MB 500E
Fra : Rasmus S

Dato : 05-01-04 19:49

Hej,

Min far overvejer at hente en MB 500E 124, model hjem fra Tyskland.92'er m.
120k på klokken.
Er der nogle der har kendskab til faldgrupper på dette "monster" af en bil?
.
Udstyrsmæssigt og stand er fremragende. 2 ejere på bilen. Forventet pris
indregisteret i DK ligger omkring 350k.

Mvh

Rasmus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 19:54

"Rasmus S" <rasmusstubert@FJERNhotmail.com> skrev :

> [...]
>120k på klokken.
>Er der nogle der har kendskab til faldgrupper på dette "monster" af en bil?

Den første faldgrube, er vist det påstået lave kilometertal ?

12 år gammel MB 500e - der kun har kørt 10 tusinde om året - næppe

Fra : Rasmus S

Dato : 05-01-04 20:00

<jan@stevns.net> wrote in message

> Den første faldgrube, er vist det påstået lave kilometertal ?
>
> 12 år gammel MB 500e - der kun har kørt 10 tusinde om året - næppe

Det vil jeg nu ikke give dig helt ret i. Der findes biler dernede med disse
kilometertal. Han købte en 300E coupe' i 2001 årgang 91' m. 110k på klokken.
Det er 100% sikkert den ikke havde gået mere dengang.

Mvh

Rasmus

Fra : Rasmus

Dato : 05-01-04 20:10

"Rasmus S" <rasmusstubert@FJERNhotmail.com> wrote in message
> [...]
klokken.
> Det er 100% sikkert den ikke havde gået mere dengang.

Du kan få km tallet checket ved MB hvis den har fået udført
service/reperationer ved dem

mvh
Rasmus

Fra : A K.

Dato : 05-01-04 20:29

"Rasmus S" <rasmusstubert@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
klokken.
> Det er 100% sikkert den ikke havde gået mere dengang.

I maj 2003 købte jeg en Toyota Camry Turbo D årg. 1987 med 150.000km. på
klokken med fuld service bog en ejers og han var 88 år, og den er som ny
inde som ude, også under bunden, hentede den en fredag var til syn tirsdag
uden anmærkninger, men den var også synet dernede for mindre end 2 mdr.
siden

Fra : Brian

Dato : 05-01-04 20:12

Hejsa

jan@stevns.net wrote:
> Den første faldgrube, er vist det påstået lave kilometertal ?
>
> 12 år gammel MB 500e - der kun har kørt 10 tusinde om året - næppe

Mon ikke der er fuld værksteds dokumentation på en bil af den klasse ?
Jeg mener... selv i Tyskland, er det vel næppe en hverdagsbil :)

Hvis det ikke er tilfældet med dokumentation, ville jeg også være
påpasselig.

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 21:38

"Brian" <brian@post5.tele.dk> skrev :

>Hvis det ikke er tilfældet med dokumentation, ville jeg også være
>påpasselig.

Netop - de er jo blevet lidt kendte for deres lidt vel optimistiske
omgang med kilometertællere, dernede

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-01-04 11:59

> Netop - de er jo blevet lidt kendte for deres lidt vel optimistiske
> omgang med kilometertællere, dernede

Nemlig. Alle tyskere snyder i modsætning til alle danskere..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-04 01:19

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Nemlig. Alle tyskere snyder i modsætning til alle danskere..

Det tror du ikke selv på , vel ?

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 05-01-04 20:58

<jan@stevns.net> wrote in message

> Den første faldgrube, er vist det påstået lave kilometertal ?
>
> 12 år gammel MB 500e - der kun har kørt 10 tusinde om året - næppe
Jeg har lige købt en importeret Audi fra 1995, der alene havde gået 49.000.
Og det er endda checket med Audi i Tyskland.

Fra : Lemche

Dato : 11-01-04 14:33

Besvarelse!!

MB5E, som den kaldes blandt ejere

Hvis din far køber sådan en vogn, kan jeg kun sige en ting HAN ER SYG I
BOLDEN. Det er den absolut fedeste supermaskine man kan få for Euro!!!
(Hvis man vil have hele familien med) Jeg har ejet en i 1 1/2år, og det
er snart 2 år siden jeg skilte mig af med den! I mellem har jeg haft
andre overdådige biler, af nyere dato min var en 90'er, men ingen når
den pt til Sokkeholderne. I Min bil-fortefølje kan bl.a. nævnes V8
Quattro.

Og jo, det er muligt at hente en MERCEDES 500E I TYSKLAND MED FÅ KM PÅ
BAGEN!! MIN HAVDE FX KUN KØRT 70.000 KM PÅ 11 ÅR. HVORFOR? FORDI DEN
SUPPLEREDE DEN FORRIGE EJERS 600SL OM VINTEREN!! Men er du i tvivl bør
du køre den forbi Mercedes i den nærmeste by, som jeg gjorde i Tyskland.
Der kan de aflæse tællerstanden på bilen. Her får du syn for sagn.
Endvidere har man fra de tyske myndigheders sidet gjort meget for at
komme "urmagerer" i bilbranchen til livs ved, at bliver man opdaget, så
kan bilforhandleren miste sin ret til at drive handle med biler, samt
anseelige bøder. Pas lidt på med private, og generelt kan det IKKE
anbefales at købe biler i Ossü-land, det gamle Øst Tyskland, de er
fattigere end i kommunist tiden, hvilket fremavler plattenslagere!

De faldgrupper/ulemper jeg erfarede ved min MB5E'er var følgende:

a: 4-5 km/l brændstofforbrug i sær i byen. ved blandet kørsel 7,5
b: Dækslidtage 19" kan jeg af erfaring berette dyre!!
c: Bremseklodser/skiver.
d: Man må med en 5e'ere forvente at politiet stopper en i tide og utide,
for at spørge en om det er en "rigtig" Mercedes 500E'er, hvortil man må
svare, ja da, hvad regnede du med. En ting man med en 500E'er bliver
klar over er, at mange indenfor politiet er Mercedes entusiaster!
e:Knirkebøsningerne kan godt begynde at blive "knirkende" med tiden, de
koster et par hundrede og arb-tid

Fordele:

De undrende ansigter fra ens medtrafikanter, når de ser de potente
bag/forskærme.

Meget få værkstedsbesøg, bare man sørger for tændrør og olie på motoren
skiftes jævntligt, især olien.

Optrækket! Dræb 330csi'ere på motorvejen, selv når de i bakspejlet
kommer drønene med 150 km/t, skal du bare trykke speederen i bund, og
V8'eren fantatiske gearkasse vågner, og gratulerer ved, at 326 rene
tysker heste springer en vognlængde foran BMW'en (el. andre
"sportsmaskiner".

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben E

Dato : 11-01-04 14:53

"Lemche" <Lemche.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> De undrende ansigter fra ens medtrafikanter, når de ser de potente
> bag/forskærme.

Fed bil, men er det ikke kun forskærmene der er bredere, eller
husker jeg forkert ?

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Lemche

Dato : 11-01-04 14:33

Besvarelse!!

Fra : Lemche

Dato : 11-01-04 15:18

Du husker meget forkert! Den er genneført uartig!

Tip! Du kan se forskel på fattigrøven (der har ofret 15.000 kr. på 2 nye
500E skærme) til sin 300E,
og så den ægte, fordi ingen, eller meget få magter at få banket
bagskærmene ud, det kan næsten ikke gøres uoriginalt.
Tjeck evt.

www.500e.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben E

Dato : 11-01-04 15:29

> [...]
> og så den ægte, fordi ingen, eller meget få magter at få banket
> bagskærmene ud, det kan næsten ikke gøres uoriginalt.

Ja så er det nok fattig udgaven jeg har set

Linket virker dog ikke.

Fra : Lemche

Dato : 12-01-04 22:57

"Torben E" skrev d. 11-01-04 15:29 dette indlæg :
> Linket virker dog ikke.

Det var meget pinligt, men her sender jeg dig et der med garanti virker:

http://members.lycos.nl/Mercedes500E/

samt www.500e.de

Fra : MB

Dato : 13-01-04 22:09

En W124 500 er drømmebilen. Det anses jo for verdens bedste håndbyggede bil,
som i dette tilfælde skulle overgå alle andre i kvalitet, finish og
slidstyrke. Det tog 18 dage i gennemsnit at bygge dem, og de blev kørt frem
og tilbage fra Mercedes Benz og Porsche i sorte AcTroc Mercedes lastbiler.

Uha hvor ville jeg gerne have en bornitmetallic E500 Limited "fully loaded"
og med sort læder... Drømme, drømme, drømme...

Fra : Lemche

Dato : 12-01-04 22:57

> [...]
> Linket virker dog ikke.

Det var meget pinligt, men her sender jeg dig et der med garanti virker:

/Lemche

Fra : Bjarne

Dato : 05-01-04 20:53

In article <3ff9b18a$0$28530$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
   "Rasmus S" <rasmusstubert@FJERNhotmail.com> writes:
> [...]
> 120k på klokken.
> Er der nogle der har kendskab til faldgrupper på dette "monster" af en bil?

Vær opmærksom på at, 500E ikke er en standard 124, men en "special edition".
Det betyder at der er masser af ting på bilen som er "special" og dermed koster
kassen og det drejer sig vist ikke kun om undervognen.

Ellers er der vist noget med, at man kan blive afhængig af at køre i sådan
een.

mvh,
Bjarne

Fra : Rasmus S

Dato : 05-01-04 21:56

> [...]
koster
> kassen og det drejer sig vist ikke kun om undervognen.

Ja det ved jeg, vist noget med den er samlet hos Porsche, har en ekstra stor
kardantunnel ned igennem dvs. kun to bagsæder.

> Ellers er der vist noget med, at man kan blive afhængig af at køre i sådan
> een.

Kan der sikkert kun svares JA til .

/Rasmus

Fra : BJ

Dato : 06-01-04 12:12

> [...]
stor
> kardantunnel ned igennem dvs. kun to bagsæder.

Der er kun lavet ca. 12.000 stk. af den specielle version, der er samlet hos
Porsche, så de fleste af de 500E'er man ser til salg, er ikke af denne
version...

Fra : Rasmus S

Dato : 06-01-04 23:09

"BJ" <altech@inet.uni2.dk> wrote in message

> Der er kun lavet ca. 12.000 stk. af den specielle version, der er samlet
hos
> Porsche, så de fleste af de 500E'er man ser til salg, er ikke af denne
> version...

Hvilken version er de så?, såvidt jeg ved at der da ikke flere 500E
versioner af 124'eren.

/Rasmus

Fra : Lemche

Dato : 12-01-04 23:00

Rasmus, har du kunne bruge min udførlige 500E beskrivelser til noget/ Og
har din far hentet supermaskinen?

/Lemche

http://www.kandu.dk/