offroaddæk: vee rubber VRM 163
Fra : Henrik Bruhn

Dato : 05-01-04 10:34

Er der nogen, der har erfaringer med dette dæk, som jeg overvejer at sætte
på min Honda Dominator?

mvh
Henrik

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-01-04 10:56

> Er der nogen, der har erfaringer med dette dæk, som jeg overvejer at
> sætte på min Honda Dominator?

Hej Henrik

Jeg kører med Pirelli MT 90 AT Scorpion på Offroaderen. Det er et ny
designet dæk med silicium for ekstra vådgreb. Jeg købte et sæt (for og bag)
til 700kr i alt hos www.reifenversand.com. Jeg er meget tilfreds med dækket,
og det holder efter 4000km stadig fint og ser næsten ikke slidt ud endnu.

Se dækket her:
http://www.pirellimoto.com/
Så hvordan man handler ved Reifenversand her:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 05-01-04 11:19

Hej Jens.

> [...]
dækket,
> og det holder efter 4000km stadig fint og ser næsten ikke slidt ud endnu.

Tak, det ser godt ud!
Et spørgsmål: Jeg har købt min mc med gadedæk bag: 130/70-17 M/C 62H
Kan (bør) jeg i stedet bruge: 120/90-17MC 64S MT90AT?

Har du selv monteret dækkene?

mvh
Henrik

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-01-04 11:34

> Et spørgsmål: Jeg har købt min mc med gadedæk bag: 130/70-17 M/C 62H
> Kan (bør) jeg i stedet bruge: 120/90-17MC 64S MT90AT?

Hej Henrik

Jeg bruger selv 120/90-17 på min 2,5" fælg. Der virker fint.
120 er bredden
90 betyder at højden på dækket er 90% af bredden altså højden er i dette
tilfælde 90% af 120
17 er fælgstørrelsen på 17 tommer

Jeg har monteret det selv, men jeg har adgang til dækmaskine og
afbalanceringsstativ.

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 05-01-04 11:49

Hej Jens

> Jeg har monteret det selv, men jeg har adgang til dækmaskine og
> afbalanceringsstativ.
Er det et slangeløst dæk?

mvh
Henrik

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-01-04 15:48

> Er det et slangeløst dæk?

Hej Henrik

Dæk med slange står der TT ved (Tubed Tyre)
Slangeløse dæk står der TL ved (Tubeless Tyre)

Er du i tvivl, så kig på fabrikantes hjemmeside.

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 06-01-04 10:07

Hej Freddy.

Undskyld, nu er det mig igen. Jeg er glad for, at jeg ikke fik købt vee
rubber...

> Dæk med slange står der TT ved (Tubed Tyre)
> Slangeløse dæk står der TL ved (Tubeless Tyre)

Jeg har bestilt to MT90AT hos reifenversand (20/90 -17 M/C 64S MT 90 A/T og
90/90 -21 M/C 54S MT90 FR. A/T).
Men jeg kan ingen steder se om det et TT eller TL. Hvad var dine?

mvh
Henrik

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-01-04 10:33

> Jeg har bestilt to MT90AT hos reifenversand (20/90 -17 M/C 64S MT 90
> A/T og 90/90 -21 M/C 54S MT90 FR. A/T).
> Men jeg kan ingen steder se om det et TT eller TL. Hvad var dine?

Hej Henrik

Hvis du kigger på fabrikantens hjemmeside http://www.pirellimoto.com/ vil du
kunne se at det er TT dæk. Tillykk med dækkene. De er klasser over VeeRubber
skod dækkene (Lavet af engangsbestik og brugte kondomer).

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 05-01-04 17:49

Henrik Bruhn wrote:
> Er der nogen, der har erfaringer med dette dæk, som jeg overvejer at
> sætte på min Honda Dominator?

Jeg er ikke imponeret. Mit bagdæk er et 4,00 x 18 og jeg synes at det
blokerer meget let. Jeg har ikke været ude at skride med det men føler mig
lidt usikker på det. Virker heller ikke helt så rundt som de Perellier jeg
har kørt med (Mt 40 og 70)
Fordækket er derimod helt ok. Sjovt nok.

Freddy
Honda MTX 125

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 06-01-04 09:59

Hej Freddy.

Tak for dit svar. Jeg er glad for, at jeg bestilte et par pirelli MT90AT.

mvh
Henrik