> > Hvis vi snakker allrounder, så vil jeg give dig ret
>
> he he, kalder du en ZX9'er for en all-rounder
Det er vi nu en del der kalder den.
>
> Jeg vil mene, at en CBR 600 (f1-4) måske er en all-rounder men en zx9'er
> (eller 6'er) er en decideret sportscykel - primært til sjov.
Der tager du nu en del fejl, du må endelig ikke sætte zx6-r og zx9-r op
mod hinanden, de er så langt fra hinanden de to selv om navnet udgir sig for
noget andet.
en zx6-r er en inkarneret racer balade maskine, som du selv hentyder
til, hvorimod en zx9-r er langt mere tourings præget end hva navnet angiver,
og det høres også tydeligt når man snakker med diverse zx9-r ejere at
maskinen er dejlig behagelig til langture osv... selv med fruen bagpå.
> Jeg vil gerne
> køre til italien på en CBR 600 (har jeg gjort !) men ikke så gerne på en
> zx9'er.
Igen er der forskel på CBR 600 maskinerne fra år til år osv... og der
findes da både færge/tourings årgangen (F2) og de nye med ekstra heste og
mere sporty stile i det, og så er det jo lidt uretfærdigt at sætte de to
maskiner op mod hinanden, da det er to forskellige grupper de henvender sig
til :)
> Jeg må indrømme at jeg taler efter bedrevidende, jeg har nemlig
> aldrig kørt en zx9'er.
Prøv den, prøv den.... dejlig maskine :) hvis ikke den hørte under sport
i forsikringsøjemed, så havde jeg en nu, og ikke en B-12.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S også kaldet lokomotivet ude i byen, eller traktoren.