/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skævt topstykke
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 08-01-04 16:54

Min mormor indleverede hendes Daewo Matiz. Den skulle have skiftet
toppakning efter 36.000km !!!!!
Men de fik motoren åbnet, og det viste sig, at topstykket af alu var skævt.
En anden (uafhængig) mekaniker fortæller os, at normalvis ville toppakningen
også gå når topstykket bliver skævt. Men den sidder der stadig, helt intakt.

Bliver et topstykke kun skævt ved overophedning? Bilens termostat er tjekket
og virker, og bilen er kørt ganske stille og roligt, og har ikke været over
50% af skalaen på uret..

Brugtvognforhandleren samt oprindelige værksted/sælger lader til at vide
meget lidt om mekanik overhovedet. De vidste ikke om et topstykke kunne
blive skævt af andre årsager.



--
Thomas Buus
GSXR 250
Polini 911
t-buusSLET@stofanet.dk



 
 
Solvang (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Solvang


Dato : 08-01-04 17:54


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ffd7d0a$0$24857$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Min mormor indleverede hendes Daewo Matiz. Den skulle have skiftet
> toppakning efter 36.000km !!!!!
> Men de fik motoren åbnet, og det viste sig, at topstykket af alu var
skævt.
> En anden (uafhængig) mekaniker fortæller os, at normalvis ville
toppakningen
> også gå når topstykket bliver skævt. Men den sidder der stadig, helt
intakt.
Hvorfor skulle toppakningen skiftes??
Det er vel normalt at man får planslebet topstykket i alu inden montering!?
Mvh



Thomas Buus Andersen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 08-01-04 18:34

Solvang wrote:

> intakt.
> Hvorfor skulle toppakningen skiftes??
> Det er vel normalt at man får planslebet topstykket i alu inden
> montering!? Mvh

Historien er den, at bilen købes brugt af en Mazda forhandler midt i 2002.
Nu, i slutningen af 2003 melder problemet sig. Den bruger vand.
Bilen bliver kørt til værkstedet der tilhører Daewo sælgeren (Nissan).
De tryktester og siger toppakningen er gået. Men motoren har ikke været kørt
varm mens hun har haft bilen, derfor underligt. Vi kontakter derfor Mazda
forhandleren igen, som har solgt den brugt.
Han mener overhovedet ikke han har noget med det at gøre, og prøver endda at
bilde os ind, at den nye købelov trådte i kraft 1.1.2003 !!!
Han forslog at vi kontaktede den danske importør af mærket, og undersøgte om
det var noget de ville dække, men de var afvisende.

Bilen bliver så indleveret til reperation hos Nissan (Daewo), da den ikke
kan undværes i dagligdagen. De har tidligere konstateret at toppakningen er
færdig, hvilket den
ikke er, da de når ind til den. Istedet er topstykket skævt. Men hvordan
dælen sker det. Plejer toppakningen ikke at gå grundet overophedning, og
derefter kommer et skævt/flækket topstykke?

Iøvrigt en yderst ringe kvalitet. Kort efter bilen blev solgt fra ny, er der
skiftet bærekugler, og det samme mener brugtvognsforhandleren at han gjorde.
Og bilen har kun 3½ år og 36000km på klokken!


Ideen var jo at placerer et ansvar. Men det er næsten umuligt at påvise at
fejlen skulle have været der fra starten.
Problemet er, at man føler sig snydt i hoved og røv, når alle er afvisende,
og ikke informere om hvordan det går, men bare laver noget på vognen som
ikke er aftalt.

Kan man overhovedet placerer ansvaret hos andre end ejeren når man er inde i
sidste af garantiperioden, som jo faktisk kun er reklamationsret.

Regningen for at få planslebet løb forøvrigt op i ~5.500kr

Mvh Thomas




Rene´ (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 08-01-04 21:28

Glem det og kom viderer. sådan er det at købe sådan noget billig Lo..



Thomas Buus Andersen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 08-01-04 22:20

Rene´ wrote:
> Glem det og kom viderer. sådan er det at købe sådan noget billig Lo..

Sikke da en kommentar at fyrer af!
Billig = lort.. Jeps - helt sikkert. Kan være du lige skal have frisket
kasketten op!

Thomas



Kim Hansen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 08-01-04 23:12


"Rene´" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:K3jLb.5276$OO5.34@news.get2net.dk...
> Glem det og kom viderer. sådan er det at købe sådan noget billig Lo..

Hvis det var hvad du havde af kommentar så burde du sku' ha' hold den for
dig selv.

Til Thomas . . . Jeg tror ikke i kan få nogen til at æde regningen 1½ år
efter at bilen er købt, slet ikke hvis fejlen ikke har vist sig før nu, så
der er nok kun mormor til at betale, det er jo jer der skal bevise at fejlen
har været der fra i købte bilen, og det er jo lidt svært hvis først det er
sidst i 2003 problemet viser sig.

Kim



Michael Nørgaard And~ (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nørgaard And~


Dato : 09-01-04 18:07

Jeg har nu før set en toppakning, der så ud til at være iorden, sammen med
et skævt topstykke. Og hvis du skriver at mekanikerne ikke virker særligt
kompentente, kan der jo alligevel have været en fejl på den pakning(?)

Jeg tror ikke der er andre end jer selv til at betale, selvom det
selvfølgelig er ærgerligt på en så ny og lidt brugt bil. Ikke ligefrem
tillidsvækkende, Daewooo..

Michael

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
news:3ffd94a1$0$22623$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Solvang wrote:
>
> > intakt.
> > Hvorfor skulle toppakningen skiftes??
> > Det er vel normalt at man får planslebet topstykket i alu inden
> > montering!? Mvh
>
> Historien er den, at bilen købes brugt af en Mazda forhandler midt i 2002.
> Nu, i slutningen af 2003 melder problemet sig. Den bruger vand.
> Bilen bliver kørt til værkstedet der tilhører Daewo sælgeren (Nissan).
> De tryktester og siger toppakningen er gået. Men motoren har ikke været
kørt
> varm mens hun har haft bilen, derfor underligt. Vi kontakter derfor Mazda
> forhandleren igen, som har solgt den brugt.
> Han mener overhovedet ikke han har noget med det at gøre, og prøver endda
at
> bilde os ind, at den nye købelov trådte i kraft 1.1.2003 !!!
> Han forslog at vi kontaktede den danske importør af mærket, og undersøgte
om
> det var noget de ville dække, men de var afvisende.
>
> Bilen bliver så indleveret til reperation hos Nissan (Daewo), da den ikke
> kan undværes i dagligdagen. De har tidligere konstateret at toppakningen
er
> færdig, hvilket den
> ikke er, da de når ind til den. Istedet er topstykket skævt. Men hvordan
> dælen sker det. Plejer toppakningen ikke at gå grundet overophedning, og
> derefter kommer et skævt/flækket topstykke?
>
> Iøvrigt en yderst ringe kvalitet. Kort efter bilen blev solgt fra ny, er
der
> skiftet bærekugler, og det samme mener brugtvognsforhandleren at han
gjorde.
> Og bilen har kun 3½ år og 36000km på klokken!
>
>
> Ideen var jo at placerer et ansvar. Men det er næsten umuligt at påvise at
> fejlen skulle have været der fra starten.
> Problemet er, at man føler sig snydt i hoved og røv, når alle er
afvisende,
> og ikke informere om hvordan det går, men bare laver noget på vognen som
> ikke er aftalt.
>
> Kan man overhovedet placerer ansvaret hos andre end ejeren når man er inde
i
> sidste af garantiperioden, som jo faktisk kun er reklamationsret.
>
> Regningen for at få planslebet løb forøvrigt op i ~5.500kr
>
> Mvh Thomas
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste