Godt forsikringsselskab...
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 09:41

Hej gruppe,

"Vi" har en opgave... jeg har fået fingrene i et pragt eksemplar af en bil.
Jeg har dagen ud til at beslutte mig - og det har jeg sådan set gjort - jeg
_vil_ have den!

Mit problem er nu bare som følger - lorte forsikringsselskaber. Mit eget
forsikringsselskab bad mig rende og hoppe - min nyforelskelse rummer 170hk,
og dét er liiige i overkanten mener dé.

Jeg har - på nettet - fundet et forsikringsselskab, der kan forsikre den på
vilkår hvor jeg gerne vil være med - under 10.000 kroner om året - og under
10.000 kroner i selvrisiko. Problemet består så i at jeg skal være 25 år og
have 5 års skadesfri for at kunne få forsikringen til den pris.

Kanelen kommer i juni måned i år... og de 5 års skadesfri kommer til maj i
år...

Pleeeease, any1? :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Special (...til salg - mail for info)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-04 09:55

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bil.
> Jeg har dagen ud til at beslutte mig - og det har jeg sådan set gjort -

Hvad er det for en?

Ang. Forsikring, har du snakket med dem?
Nogen gange kan de bøje reglerne, hvis man lyder fornuftig...
Aros Forsikring har også krav om 25 år og x år. Men jeg havde dem da jeg var
23½ år...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 12:38

meddelelse news:btb8qj$4g5$1@sunsite.dk...
> bil.
> jeg
>

> Hvad er det for en?

Det er en Vectra A CDX model årgang 94. Dvs alt i udstyr - stænkklapper og
opvarmede sprinklerdyser - alt det nødvendige

> Ang. Forsikring, har du snakket med dem?

Nej, eller jo, mit det selskab jeg er i nu, men de bad mig mere eller mindre
om at rende og hoppe...

> Nogen gange kan de bøje reglerne, hvis man lyder fornuftig...

Så må jeg lyde fornuftig når jeg snakker med dem. Har lige snakket med
banken igen om min fornuftige plan - men, nu får vi se! ;)

> Aros Forsikring har også krav om 25 år og x år. Men jeg havde dem da jeg
var
> 23½ år...

....og du havde kaskoforsikret?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-01-04 12:57

> var
>
> ...og du havde kaskoforsikret?

Ja. 4x4 til svjh 7.500 kr. med meget lav selvrisiko.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 10:00

meddelelse news:btbjfb$cri$1@sunsite.dk...

> Ja. 4x4 til svjh 7.500 kr. med meget lav selvrisiko.

Aros ville ikke hjælpe...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-01-04 10:09

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mit problem er nu bare som følger - lorte forsikringsselskaber. Mit eget
> forsikringsselskab bad mig rende og hoppe - min nyforelskelse rummer

Hvad med evt. at finde en der vil forsikre nu og skifte tilbage til dit eget
når det bliver sommer?
Tryg var til at tale med da jeg havde fat i dem(også uden at blive flået
helt ligesom de andre) ->om de helt tilter når man siger 170hk ved jeg ikke.
Men der kan du tegne med kort opsigelse (1måneds varsel) for ekstra 5% af
præmien.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 05-01-04 11:28

> [...]
ikke.
> Men der kan du tegne med kort opsigelse (1måneds varsel) for ekstra 5% af

Er der ikke også noget med at Fair Forsikring har en kampagne i øjeblikket,
der siger noget 14 dages opsigelse? De er også ret billige og ligger for mit
vedkommende et godt stykke under Top Danmark. (26 år, første bil i eget
navn)

Hilsen Jacob

Fra : Jensn

Dato : 05-01-04 10:44

> [...]
> _vil_ have den!

> Mvh Bjørn,
> Opel Kadett E 2.0i Club Special (...til salg - mail for info)

Hej Bjørn

En betingelse for et svar, er at du fortæller hvilken bil du er forelsket i

..
..
..
..
så skidt da

TopDanmark har jeg gode erfaringer med, når det gælder hvad
forsikringsselskaberne
kalder "muskelbiler"

Men ring til dem - eller endnu bedre, mød op i den lokale afdeling og lad
dig ikke nøjes
med den første pris du får stukket i hovedet - men du skal nok være
forberedt på at flytte
alle dine forsikringer til dit "nye" selskab - hvad enten det så er
TopDanmark, Tryg, eller ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 05-01-04 14:27

<klip>

Hej Bjørn

Prøv at checke www.runa.dk og se om du er heldig at være i en af de
fagforeninger. Hvis du er; er priserne til at have med at gøre.

Jeg havde Mustangen hos Alm. Brand, da de var de eneste som ikke ville røve
10000+ kr om året, jeg havde på daværende tidspunkt kun kørt 3 år i eget
navn. Jeg skulle "kun" give 5500 for ansvar.

/Daniel Pedersen

Fra : Andreas DTU

Dato : 05-01-04 17:20

"Daniel Pedersen" <machoman@_spammail_get2net.dk> skrev i en meddelelse
newsdKb.75$bC2.46@news.get2net.dk...
> <klip>
>
> Hej Bjørn
>
> Prøv at checke www.runa.dk og se om du er heldig at være i en af de
> fagforeninger. Hvis du er; er priserne til at have med at gøre.

Man behøver ikke at være i en af deres fagforeninger, man skal bare oprette
en konto i Lån & Spar bank, så kan man blive forsikret gennem Runa.

Mvh.

Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 13:45

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,

> Pleeeease, any1? :)

Jeg kender et sted hvor det er muligt. Ikke billigt; og heller ikke
skræmmende dyrt.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-04 13:57

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender et sted hvor det er muligt. Ikke billigt; og heller ikke
> skræmmende dyrt.

Fortæl...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 15:01

meddelelse news:btebev$m94$2@sunsite.dk...

> Fortæl...

Thisted Amt er selskabet.

Han var heller ikke glad for at jeg var under 25, men det fik vi heldigvis
forhandlet lidt. Hans første bud lød på ~17.400 kroner - men det fik så så
forhandlet nogle tusinde kroner ned...

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-01-04 14:02

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev

> Mvh Bjørn,
> Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

....hva hel**** - dét var sq da et skinemari - øhe...maskineri!
--
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 14:55

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev

> ...hva hel**** - dét var sq da et skinemari - øhe...maskineri!
> --

Det er så den fulde betegnelse... motortypen er C25XE... 170hk & 227nm. 7.8
til 100 og 233 km/t på toppen.

Men jeg kunne ikke rigtigt nære mig for at sige det hele :)

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 06-01-04 14:18

> [...]

og
> have 5 års skadesfri for at kunne få forsikringen til den pris.

Vil du fortælle navnet på det forsikringsselskab, der kan tilbyde disse
vilkår? Det kunne meget vel være interessant for os andre også... I hvert
fald mig

Hilsen Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 14:52

"Jacob Buus Smidt" <jacob.smidt@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Bjørn
>
> Vil du fortælle navnet på det forsikringsselskab, der kan tilbyde disse
> vilkår? Det kunne meget vel være interessant for os andre også... I hvert
> fald mig

Navnet er Thisted Amt. Om det virker i hele landet ved jeg faktisk ikke.

Præmien fik som sagt 4.000 oven i fordi jeg har et Aalborg postnummer.

Jeg er stadig "grøn" bag ørene... 4 års anciennitet, og 24 år gammel.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 01:03

On Tue, 6 Jan 2004 14:52:01 +0100, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

> [...]
>
>Præmien fik som sagt 4.000 oven i fordi jeg har et Aalborg postnummer.
>
>Jeg er stadig "grøn" bag ørene... 4 års anciennitet, og 24 år gammel.

Dog mindre grøn end mig. snart 23 år gammel, kørekort på snart 4 år og
har stadigvæk ikke engang haft min første bil.
Flemming Jacobsen