Passat CL Variant 96 tændingsfejl
Fra : thomas andersen

Dato : 05-01-04 14:17

Hej Alle,

min Passat opfører sig mere og mere underligt. Når den starter nulstiller ur
og tæller sig, jeg havde for et stykke tid siden problemer med at starte og
skiftede starter og batteri. Det er dog igen som om at den slår an 2 gange
når dette sker, dvs. et hurtigt klik fra starteren for derefter et ny klik
hvor den går igang, jeg tror selv det har med bundstykket i låsen eller
startspærren at gøre hvad mener i ?
desuden er lysindikatoren/dioden til kørelys (den grønne) i
instrumentpanelet gået ud, kan det skiftes og til sidst er det som om den
digitale tæller mangler lidt på nogle af tallene 8 tallet mangler de 2
streger i højre side, kan det fixes eller hvordan ?

hilsen
thomas

Fra : bme

Dato : 05-01-04 14:46

> [...]
> hvor den går igang, jeg tror selv det har med bundstykket i låsen eller

hmmm, det er næppe startspærren, den har ikke indflydelse på dit
ur/triptæller.
Muligvis bundstykket, men jeg kan stadig ikke forstå at strømmen forsvinder
helt i dit system (forudsætning for nulstilling af trip/ur).

> desuden er lysindikatoren/dioden til kørelys (den grønne) i
> instrumentpanelet gået ud, kan det skiftes

Det er nok bare pæren der er sprunget, ud med instrumentet (fjern beklædning
og løsn de to skruer der holder instrumentet), og skift den.

og til sidst er det som om den
> digitale tæller mangler lidt på nogle af tallene 8 tallet mangler de 2
> streger i højre side, kan det fixes eller hvordan ?

Det kan muligvis være en løs forbindelse ved lcd displayet, men jeg har ikke
kendskab til om det kan laves.

/bo

Fra : Thomas

Dato : 05-01-04 15:10

"thomas andersen" <thomas.andersen.fjern denne tekst.@electrolux.dk>
wrote in news:3ff96373$0$9792$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> klik fra starteren for derefter et ny klik hvor den går igang, jeg
> tror selv det har med bundstykket i låsen eller startspærren at gøre

Mit gæt går i retning af en dårlig stel-forbindelse... det kan give de
mest løjerlige fejl...

--
Hilsen
Thomas

Koda: http://www.broeggerklanen.dk/koda
Runrig: http://www.broeggerklanen.dk/runrig
Spejder: http://www.1holme.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 20:24

> [...]
> digitale tæller mangler lidt på nogle af tallene 8 tallet mangler de 2
> streger i højre side, kan det fixes eller hvordan ?

Du kan jo checke hele dit el-system med et multimeter.
Batteriet skal have ca. 12.7V hvis det er helt opladet (mener jeg). Hvis
motoren kører så skal der være mellem 13.5 og 14.7V på batteriet. Hvis alt
dette stemmer så er det nok en dårlig stelforbindelse.
Teoretisk KAN selv det nye batteri være defekt men du kan evt prøve at
skrive hvad du kan måle af spænding med slukket motor (slukket i >1 time) og
ved lidt over tomgang.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark