Perminator wrote:
> Hvem ved noget om BSA Silver Star der blev produceret fra ca. 1938 - 40.
Jeg har da haft en. Så lidt ved jeg da om den. Det vil sige jeg troede jeg havde
en. Er det en ægte hedder den M23. Min hed M22. Forskellen er M23 har lidt
højere kompression og er sølvfarvet. Det er en afløser for Empirestar. Den var
sølvfarvet da jeg købte den. Men da den ikke var ægte valgte jeg at male den i
BSA stamfarver. Den findes i to versioner almindelig og luxus. Luxus er med
instrumenter i tanken og delt bagnav. Så baghjulet kan tages af uden man skal
have fat i kæden. Er det en '38, så sidder udstødningerne lidt lavere end på de
sidste årgange. Endelig kan den også fåes med en udstødning nede som på andre på
den tid.
> 1 cyl 500 cc og 2 oplagte udstødninger.
Sørg for at karburator og magnet er i god stand, så kan den gå så langsomt
tomgang at du kan tælle omdrejninger i tomgang. Plus at den kan lave to røgringe
for hvert knald. Den har i øvrigt en maget lang/høj gearing. Et knald for hver
anden lygtepæl. Sådan cirka.
> En meget speciel cykel som min farkørte på i tresserne. Er der nogen i
> Danmark?
Der står blandt andet en på museet i Gjern. Og så kommer der som regel et par
stykker til Gavnø weekend. Der kommer også et par 350cc, som vist hedder B26.
> Findes der nogen billeder?
Søg og du skal finde. med du kan lige få en par billeder på min hjemmeside. Tag
ikke siden for mere ende den er.
http://home14.inet.tele.dk/senator/bsa.htm
Og en hollænder der gør lidt i den slags.
http://home.wxs.nl/~leon.hoppenbrouwers/home_eng.html
> Er der nogen til salg - til restaurering?
Det skulle nok være til at hitte. Der virker lidt som interessen for gamle
englændere er lidt faldende. Det samme er prisen.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen