Sportslig Diesel
Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-01-04 13:54

Hej,

Jeg søger en sportslig diesel der tilbyder en fornuftig driftsøkonomi.
Mit behov er ca. 40.000 km pr. år. Min kørselstil er 'sportslig'[1]. Bilen
skal tilbyde en fornuftig undervogn, der holdes op imod BMW's E36 M-
undervogn.

Bilen bliver købt som brugt og budgettet er max. 100.000 kr u/afgift.

Jeg har selv overvejet flg:

BMW 325 tds: ældre diesel generation, svagt topstykke
Audi A4 2,5 tdi: Undervognen er ikke som jeg vil have den, pris lige i
overkanten

Hvad kan gruppen ellers komme op med af forslag og/eller erfaringer?

pft/lars

[1]: Svigermor kalder det noget andet.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-04 14:06

"Lars Knudsen" <lkn@dangaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overkanten
>
> Hvad kan gruppen ellers komme op med af forslag og/eller erfaringer?

Alfa 156 2,4 JTD?
Golf 1,9 TDi 150 hk, 6 gear?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-01-04 14:29

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Alfa 156 2,4 JTD?

Den kører ihvertfald rigtig godt og der er bundtræk der siger spar 2. Der
skal en GTI ihvertfald stå tideligt op for at følge med.
Man bliver helt i tvivl om der rent faktisk er en motor der kører så lidt
larmer den :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : TGD

Dato : 08-01-04 14:15

"Lars Knudsen" <lkn@dangaard.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvad kan gruppen ellers komme op med af forslag og/eller erfaringer?

Seat modellen der blev skamrost og som jeg ikke kan huske navnet på... Den
var sportslig og gejlet og hele svineriet.

Fra : TGD

Dato : 08-01-04 14:16

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Seat modellen der blev skamrost og som jeg ikke kan huske navnet på... Den
> var sportslig og gejlet og hele svineriet.

LEON TDI Sport eller der omkring.. Lynnet slå ned.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-04 14:15

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> Seat modellen der blev skamrost og som jeg ikke kan huske navnet på... Den
> var sportslig og gejlet og hele svineriet.

Den første jeg tænke på var en Seat Leon 4x4 med 150 hk fra en Tdi.
Men jeg kan ikke finde den, så jeg ved ikke om den findes...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-04 14:18

meddelelse
> Den første jeg tænke på var en Seat Leon 4x4 med 150 hk fra en Tdi.
> Men jeg kan ikke finde den, så jeg ved ikke om den findes...

Denne:
Seat Leon Cupra 4x4 TDI
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=6&bereich=pkw&id=11111111130608599&

Koster dog ca. 125.000 kr. i Tyskland...
--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TGD

Dato : 08-01-04 17:34

meddelelse news:btjlfk$gqq$1@sunsite.dk...

<KLIP>

> Denne:
> Seat Leon Cupra 4x4 TDI
> http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=6&bereich=pkw&id=11111111130608599&

Mener ikke den var med 4 - hjuls træk, det var vist på TV2 for 1-2 år siden
hvor der var en masse test, mon det var årets bil konkurrence, SEATen var
med helt fremme.

<KLIP>

Fra : Søren Pedersen

Dato : 08-01-04 14:18

Hej

Hvad med en Audi A3 1,9 TDI med Quattro.....

Den har "kun" 130 Hk, men med chip er den omkring 150hk og tæt på 400nm ( så
vidt jeg husker)

Det er en fed bil, og undervognen med 4 huls træk er perfekt...

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 14:18

"Lars Knudsen" <mailto:lkn@dangaard.dk> skrev i en meddelelse
"Sportslig Diesel"

> [...]
> overkanten
>
> Hvad kan gruppen ellers komme op med af forslag og/eller erfaringer?

En Alfa 147 JTD 16V med 140hk. Har selv en, som er sænket ca. 40 mm med
Novitecfjeder, kører på 16" alufælge om vinteren og 17" alufælge om sommeren og
stadigvæk med en sportslig komfort. Bilen har en bokstuning (monteret af Scantune)
og Remussportsudstødning og har herefter ca. 170 hk og 380 nm. Dette er køreglæde,
men bagagepladsen er selvfølgelig mindre end de to biler du selv nævner.

Hilsen
Ole

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.239.6)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-01-04 14:42

<Ole> wrote in news:019601c3d5e9$c8d03390$10ffaad5@autoatlas.local:

> [...]
> herefter ca. 170 hk og 380 nm. Dette er køreglæde, men bagagepladsen
> er selvfølgelig mindre end de to biler du selv nævner.

Ikke dårligt, og en model jeg ikke lige selv havde tænkt på.

Er den gearet så man kan holde 160-180 på (de tyske) motorveje, uden
urimeligt forbrug og støj?

/lars.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 15:19

"Lars Knudsen" <mailto:lkn@dangaard.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Sportslig Diesel"

> Ikke dårligt, og en model jeg ikke lige selv havde tænkt på.
>
> Er den gearet så man kan holde 160-180 på (de tyske) motorveje, uden
> urimeligt forbrug og støj?
>
> /lars.

Hej Lars

Bilen har 6 gear og kører ca. 170 km/t ved 3000 omdrejninger/min. Den trækker op
til tophastighed uden tøven. Jeg er fuld tilfreds med dieselforbruget. Mit
gennemsnitsforbrug ligger på 14,5 km/l, men jeg kører også rask (læs meget hurtig)
og ikke særligt økonomisk - det er svært at køre økonomisk i en Alfa, da den
indbyder til, selv i en dieselversion, at køre sportslig! Forbruget varierer
mellem ca. 13 og 20 km/l afhængig af min kørselsform. Du kan høre diesellyden de
første 2 - 3 kilometer mens motoren er kold, men når den først er kørt varm er
lyden i kabinen meget moderat, nærmest sportslig (remussportsudstødning) og ingen
diesellyd.

Det skal oplyses, at jeg tidligere har haft tre Alfa 156 - to med 2,0 motoren og
en 2,5 med seks cylinder.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-04 15:39

"Ole" skrev i en meddelelse
"Re: Sportslig Diesel"

> [...]
> diesellyd.
>
> Det skal oplyses, at jeg tidligere har haft tre Alfa 156 - to med 2,0 motoren og

Hvad med den billede skønne Alfa GT, som introduceres i Danmark i februar måned.
Jeg ved ikke om dieselversion kommer til landet, men så kan den jo importeres?

Fra : EjS

Dato : 08-01-04 14:57

> [...]
> undervogn.
>
> Bilen bliver købt som brugt og budgettet er max. 100.000 kr u/afgift.

Hmm - det er svært... Hvis du går efter svingegenskaber er Peugeot 306 HDi
et godt bud. Men nok knap så god retningsstabilitet som Audien du nævner.
Motoren kræver en chip/boks hvis du vil holde 180 km/t på motorvej...

Ellers er der ingen vej uden om Alfa 156 2.4 JTD eller BMW 320D... De
Golfer, Seatter og Audier der er blevet nævnt er ikke ligefrem kendt for
sportslige køreegenskaber...

MVH EjS

Fra : Michael

Dato : 09-01-04 21:14

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ellers er der ingen vej uden om Alfa 156 2.4 JTD eller BMW 320D... De
> Golfer, Seatter og Audier der er blevet nævnt er ikke ligefrem kendt for

Nu vil jeg ikke udtaler mig om vw og audi den har jeg ikke prøvet..... men
seat (i sports udtyrs moddellerene) har nu nogle gode sportslige
køreegenskaber
og vis den skal være økonomisk og sporty mortor så skal det altså være seat,
audi,vw eller skoda........ med deres TDI'er

mvh
michael
Seat Ibiza 1.9 TDI 110hk Sport

Fra : Mikael Andresen

Dato : 08-01-04 15:06

Det skal jo lige nævnes at hvis du køber en 150 TDi GTi Golf 4 kan den
chippes til 200+ heste og så er den dælme frisk......

Mvh. Mikael

Fra : Solvang

Dato : 08-01-04 15:55

"Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal jo lige nævnes at hvis du køber en 150 TDi GTi Golf 4 kan den
> chippes til 200+ heste og så er den dælme frisk......
Ja - så kan der hvist heller ikke komme flere HK ud af den chip...

Fra : EjS

Dato : 08-01-04 15:59

"Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - så kan der hvist heller ikke komme flere HK ud af den chip...
> Mvh

For ikke at snakke om Nm igennem kobling/drivlinie.

MVH EjS

Fra : Mikael Andresen

Dato : 08-01-04 19:03

En af mine venner havde en på rullefelt efter den tunet hos RH motorsport...
den havde 223,7 hk på hjulene..... og et moment der betød ny kobling for
15.000 km.... men ikke noget en racerkobling ikke kunne tøjre.. standard kan
den klare op til 200 hk...

Mvh. Mikael

Fra : Tom

Dato : 08-01-04 15:15

> Hvad kan gruppen ellers komme op med af forslag og/eller erfaringer?

En Pug 206 HDI, den som Søren W har er det godt nok skub i. Momentet (330
Nm) er faktisk kraftigere end en Sierra Cosworth
Ved så ikke lige om man kan få den til 100.000 Kr men jeg var intet mindre
end imponeret over at man kan hive SÅ meget moment ud af en "alm" bil.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-01-04 15:26

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in

> Ved så ikke lige om man kan få den til 100.000 Kr men jeg var intet

Læg mærke til budgettet var u/afg.

/lars