Mazda 929 3.0i: Manglende trækkræft
Fra : Johnny Elkjær

Dato : 08-01-04 08:50

Jeg er den (endnu) lykkelige ejer af en Mazda 929 3.0i fra 1988, som
kun har gået godt 200.000.

Den har imidlertid mistet sin trækkræft. Dvs.: Den starter fint, går
fint i tomgang, men accelererer MEGET dårligt. Det bliver faktisk
værre, jo mere man træder pedalen ned.

Hvis jeg gasser op når den står i frigear, tøver den et sekund,
hvorefter den øger omdrejningen, dog med "skud" i udstødningen.

Jeg har skiftet stort set alle tændingsdele, men lige meget hjælper
det.

Er der nogen i denne gruppe, som kender til problemet, eller har et
godt forslag?
Jeg har selv en mistanke til indsprøjtnings-computeren.

Med venlig hilsen
Johnny Elkjær

Fra : p.jarnbak

Dato : 08-01-04 09:46

"Johnny Elkjær" <elkjaer@mac.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg gasser op når den står i frigear, tøver den et sekund,
> hvorefter den øger omdrejningen, dog med "skud" i udstødningen.

Hvad med et nyt benzinfilter.
Hej Palle.

Fra : Johnny Elkj?r

Dato : 12-01-04 10:02

Jeg har lige modtaget en meddelelse om, at det kan være tandremmen der
er smuttet et hak.

Ellers vil jeg også prøve benzinfilteret.

Johnny

Fra : Johnny Elkj¾r

Dato : 29-01-04 11:31

On 2004-01-08 08:50:06 +0100, elkjaer@mac.com
(=?ISO-8859-1?Q?Johnny_Elkj=E6r?=) said:

> [...]
> godt forslag?
> Jeg har selv en mistanke til indsprøjtnings-computeren.

Hej med jer

Fejlen var, at tandremmen var sat eet hak forkert på! Så nu kører den som
en drøm!

Hilsen
Johnny