Ildfluer bag Mercedesen
Fra : Jan Hansen

Dato : 05-01-04 23:17

Hej Gruppe

Her til aften var jeg ude og køre en halv lang tur i min Mercer 300 D.
I gennem den sidste månedstid har jeg kun kørt lidt kørsel i bedstefar
hastighed
Men i dag var der mulighed for at jeg kørte topfart over et mindre antal km.
Da jeg reducerede hastigheden lagde jeg mærke til at det var ligesom at der
var ildfluer bag mig på vejen.
Først troede jeg at det var bremsebelægningen der var slidt ned så den kørte
på metal, men jeg fandt ud at at det var når jeg slap speederen og den
motorbremsede fra høj hastighed, således at gnisterne (ildfluerne) må komme
fra motoren.
Mit spørgsmål er så: kan det være koksbelægninger fra forbrændingskammeret
der løsnes og bliver "skudt" ud når jeg motorbremser ?
Eller hvad? Er der nogen der har nogen ideer, eller erfaringer med dette ?

venlig hilsen Jan

Fra : claus b. p.

Dato : 05-01-04 23:38

"Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> der løsnes og bliver "skudt" ud når jeg motorbremser ?
> Eller hvad? Er der nogen der har nogen ideer, eller erfaringer med dette ?

Jeg så engang det samme på en 250D'er med knækket topstykke. Der pissede
simpelthen så meget olie ned i udstødningen, at det lå dernede og blev
antændt. Men at der ligger olie i udstødningen efter en periode med
morfarkørsel, som bliver antændt ved sådan en motorvejsafbrænder tror jeg
ikke _i sig selv_ er noget at være urolig over.

/Claus

Fra : geu

Dato : 05-01-04 23:56

Tror ikke det kommer fra forbrændingskammeret, tror mere på at det er
sod fra din udstødning der er brændt fri og skudt ud. For når du har
kørt med fuldgas bliver de blæst så langt ud at du ikke kan se dem. Men
når du slipper gassen er der næsten ingen tryk på.
Men hvis det er noget der kommer igen , så skal det nok lige kontrolers.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Hansen

Dato : 06-01-04 00:14

"geu" <geu.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når du slipper gassen er der næsten ingen tryk på.
> Men hvis det er noget der kommer igen , så skal det nok lige kontrolers.

OK tak for hjælpen, Geu og Claus
Jeg blev lidt opskræmt da jeg så "ildfluerne" første gang

Jan

Fra : Rene´

Dato : 06-01-04 10:23

Hvad sker der hvis der flyver en ildfluer op i røven på en krutugle ?? .-)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-01-04 10:49

"Rene´" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der hvis der flyver en ildfluer op i røven på en krutugle ?? .-)

De får sig et knald, hvad ellers ?

mvh Uffe

Fra : Olesen

Dato : 06-01-04 16:48

"Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
km.
> Da jeg reducerede hastigheden lagde jeg mærke til at det var ligesom at

Sådan et stuntnummer har jeg også observeret 2 gange i min
1981'er Polo efter et vildt ridt.

Fra : Jan Hansen

Dato : 06-01-04 23:41

> [...]
> km.
> der
>
> Sådan et stuntnummer har jeg også observeret 2 gange i min

Det kan være at vi kan begynde at optræde med det nummer !
Det vil give ordet "Burn Out" en helt ny betydning, ikke ?

Fra : Olesen

Dato : 06-01-04 23:46

> Det kan være at vi kan begynde at optræde med det nummer !
> Det vil give ordet "Burn Out" en helt ny betydning, ikke ?

Jo, men poloen er ikke længere i rute, så du må
blive stjernen i dit eget show *S*.

Fra : Jan Hansen

Dato : 06-01-04 23:59

> Jo, men poloen er ikke længere i rute, så du må
> blive stjernen i dit eget show *S*.

Ja men så gør jeg det så længe der er liv i den gamle diesel hakker