der en unisort som der ikke er varianter på
>
> det er bare lige til at sprøjte

Super, så du så godt at farvekoden (086 / 9) stod i indlægget :)

Mvh. Martin T.

Fra : hamselv

Dato : 10-01-04 01:52

Når man skal blande den hedder den bare 086
sort

/9 har ikke noget at sige

Fra : Martin T.

Dato : 10-01-04 12:38

> Når man skal blande den hedder den bare 086
> sort
>
> /9 har ikke noget at sige

Tak for hjælpen.

Mvh. Martin T.

Fra : Martin T.

Dato : 10-01-04 17:43

"hamselv" <FJERN_hamselv1@t-online.de> wrote in message
> Når man skal blande den hedder den bare 086
> sort
>
> /9 har ikke noget at sige

Forresten... kan det også have en betydning for den endelige lakering,
hvilken grunder der er blevet brugt til at behandle forskærmen med først?
Kan grundere have forskellige farver?

På forhånd tak.

Mvh. Martin T.

Fra : hamselv

Dato : 11-01-04 17:31

Det har ikke betydning for farven om det er en rød eller grøn grunder der
bliver sprøjtet

basefarven dækker grunderen
og i dit tilfælde med en sort farve er det helt uden betydning

086 findes ikke i nogen varianter

det er en ren sort basefarve

Fra : Martin T.

Dato : 12-01-04 02:37

> [...]
> bliver sprøjtet
>
> basefarven dækker grunderen
> og i dit tilfælde med en sort farve er det helt uden betydning

Jeg takker endnu engang for dit input.

Mvh. Martin T.

Fra : ENN

Dato : 10-01-04 17:23

Du skal få maleren til at dobbeltchecke - fik min E46 malet - den er
sortmetal og farvekode mv. står på støddæmpertårnet - men
den havde en forkert nuance - maleren fandt ud af at den fandtes i en
Sort/Sort og en Sort/grøntonet du kan næsten ikke se forskel men den samme
farvekode fandtes med 2 nuancer - så få maleren til at dobbeltchecke. (eller
laker 2 gange som jeg måtte)

Fra : Mogens...

Dato : 10-01-04 18:52

On Sat, 10 Jan 2004 17:22:39 +0100, "ENN" <enn@nomail.com> wrote:

> [...]
>farvekode fandtes med 2 nuancer - så få maleren til at dobbeltchecke. (eller

En rød Alfa Roemo 75 få's i 4 forskellige røde nuancer - andre
AR-modeller i op til 7 forskellige røde nuancer. Kilde: Chipsaway

/Mogens