Overaskende "lav" pris på CBR1000RR
Fra : MKS - 74

Dato : 06-01-04 22:31

Nogen storsællert bliver den nok ikke, men alligevel ligger prisen
lidt under hvad man kunne ha' forventet fra Honda-DK :

http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=44

--
-Michael

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 06-01-04 22:55

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen storsællert bliver den nok ikke, men alligevel ligger prisen
> lidt under hvad man kunne ha' forventet fra Honda-DK :

Det ved jeg nu ikke sammenlignet med priserne som Suzuki tager for deres
gsxr1000 så er det jo trods alt meget ens priser men der skal jo nok blive
solgt et par stykker, selvom jeg nu selv helst vil have kawasaki zx10R den
ser nemlig lidt mere lækker ud.

Jens
RF900r

Fra : MKS - 74

Dato : 06-01-04 22:56

On Tue, 6 Jan 2004 22:54:41 +0100, "Jens B. Rasmussen"
<rf900@email.dk.dk> wrote:

>Det ved jeg nu ikke sammenlignet med priserne som Suzuki tager for deres
>gsxr1000

Præcis og det er lidt mærkeligt...

--
-Michael

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-01-04 23:08

MKS - 74 wrote:

> Præcis og det er lidt mærkeligt...

Der må være nogen ved Nelleman der mener at kr. 230.000,- er smertegrænsen
for en almindelig sportscykel.

Allan Bojesen

Fra : MKS - 74

Dato : 06-01-04 23:10

On Tue, 6 Jan 2004 23:07:32 +0100, "Allan Bojesen"
<allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Der må være nogen ved Nelleman der mener at kr. 230.000,- er smertegrænsen
>for en almindelig sportscykel.

Også meget usædvanligt hvis det skulle være tilfældet,SP1 kostede jo
oprindeligt 270 kkr,den solgte de så næsten heller ingen af til
indreg, men stadigvæk så kostede SP-2 stadig 270 kkr sidste år.Jeg
havde egentlig regnet med at den ville være prissat som R1'eren evt.
5.000 mere.

--
-Michael

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-01-04 23:25

MKS - 74 wrote:
> [...]
> indreg, men stadigvæk så kostede SP-2 stadig 270 kkr sidste år.Jeg
> havde egentlig regnet med at den ville være prissat som R1'eren evt.

Personligt ser jeg mere SP-modellerne som track-jern, eller liebhaveri a la
Duc, og har derfor aldrig undret mig så meget over prisen. Men en "ordinær"
R4 model til kr. 270.000,- vil jeg tro vil være endnu mere usælgelig end
SP2'eren. Og Honda har vel heller ikke haft de bedste salgstal de sidste år.
Men det er da rart at se en high-end cykel til fornuftig pris

Allan Bojesen

Fra : MKS - 74

Dato : 06-01-04 23:34

On Tue, 6 Jan 2004 23:25:20 +0100, "Allan Bojesen"
<allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Personligt ser jeg mere SP-modellerne som track-jern

Sådan var det vel oprindeligt også tænkt,men prisen på SP-1'eren fik
dog alligevel et alvorligt dyk på intet mindre end 50.000.Men iøvrigt
er det kun i DK at det primært er et trackjern,ellers kører mange af
dem som almindelige gadecykler

>Men en "ordinær"
>R4 model til kr. 270.000,- vil jeg tro vil være endnu mere usælgelig end
>SP2'eren.

Enig,men samtidig så koster pølsevognen en ½ mill. og det har aldrig
generet Honda-DK at ha' lidt høje priser..

>Og Honda har vel heller ikke haft de bedste salgstal de sidste år.

Næh,men det har lidt virket som om de egentlig var ligeglade...

>Men det er da rart at se en high-end cykel til fornuftig pris

Fornuftig og fornuftig ,men alliwl lidt positivt.

--
-Michael

Fra : PeterL

Dato : 06-01-04 23:17

???

Smertegrænsen er da overskredet for længe siden!

-PeterL

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-01-04 12:46

> Smertegrænsen er da overskredet for længe siden!

Enig. Jeg kan huske da en 600ccm sportsmaskine kostede 120k. Lige pludselig
steg priserne helt enormt. De 160k-180k en 600 ccm'er koster i dag er alt
for meget.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Armand

Dato : 07-01-04 22:17

> Præcis og det er lidt mærkeligt...

$'eren er under 5,90 kr - måske at dét har noget at sige for de aktuelle
modeller :-/

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 06-01-04 23:17

MKS - 74 wrote:
> Nogen storsællert bliver den nok ikke, men alligevel ligger prisen
> lidt under hvad man kunne ha' forventet fra Honda-DK :
>
> http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=44

Hej.

så er en Aprilia RSV 1000R jo ligefrem "billig" (210K) i forhold til
Honda'en og Suzuki'en, men den mangler jo lidt hk, i forhold til de to, men
det var vel til at overleve ,
hemm..., ku' være man skulle spare 50K og så købe en CapoNord i stedet for,
det er nok lidt mere min stil, men den nye RSV er fan... fræk !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : MKS - 74

Dato : 06-01-04 23:18

On Tue, 6 Jan 2004 23:17:16 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

>så er en Aprilia RSV 1000R jo ligefrem "billig" (210K) i forhold til
>Honda'en og Suzuki'en, men den mangler jo lidt hk, i forhold til de to, men
>det var vel til at overleve ,

Bestemt...

>hemm..., ku' være man skulle spare 50K og så købe en CapoNord i stedet for,
>det er nok lidt mere min stil, men den nye RSV er fan... fræk !

Det _er_ den !!

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 06-01-04 23:20

MKS - 74 wrote:

> Nogen storsællert bliver den nok ikke, men alligevel ligger prisen
> lidt under hvad man kunne ha' forventet fra Honda-DK :

Tja og dog - 17,7x EUR-prisen i D; det er næsten BMW- & Ducati-niveau -
som tommelfingerregel burde en dansk pris i kr være 16x EUR-prisen i
D-land. Det passer på ganske mange cykler; men indrømmet, ikke så mange
Hondaer Dvs lige knap 210.000.

-------
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : MKS - 74

Dato : 06-01-04 23:26

On Tue, 6 Jan 2004 22:20:05 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

> Det passer på ganske mange cykler; men indrømmet, ikke så mange
>Hondaer Dvs lige knap 210.000.

Akkurat - det har før været Honda-DK politik at de enten ikke kunne
eller ville give særlig meget favørpris,som f.eks Suzuki-DK kunne og
at den nu som splinterravende ny state-of-the-art koster det samme som
en gammel Suzuki og 10.000 billigere end R1'eren - det er noget
overraskende...

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 07-01-04 16:40

MKS - 74 wrote:

> [...]
> at den nu som splinterravende ny state-of-the-art koster det samme som
> en gammel Suzuki og 10.000 billigere end R1'eren - det er noget

Hørte at Honda F sidste år havde problemer med at sælge S-modellen af
Hornet - i F skal en nøgen cykel være nøgen - og derfor allerede i
sommer satte dem ganske kraftigt ned. Svjh endda lavere end den alm.
Hornet.
Et forhandlerforslag om hente et parti af dem til DK i år skulle Nelleman
have afvist med, at der ingen idé er i at flytte cykler rundt i EU...

Så meget for principperne ;-(

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : MKS - 74

Dato : 07-01-04 17:32

On Wed, 7 Jan 2004 15:40:05 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>Så meget for principperne ;-(

Jeg er såmænd bare glad for,at man med den mængde cykler,dele,data og
viden der er let tilgængelig uden for lille Dannevang ikke behøver at
ha' så vældig meget at gøre med Honda-DK,jeg forstår simpelthen ikke
det firmas politik,det virkede som om det gik helt i fisk med den nye
direktør for et par år siden...

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 07-01-04 17:42

MKS - 74 wrote:

> [...]
> ha' så vældig meget at gøre med Honda-DK,jeg forstår simpelthen ikke
> det firmas politik,det virkede som om det gik helt i fisk med den nye

ØD (=ønskedrøm) for mange Honda-brugere i Norden er nok, at Honda tager
sig sammen og laver et fællesnordisk eller evt. flere
importdatterselskaber til erstatning for de eksisterende små nationale
mc-importører. Ligesom de er igang med på bil-siden. Men hvornår?

Trist er det, når man sammenligner med hvilken service Honda tilbyder
brugerne i andre lande ;-(

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : MKS - 74

Dato : 07-01-04 17:57

On Wed, 7 Jan 2004 16:42:13 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>Trist er det

Bestemt.

>, når man sammenligner med hvilken service Honda tilbyder
>brugerne i andre lande ;-(

Som f.eks UK hvor der tit er en mængde benefits med en ny cykel,men
der er markedet se'fø'li også det større og konkurrencepræget og ikke
som i DK hvor det er take it or leave it - we don't give a flying
f*ck.Men som jeg ser det _så_ kan det heller ikke blive ved med at
gå,efterhånden som flere og flere får øjnene op for udlandet og
markedet internationaliseres.Der går måske 5, måske 10 år men så er
det også slut...

--
-Michael

Fra : Richard

Dato : 07-01-04 22:22

MKS - 74 wrote:

> [...]

> der er markedet se'fø'li også det større og konkurrencepræget og ikke
> som i DK hvor det er take it or leave it - we don't give a flying

At UK-markedet er større tror jeg på; besøgte forrige år en stor
Honda-forhandler i London (nær Heathrow), der angav at sælge knap 4.000
nye og brugte cykler om året. Det er knap 2x det samlede danske nysalg
alene; nysalget i UK var vist ca. 48.000 cykler dengang, brugtsalget
kender jeg ikke.

Det giver selvfølgelig mere forretning at skabe servicetilbud, drive
brugerklub etc; men det nordiske marked er vel 14-16.000 nye cykler om
året, så det er i et fællesnordisk importselskab, mulighederne ligger for
producenterne IMHO.

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 08-01-04 19:52

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> ........................besøgte forrige år en stor Honda-forhandler
> i London (nær Heathrow), der angav at sælge knap 4.000 nye og brugte
> cykler om året. Det er knap 2x det samlede danske nysalg alene;

Da ZX6 blev lanceret ville Arne loklindt (flerdobbelt vice-champ i Std.
250-klassen) have sig sådant et jern at race på, men måtte se sig for sent
ude af starthullerne, derved at de af importøren bestilte 4 stk allerede var
solgt til andre med samme tanke!
Efter kort tids grublen fik han et tip om at handle ved en større
Triumph&Kawasaki -forhandler i Husum (lyder som ude bag yderste
kartoffelrække, ikke?); men derigennem endte han med at eje en ZX6'er
allerede før nogen anden dansker så meget som havde set én!
Når Husum-forhandleren kunne diske op med én, skyldes det at han havde den
(dem!) stående i rigt mål, og gået på klingen viste det sig at årsagen var
at han omsatte ligeså mange Kawasakier årligt, som der solgtes motorcykler
herhjemme, og derfor ikke var bange for lidt lager

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 08-01-04 22:38

Armand wrote:

> [...]

<snip>
> [...]
> at han omsatte ligeså mange Kawasakier årligt, som der solgtes motorcykler
> herhjemme, og derfor ikke var bange for lidt lager

Ja vilkårene for at drive mc-handel er virkelig forskellige; synd vi ikke
har mere at vælge og vrage mellem herhjemme ;-(

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 07-01-04 22:18

> Trist er det, når man sammenligner med hvilken service Honda tilbyder
> brugerne i andre lande ;-(

Dét skal ses lidt i det perspektiv, at Honda.de nok solgte ligeså mange
CBR'ere som der solgtes motorcykler totalt her i lille Dannevang

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 08-01-04 18:14

Armand wrote:

> Dét skal ses lidt i det perspektiv, at Honda.de nok solgte ligeså mange
> CBR'ere som der solgtes motorcykler totalt her i lille Dannevang

Det kan vel med nogen ret - - siges om andre importrører også. Og
flere af dem afholder da kundearrangementer mv. har jeg erfaret...

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-01-04 23:22

> Nogen storsællert bliver den nok ikke, men alligevel ligger prisen
> lidt under hvad man kunne ha' forventet fra Honda-DK :
> http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=44

så tror jeg sku nok bare jeg ville snuppe en gixxer 750 '04
som nok kommer til at ligge ca. 140 på hjulet med en
ny udstødning! det samme som en 1000 gav sidste år!
til 190.000 og billigere forsikring ( og så sparker den
altså også lige 2-3000 omdr. mere )

bo-gsxR

Fra : MKS - 74

Dato : 06-01-04 23:36

On Tue, 6 Jan 2004 23:22:22 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote:

>så tror jeg sku nok bare jeg ville snuppe en gixxer 750 '04
>som nok kommer til at ligge ca. 140 på hjulet med en
>ny udstødning! det samme som en 1000 gav sidste år!

Ja eller hvorfor ikke en GS500 med turbokit

--
-Michael

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 07-01-04 00:01

> Ja eller hvorfor ikke en GS500 med turbokit

Den vil blive så vild at du rykker begge dine skuldre af led med et vrid i
gashåndtaget

Men joh en RSV R bliver jo pludselig helt billig at komme i nærheden på
danske plader !

Jens

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 07-01-04 00:12

"Jens B. Rasmussen" <rf900@email.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Den vil blive så vild at du rykker begge dine skuldre af led med et vrid i
> gashåndtaget

Hm, ja, en GS500Turbo Nitro med intercooler og weeliebar...
Gad vide hvad det maksimale man kan hive ud af 500cc 4 takt egenligt er? -
nogen bud?

> Men joh en RSV R bliver jo pludselig helt billig at komme i nærheden på
> danske plader !

Ja, og efter min mening, er det nu et lidt mere eksotisk design aprillia
sælger.

Mvh
Kristofer

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-01-04 00:27

Kristoffer Lippert wrote:
> [...]
>
> Hm, ja, en GS500Turbo Nitro med intercooler og weeliebar...
> Gad vide hvad det maksimale man kan hive ud af 500cc 4 takt egenligt

Hvis alle tricks gælder,, er 170 - 200 Hk vel ikke helt fjernt
Men der er jeg ikke sikker på stellet kan håndtere,, for slet ikke at tale
om føreren

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-01-04 00:33

> Gad vide hvad det maksimale man kan hive ud af 500cc 4 takt egenligt er? -
> nogen bud?

hvis ellers der er nogen der gad at lave en 500ccm 4t. motor
ud af udelukkende de stærkeste meterialer, så kan man vel
tune den rimlig meget. bl.a. en turbo. og hvis motorboltene
og resten af systemet som luften skal igennem, blev stærkt nok
og tæt. Så kan man vel godt lade 5 bar....
og hive 5x std. ud af = ca. 200hypper
men mon ikk at stel/aff. skal ha lidt hjælp

Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-01-04 00:36

> og tæt. Så kan man vel godt lade 5 bar....

når jeg nu tænker... mig lidt om, så skal den nok
have lidt hjælp fra firmaet NOS da der nok ikke
er luft nok til at lade med 5 bar på turbo'en alene

bo-gsxR

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 07-01-04 03:25

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> når jeg nu tænker... mig lidt om, så skal den nok
> have lidt hjælp fra firmaet NOS da der nok ikke
> er luft nok til at lade med 5 bar på turbo'en alene
>
> bo-gsxR

Den ville jo blive sygelig at køre på
Har set noget video klip med en 600ccm med turbo ved ikk lige helt hvad MC
det var men forhjulet tilbragte mere tid i luften som på vejen

Erik Elbarto

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-01-04 11:05

Elbarto Simsoniac wrote:

> Den ville jo blive sygelig at køre på
> Har set noget video klip med en 600ccm med turbo ved ikk lige helt
> hvad MC det var men forhjulet tilbragte mere tid i luften som på vejen
>

> Erik Elbarto

Tror godt jeg ved hvilket klip du snakker om,, jeg har det vist liggende et
eller andet sted.
Så vidt jeg husker er det en GSXR600 med et alvorligt turbokit på.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-01-04 14:45

> Har set noget video klip med en 600ccm med turbo ved ikk lige helt hvad MC
> det var men forhjulet tilbragte mere tid i luften som på vejen

http://dfm.nathue.dk/bogsxr/Turbo6000gsxR.mpeg

mvh
bo gsxR http://dfm.nathue.dk/bogsxr

Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-01-04 14:54

> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/Turbo6000gsxR.mpeg

hov prøv den her istedet for
http://dfm.nathue.dk/bogsxr/Turbo600gsxR.mpeg

der er også andre ganske ok klip af mc'er med
turbo bl.a. en gixxer 1000 turbo der holder
hjulet oppe helt op til 5 gear....

og et par hayabusa'er med forlænget bagsvinger
og ca. 450hk. der viser grænsen for hvor meget
et gade dæk klare mht. vejgreb )