Solfilm montering - www.solfilmhalvpris.dk
Fra : Peter Saxmose

Dato : 07-01-04 21:53

Hej, jeg har købt noget solfilm på nettet hos www.solfilmhalvpris.dk.

Jeg vil lige høre til monteringen, er der en der har lidt erfaring at give?

Hvis bagruden buer meget kan det krølle lidt, men jeg har fået at vide man
kan skære solfilmen i strimler, og så skubbe det sammen igen.

Hvordan gør man det, skal man skære filmen mens den ligger på ruden?
Hvor bredde skal strimlerne være?
Hvordan montere man dem, starter man fra oven eller fra neden eller hvon?

Håber en kan hjælpe, evt. har set en professionel montør gøre det.

Mvh Peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-01-04 22:06

"Peter Saxmose" <peter.saxmose@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis bagruden buer meget kan det krølle lidt, men jeg har fået at vide man
> kan skære solfilmen i strimler, og så skubbe det sammen igen.

Da jeg fik en proff til at sætte film i min bil skar han filmen til på
bilens udvendige side.
For at få den til at passe med bagrudens bugning fik den ganske forsigtigt
med en varmepistol så filmen kunne strække sig lidt.

Når filmen havde den rette størelse og krumning blev den sat i indvendigt og
resultatet blev super :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Brizz

Dato : 07-01-04 23:51

> [...]
> med en varmepistol så filmen kunne strække sig lidt.
>
> Når filmen havde den rette størelse og krumning blev den sat i indvendigt

Da jeg arbejdede på et værksted havde vi også tit en til at gå og gøre det
på nye varevogne. Der er det rigtig nok hvad du siger med at de lægger det
på udvendig og skærer det groft til der. Jeg lagde så mærke til at hvis der
kom små luftbobler punkterede han dem med spidsen af en hobbykniv og
pressede luften ud og brugte så varmepistolen/hårtøren til at rette helt ud.
På bagruden delte han den op i 2 stykker på tværs af ruden. Dvs. delingen lå
vandret. og igen med varmepistolen også. Det så rigtig nemt ud

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : N I E L S

Dato : 08-01-04 02:29

Har prøvet selv en gang. Det var et helvede!

Lærte dog at i fasen lige efter påklæbning , var det en god idé at glatte
filmen ud med en sæbesvamp.

N I E L S

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev

[klip]

Fra : Henrik B.

Dato : 08-01-04 10:15

Peter Saxmose wrote:
:: Hej, jeg har købt noget solfilm på nettet hos www.solfilmhalvpris.dk.
::
[...]

De professionelle skærer ikke i filmen, men benytter ét stykke til hele
ruden - buening eller ej.

Der kommer en mild sæbevandsopløsning på ruden, så filmen kan "flyttes
rundt" under montering.

M.v.h.

Fra : Gaarde

Dato : 26-01-04 12:34

Hej Peter

Der står godt nok solfilm til halv pris, med det koster 4 gange så meget som
hos www.thansen.dk. Er kvaliteten tilsvarende bedre ??

Mvh
Gaarde

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-04 12:43

"Gaarde" <mgaarde@grundfos.com> wrote in message
> Hej Peter
>
> Der står godt nok solfilm til halv pris, med det koster 4 gange så meget
som
> hos www.thansen.dk. Er kvaliteten tilsvarende bedre ??

Ifølge ham montøren der satte det i min bil sagde han der var 2verdener til
forskel om hvor nemt det var at arbejde med samt hvor slidstærkt filmen var.