Rep. af kåber på CBR 1000 F (SC21)
Fra : Rico Hansen

Dato : 07-01-04 18:22

Kære ng,

Jeg er ejer af ovenstående maskine som jeg er går med tanker om at kæle lidt
for, eller forbedre lidt på. Der er nogle småridser i mine kåber og jeg var
så uheldig at den væltede for mig da den sank i asfalten her i sommer :(
derfor vil jeg meget gerne reparere kåberne så de er super fine og så få den
malet.
Der er også et sted hvor kåben faktisk er knækket, men mit spørgsmål er,
hvordan reparerer jeg det så det bliver pænt ?

Er det bare igang med polyester og glasfibervæv eller hvad skal der til?

Skal kåberne rengøres med noget inden man påbegynder arbejdet?

/Rico

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-04 18:32

> Er det bare igang med polyester og glasfibervæv eller hvad skal der til?

Jeg har repareret min kåbe hvor den har været flækket med polyester og væv.

Limede først med 10 sekunderslim.

Sleb med groft sandpapir, tørrede af med acetone tror jeg det var, og så
ellers 3 lag glasfiber, først et lille stykke, så lidt større og så lidt
større stykke til sidst, forøgede med ca 2cm i radius hver gang.
Jeg arbejdede vådt-i-vådt og lod det så tørre et døgnstid, borede et nyt hul
hvor der var et før.

Det har holdt i 2 år nu og revnerne er ikke blevet større.

Men gør det udenfor for det er noget giftigt lort

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-04 18:34

> Men gør det udenfor for det er noget giftigt lort

hovsa, det kræver vist ca 20 graders varmefor at tørre så det bliver vel
indenfor i øjeblikket

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-01-04 23:28

Thomas Jensen wrote:

> hovsa, det kræver vist ca 20 graders varmefor at tørre så det bliver
> vel indenfor i øjeblikket

Lige meget hvor det arbejdet med, vil jeg anbefale at bruge en maske

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik

Dato : 08-01-04 08:35

Rico Hansen wrote:

> [...]

> Er det bare igang med polyester og glasfibervæv eller hvad skal der til?

> Skal kåberne rengøres med noget inden man påbegynder arbejdet?

Hej Rico.

Det rigtige produkt til rep. af kåbedele hedder: Veidec Plastix.

Du kan spørge din lokale MC/AUTO Lakerer, om han har noget du kan købe,
ellers ved han hvor du kan købe det.

Det er IKKE glasfiber

Det er et 2 komponent plast. produkt, og derfor fleksibelt.

mvh
Henrik.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-01-04 08:53

> Det rigtige produkt til rep. af kåbedele hedder: Veidec Plastix.
>
> Du kan spørge din lokale MC/AUTO Lakerer, om han har noget du kan købe,
> ellers ved han hvor du kan købe det.
>
> Det er IKKE glasfiber

hvorfor ikke glasfiber ? som jeg skrev har jeg fine erfaringer med det.
Min kåbe er lavet af ABS plast og det har holdt i 2 år nu....

Fra : Henrik

Dato : 08-01-04 09:37

Thomas Jensen wrote:

> hvorfor ikke glasfiber ? som jeg skrev har jeg fine erfaringer med det.
> Min kåbe er lavet af ABS plast og det har holdt i 2 år nu....
> [...]

Enig . . . glasfiber er bedre end ingenting, men . . . . .
Glasfiber er hårdt . . .
Et fleksibelt plast rep. produkt til en fleksibel plast kåbe vil altid
være nr. 1

"Nogen foretrækker datteren, andre kan godt nøjes med moderen "

www.veidec.se

mvh
Henrik.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-01-04 16:58

> Enig . . . glasfiber er bedre end ingenting, men . . . . .
> Glasfiber er hårdt . . .
> Et fleksibelt plast rep. produkt til en fleksibel plast kåbe vil altid
> være nr. 1

Oki, skal huske det næste gang jeg skal rodde med det hvis glasfiber ikke
holde

> "Nogen foretrækker datteren, andre kan godt nøjes med moderen "

hvad kalder du min glasfiber ?!

Fra : Henrik

Dato : 08-01-04 09:32

www.veidec.se

Fra : Rico Hansen

Dato : 08-01-04 15:12

Hej Henrik og Thomas,

Tak for jeres svar...
Jeg har en kammerat som er autolakerer så jeg tror at jeg ta'r kontakt til
ham og hører om han kan skaffe noget veidec.

/Rico

Fra : makron

Dato : 04-02-04 14:54

Det er helt korrekt at Veidec Plastic er det helt rigtige produkt at
bruge til reparation af kåber samt alt andet også indenfor rep. af
plastik, men veidec findes også i danmark, se www.veidec.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : t

Dato : 04-02-04 16:24

> Det er helt korrekt at Veidec Plastic er det helt rigtige produkt at
> bruge til reparation af kåber samt alt andet også indenfor rep. af
> plastik, men veidec findes også i danmark, se www.veidec.dk

og de vil gerne sælge privat. Et sæt bestående af lim+pistol+primer+væv+et
eller andet koster ca 700 +m

Mvh Tom (der lige ringede og tjekkede)

Fra : Henrik

Dato : 04-02-04 20:35

t wrote:

> og de vil gerne sælge privat. Et sæt bestående af lim+pistol+primer+væv+et
> eller andet koster ca 700 +m

> Mvh Tom (der lige ringede og tjekkede)

COOL . . .

Fra : makron