gulplade <40.000
Fra : tom nielsen

Dato : 07-01-04 17:00

Hejsa,

Jeg er på jagt efter en brugt bil, men har brug for gode råd til hvilken man
bør købe (skal være billig i drift, reservedele, solid, holdbar...)

Følgende krav:
Pris. max 40.000,-
gule plader
Årgang; før 6/97 - pga.misundelseafgift
mindst 10 km/l
Lukket lastrum (evt. pickup med hardbox)

- Tom
Noget ala Toyota Sportsvan, Mercedes Vito, Honda Shuttle, Citröen Xantia
Weekend... bare inden for de økonomiske rammer

Fra : Rasmus

Dato : 07-01-04 17:52

"tom nielsen" <toms@sport.dk> wrote in message
> [...]
man
> bør købe (skal være billig i drift, reservedele, solid, holdbar...)

Var det allerede i ´97 den afgift kom?, jeg troede det var i 1998....

mvh
Rasmus

Fra : Jan M

Dato : 07-01-04 18:58

> Var det allerede i ´97 den afgift kom?, jeg troede det var i 1998....

Er ret sikker på det var juni 1998

/Jan

Fra : tom nielsen

Dato : 07-01-04 19:03

> Var det allerede i ´97 den afgift kom?, jeg troede det var i 1998....

i.flg. FDM er det biler efter 1/7-1997
http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/ejerafgift.asp
- Tom

Fra : tom nielsen

Dato : 07-01-04 19:59

> i.flg. FDM er det biler efter 1/7-1997
> http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/ejerafgift.asp

hovsa - det er jo ejerafgift de snakker om
Kan godt være det var '98 det passer egentligt meget godt med at de lige var
kommet da jeg kiggede på dem i '99

Fra : Stig Hansen

Dato : 07-01-04 21:53

Den Wed, 07 Jan 2004 19:59:14 +0100. skrev tom nielsen:

> hovsa - det er jo ejerafgift de snakker om
> Kan godt være det var '98 det passer egentligt meget godt med at de lige var
> kommet da jeg kiggede på dem i '99

Varebiler og mindre lastbiler
Varebiler betaler afgift efter totalvægten. For dieselbiler opkræves
tillægsafgift. Den er inkluderet i skemaet nedenfor. Anvendes varebiler
privat opkræves desuden en tillægsafgift, hvis bilen er indregistreret
efter d. 2. juni 1998.

http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/vaegtafgift.asp

__
Stig Hansen
http://www.avislink.dk

Fra : Jacob

Dato : 08-01-04 17:50

Hvis du kan nøjes med en van under 2000 kg, så er mulighederne mange og
vægtafgiften omkring 2400 årligt. Kører selv i en Golf 1.9 td fra 92. Det er
MEGET billigt - men jeg gav godt nok 60000 for den, men de kan fåes
billigere..
Har en kollega, som har kørt 440000 km i sin indtil videre på samme motor -
dog udskiftet gearkasse efter 380000 km.

Hilsen Jacob