Sprinklervædske og grannåle i propell
Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-01-04 08:40

Hvor mange sprinklervædskedepoter er der i en Carina e?

Iflg manualen er der bare svømmehallen tv ude foran, men det virker
som om at bagrudedysen er løbet tør.

Så sidder der også en fyrrenål fast i propellen til ventilationen, den
er altså ved at drive mig til vanvid!
Hvorfor kan man ikke blæse baglæns?
Skal jeg virkelig til at skille det hele ad.
Jeg har forsøgt at blæse den ud men den sidder åbenbart ret godt fast.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-01-04 13:10

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Hvor mange sprinklervædskedepoter er der i en Carina e?
>
> Iflg manualen er der bare svømmehallen tv ude foran,

Så er der nok kun den ;)

> men det virker
> som om at bagrudedysen er løbet tør.

Så er slangen vel stoppet til, eller pumpen defekt... kan du høre pumpen?

> Så sidder der også en fyrrenål fast i propellen til ventilationen, den
> er altså ved at drive mig til vanvid!

Kender det.

> Hvorfor kan man ikke blæse baglæns?

Prøv at pil polerne af på batteriet og byt om på dem (ja det er en JOKE!!)
;)

> Skal jeg virkelig til at skille det hele ad.
> Jeg har forsøgt at blæse den ud men den sidder åbenbart ret godt fast.

Har du lukket for alle dyser undtagen én, mens du gør det?

/Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-01-04 13:46

Morten Vinding Nielsen wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Så er der nok kun den ;)

Jeg kunne bare ikke rigtigt forestille mig 5 meter slange fra
maskinhallen og ud til bagruden.

> Så er slangen vel stoppet til, eller pumpen defekt... kan du høre pumpen?

Nej der er for isoleret så skal jeg ha' een til at køre med den medens
jeg står og lytter udenfor, jeg ved heller ikke hvor den sidder.

Der løber lidt vædske ned ad ruden når man aktiverer den.

> Kender det.

> Prøv at pil polerne af på batteriet og byt om på dem (ja det er en JOKE!!)
> ;)

:) der er helt sikkert nogen der kan finde på det.

> Har du lukket for alle dyser undtagen én, mens du gør det?

Virker det?

Jeg har bare kørt lidt storm/svag brise et par gange.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-01-04 14:03

> Jeg kunne bare ikke rigtigt forestille mig 5 meter slange fra
> maskinhallen og ud til bagruden.

Hmm på min 626 stcar. fandt jeg aldrig en beholder andre steder, og jeg løb
ikke tør for sprinkler til bagruden i det år jeg havde den ;)

> Nej der er for isoleret så skal jeg ha' een til at køre med den medens
> jeg står og lytter udenfor, jeg ved heller ikke hvor den sidder.
>
> Der løber lidt vædske ned ad ruden når man aktiverer den.

Ellers er alternativet at prøve den en dag hvor beholderen foran er helt
tørlagt.

> :) der er helt sikkert nogen der kan finde på det.

Også derfor jeg skrev JOKE, skulle nødigt risikere nogen sagsanlæg ;)

> Virker det?
>
> Jeg har bare kørt lidt storm/svag brise et par gange.

Plejer at virke for mig de gange hvor jeg har haft noget siddende...

/Morten

Fra : bme

Dato : 08-01-04 14:41

> Jeg kunne bare ikke rigtigt forestille mig 5 meter slange fra
> maskinhallen og ud til bagruden.

jo, den er god nok.

pumpen?

Det kan være tre ting,
1) pumpen er blevet for svag til at give tryk nok til 5m transport og
forstøvning
2) pumpen er helt defekt (normalt er der kun een pumpe, virker forruderne??)
3) dysen er tilstoppet.
4) slangen til bagruden er trykket flad et eller andet sted.

hmm det blev fire ting

Jeg ville afmontere slangen fra dysen ved bagruden og se om der kom noget
væske frem. Dernæst forsøge med trykludt at blæse dysen igennem modsat, for
at fjerne evt skidt.

> Nej der er for isoleret så skal jeg ha' een til at køre med den medens
> jeg står og lytter udenfor, jeg ved heller ikke hvor den sidder.

Den sidder vist normalt under eller ved siden af sprinklertanken for at
undgå at den skal suge for meget. (lidt a'la pricippet med brændstofpumpen
ved/i benzintanken)

> Der løber lidt vædske ned ad ruden når man aktiverer den.

det kan betyde hvad som helst, se de fire punkter.

Har du prøvet at støvsuge ind i luftindtaget udefra, så langt ind du kan
komme??, ellers må du nok skille det hele ad. (i nogle bilr sidder blæseren
meget taknemmeligt, især i de biler hvor den aldrig går i stykker, i andre
biler sidder den af h. til, især i de biler hvor den går i stykker, eks. min
hedengangne uno)

/bo

Fra : bme

Dato : 08-01-04 14:43

ovenstående indlæg med forbehold for stavefejl, det gik vist lige lidt for
hurtigt

/bo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-01-04 14:50

bme wrote:

> jo, den er god nok.

Føj da!

> [...]
> forstøvning
> 2) pumpen er helt defekt (normalt er der kun een pumpe, virker forruderne??)

Yeps, glimrende endda

> [...]

> væske frem. Dernæst forsøge med trykludt at blæse dysen igennem modsat, for

Det er da til at prøve.

> Den sidder vist normalt under eller ved siden af sprinklertanken for at
> undgå at den skal suge for meget. (lidt a'la pricippet med brændstofpumpen
> ved/i benzintanken)

Okay.

> det kan betyde hvad som helst, se de fire punkter.

> Har du prøvet at støvsuge ind i luftindtaget udefra, så langt ind du kan

Nej

> [...]
> biler sidder den af h. til, især i de biler hvor den går i stykker, eks. min

Jeg mener bare det er at hive gummilisterne af og afmontere gitteret
ude foran. Propellen sidder vist som på en Opel, dvs ude i kanalen foran.

Fra : bme

Dato : 08-01-04 16:18

> Jeg mener bare det er at hive gummilisterne af og afmontere gitteret
> ude foran. Propellen sidder vist som på en Opel, dvs ude i kanalen foran.

så er det en af de biler hvor blæseren ikke går i stykker (bortset fra
udefrakommende obskure begivenheder, såsom en nedfaldet grannål).

Prøv at skifte blæser i en uno, for satan da et arbejde.

/bo

Fra : Jørgen L

Dato : 08-01-04 16:47

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange sprinklervædskedepoter er der i en Carina e?
>
> Iflg manualen er der bare svømmehallen tv ude foran, men det virker
> som om at bagrudedysen er løbet tør.

Min carina II og sportsvanen har begge kun en brønd, men der 2 motore hvor
den til bagruden sider højere så man ikke bruger det sidste og så ikke har
noget til forruden.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-01-04 07:33

Jørgen L wrote:
> [...]
> den til bagruden sider højere så man ikke bruger det sidste og så ikke har

Så skal der nok bare noget på :)
Desværre er manualen ikke det mest gennemarbejdede ved sådan en Yoda.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-01-04 12:50

Ha haa sejr!
En bøjet papirclips i dysen, vrikke lidt, tune så den rammer i midten
og det duer igen :)