Tuning til Golf Diesel (IV)
Fra : Christian Larsen

Dato : 05-01-04 20:22

Hej alle.

Så er jeg her igen med et Golf-spørgsmål til alle experterne. ,-).

Hvad er jeres erfaringer med tuning af Golf Diesel (IV), nærmere bestemt
100HK udgave. Med erfaringer mener jeg alt fra brændstoføkonomi, slid,
montering, pris, "bivirkninger" osv.
Og hvilke har I brugt/prøvet?

På forhånd tak for svar.

m.v.h.
Chris.

Fra : Brizz

Dato : 05-01-04 22:29

> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer med tuning af Golf Diesel (IV), nærmere bestemt
> 100HK udgave. Med erfaringer mener jeg alt fra brændstoføkonomi, slid,

100hk så er det vist ikke en turbo???
Hvis den ikke har turbo vil jeg sige "glem det"

Hvis den er med turbo så få den chippet....Hos www.entech.dk bliver den
tilpasset din bil. Min passat '98 1.9 tdi 110 hk endte med 144hk og 307nm.
og den rykker da meget godt nu. Når man sparker til den så bruger den ret så
meget brændstof men nu har jeg ca 135km motorvej hver dag og lidt by kørsel
også og der kører jeg i snit 16 km/l

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 05-01-04 22:33

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> 100hk så er det vist ikke en turbo???

Joo - det er den nu... (husk, selv 90hk TDIeren er med Turbo. Heste
kommer sgutte af sig selv, når vi snakker Diesel)

Jeg ved ikke om koblingen er den samme som i min faders Octavia 90 hk
TDI. Den (koblingen) har ihvertfald haft problemer med at håndtere det
kraftige moment (skidtet glider/fedter). Derudover gør det nu virkelig
underværker, hvad angår den daglige "køreglæde" :D

\Mandal