Udrykningskøretøjer i hobetal.... ;-)
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 05-01-04 20:14

Hejsa...

Det slog mig den anden dag da jeg kørte med min bror i København, at der var
utroligt mange udrykninger... Hold da op.

Jeg havde godt nok ikke været i København en måneds tid og min radio
strejkede, så jeg tænkte at det nok bare var mig som huskede anderledes...

Jeg havde netop set en udsendelse hvor Københanvs redningsvæsen og
ambulance-førere udtalte at hvis du kunne få lov til at bruge "ulvehylet"
ville det redde menneskeliv. Det var nemmere at høre... Det skal jeg love
for... Det kunne høres hele tiden...

Det slog mig dog at jeg aldrig så udrykningskøretøjerne....hmmmm....

Nu har jeg fundet ud af det.....Spørgsmålet er om man ikke helt har vænnet
sig til at man har fået turbodielsel....

he he...

Mvh.
Kristian

Fra : Henning

Dato : 05-01-04 21:55

> [...]
>ville det redde menneskeliv. Det var nemmere at høre... Det skal jeg love

Øhm, du er ikke vant til at køre i storbyen? Ulvehylet blev faktisk
afskaffet for nogle måneder siden efter en masse debattering - det
betyder i dag, at det er sværere som bilist at placere hvorfra lyden
kommer Så det du har hørt har været "almindelig" udrykningshorn.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 05-01-04 22:36

> [...]
> betyder i dag, at det er sværere som bilist at placere hvorfra lyden
> kommer Så det du har hørt har været "almindelig" udrykningshorn.
----

Jeg havde nok håbet at mna kunne forstå ud af min lille historie, at lyden
jeg oplevede alene kom fra min turbo og ikke nogen sirene... Lyden er
ret ens...

Det var i hvert fald skrevet med et lille smil på læben...

Mvh.
Kristian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-01-04 22:43

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ret ens...
>
> Det var i hvert fald skrevet med et lille smil på læben...

Godt du ikke kører i en bil med kompressor, de skulle efter sigende hyle
mere end turbo

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kristian Knudsen

Dato : 06-01-04 10:20

> Godt du ikke kører i en bil med kompressor, de skulle efter sigende hyle
> mere end turbo
---

Det er nu slet ikke slet. Lyden er som en ambulance langt nede på en
sidegade eller så´n. Jeg hører den kun ved stille kørsel og med radioen
slukket.... og som sagt kun ment i sjov
Mvh.
Kristian