"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:VH_Kb.68594$jf4.4413859@news000.worldonline.dk...
> Hej
>
> Det kan være en af de vakuumdåser der sidder enten på karburatoren eller
på
> strømfordeleren den er galt med. Kan ikke lige sige dig præcist hvordan
du
> tjekker det, men prøv evt. se om motorens gang ændre sig når du piller
> vaakumslangerne fra. Sker der intet kunne det tyde på defekt.
> Havde selv samme problem på min Duna engang og det hjalp da den fik
skiftet
> den ud.
>
> Mvh
>
> Thomas
Ok - altså tændingsforstilleren - eller hvad den hedder - den dims der
stiller tændigen op ved accelleration ?
Der er nu ingen tændingsbanken, men det lyder egentligt meget sandsynligt,
da den jo går højt i tomgang -
måske jeg skulle se at finde min gamle stroposkoplampe frem også
/Henning.
>
>
> "Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> wrote in message
> news:bthrv1$sgg$1@sunsite.dk...
> > Hej gruppe !
> >
> > Bilen :
> > Fiat Uno 60 årg. 1986
> > 106.500 km
> > Starter og kører for så vidt fint - bortset fra en enkelt gang i meget
> > fugtigt vejr, hvor den ikke havde været startet 4-5 dage.
> > Dagen efter - i tørvejr startede den prompte..
> >
> > Men :
> > Tomgang er meget høj og omdr.tal varierer/pendler - uanset tørt/fugtigt
> > vejr.
> > Ved lave omdrejninger er kørslen meget ustabil - "hakkende".
> >
> > Jeg har isat nyt luftfilter, og der er tilsyneladende ingen lækager på
> > luftsiden.
> > Jeg har forsøgt med både 92 og 95 oktan.
> > Jeg har en mistanke om, at dyse/nål kan være slidt ...
> >
> > Hvad dælen kan der dog være galt - noget "Fiat'sk" ?
> >
> > /Henning.
> >
> >
>
>