|
| slip on / benzin indsprøjtning!!! Fra : Bo-gsxR |
Dato : 04-01-04 23:51 |
|
Performance bike ( england ) har
testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
blueflame slip on potte.
Det viste med en wideband lambda sonde at
den kørte mere magert end det kan anbefales.
og de konkluderede vist selv om der er en luft
mængde måler i indsugningen, så er det ikk
tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
benzin.
så det kan kun anbefales at personer
der har monteret en anden potte på deres
kværn, selv om at den har elektronisk indspr.
får den dyset om på et værksted med med
co2/wideband lamda sonder og et rullefelt.
bo-gsxR
| |
Ukendt (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-01-04 00:02 |
|
> Performance bike ( england ) har
> testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
> blueflame slip on potte.
> Det viste med en wideband lambda sonde at
> den kørte mere magert end det kan anbefales.
>
> og de konkluderede vist selv om der er en luft
> mængde måler i indsugningen, så er det ikk
> tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
> benzin.
> så det kan kun anbefales at personer
> der har monteret en anden potte på deres
> kværn, selv om at den har elektronisk indspr.
> får den dyset om på et værksted med med
> co2/wideband lamda sonder og et rullefelt.
>
> bo-gsxR
>
Javel.
Da jeg fik sat Akrapovic-slipon på R1'eren, blev der for en sikkerheds
skyld foretaget lambdasonde check. Yamaha-maskineret justerede sig selv
ind, og den kørte ikke magert i noget omdrejningsområde, faktisk kørte
den lidt ovre til den fede side.
mvh
Kenneth S
| |
Bo-gsxR (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 05-01-04 01:22 |
|
> Da jeg fik sat Akrapovic-slipon på R1'eren, blev der for en sikkerheds
> skyld foretaget lambdasonde check. Yamaha-maskineret justerede sig selv
> ind, og den kørte ikke magert i noget omdrejningsområde, faktisk kørte
> den lidt ovre til den fede side.
da jeg fik ny potte, borede de et lille hul i et af de der indsugnings
ram rør. og satte så luftmængde måleren op igennem der,da den
så bliver snydt lidt pga. temperaturen og gennemstrømningen.
hele tiden ved alle omdr.
bo-gsxR
| |
Rune Larsen (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 05-01-04 11:04 |
|
Bo-gsxR wrote:
> da jeg fik ny potte, borede de et lille hul i et af de der indsugnings
> ram rør. og satte så luftmængde måleren op igennem der,da den
> så bliver snydt lidt pga. temperaturen og gennemstrømningen.
> hele tiden ved alle omdr.
WHAT?
Hvad for en slags luftmængdemåler sidder der på din kværn?
Jeg skal lige være sikker på hvilken føler der helt præcist er tale om.
/Rune
| |
Bo-gsxR (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 05-01-04 16:34 |
|
> WHAT?
> Hvad for en slags luftmængdemåler sidder der på din kværn?
> Jeg skal lige være sikker på hvilken føler der helt præcist er tale om.
det er den der sidder i luftboxen normalt.
når den sidder i ram air røret, fik jeg af vide at den ville supplere
en smule mere benzin, og specielt i høje omdr. er det vigtigt
at der er massere af benzin helst lidt i overskud.
men fra fabrikenernes side køre de tæt på magert, for at overholde
emisionskravene.
men jeg kan desværre ikk dukumentere det, da jeg fik lavet mere end det.
og ikke har et udskrift af luft/benzin forholdet ( på dynofelt ) af kun
denne
modifikation.
bo-gsxR
http://dfm.nathue.dk/bogsxr
| |
henrik (05-01-2004)
| Kommentar Fra : henrik |
Dato : 05-01-04 01:09 |
|
Bo-gsxR wrote:
> Performance bike ( england ) har
> testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
> blueflame slip on potte.
> Det viste med en wideband lambda sonde at
> den kørte mere magert end det kan anbefales.
> og de konkluderede vist selv om der er en luft
> mængde måler i indsugningen, så er det ikk
> tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
> benzin.
> så det kan kun anbefales at personer
> der har monteret en anden potte på deres
> kværn, selv om at den har elektronisk indspr.
> får den dyset om på et værksted med med
> co2/wideband lamda sonder og et rullefelt.
> bo-gsxR
Enig man bør altid få tjekket benzin/luft blandingen (CO%), når man laver
ændringer på udstødning, en hvilken som helst ændring !!!
mvh
Henrik
| |
Rune Larsen (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 05-01-04 11:05 |
|
Bo-gsxR wrote:
> Performance bike ( england ) har
> testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
> blueflame slip on potte.
> Det viste med en wideband lambda sonde at
> den kørte mere magert end det kan anbefales.
>
> og de konkluderede vist selv om der er en luft
> mængde måler i indsugningen, så er det ikk
> tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
> benzin.
Har en R6'er ikke lambda-sonde i udstødningen?
Hvis ikke, er det klart at motorstyringen ikke aner at motoren kører for
magert.
/Rune
| |
John Jensen (05-01-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 05-01-04 11:34 |
|
"Rune Larsen" <runeDOTlarsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:GEaKb.66894$jf4.4318532@news000.worldonline.dk...
> Bo-gsxR wrote:
>
> > Performance bike ( england ) har
> > testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
> > blueflame slip on potte.
> > Det viste med en wideband lambda sonde at
> > den kørte mere magert end det kan anbefales.
> >
> > og de konkluderede vist selv om der er en luft
> > mængde måler i indsugningen, så er det ikk
> > tilstrækkeligt til at computeren suplerer nok
> > benzin.
>
> Har en R6'er ikke lambda-sonde i udstødningen?
> Hvis ikke, er det klart at motorstyringen ikke aner at motoren kører for
> magert.
>
> /Rune
De har jo kun lambda sonde hvis der er monteret katalysator på cyklen, og
hvis jeg kender
englænderne ret, så er der ikke kat. på deres cykler.
Men forudsat der var, så er den vel også "fjernet" da man skifter til
slip-on potten...... selvfølgelig
afhængig af hvor i systemet sonden sidder, om det er i collectoren eller i
potten.
Men du har helt ret, uden sonde ved styringen ikke noget om
blandingsforholdet.
/ John
| |
Bo-gsxR (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 05-01-04 16:42 |
|
> > Har en R6'er ikke lambda-sonde i udstødningen?
> > Hvis ikke, er det klart at motorstyringen ikke aner at motoren kører for
> > magert.
> De har jo kun lambda sonde hvis der er monteret katalysator på cyklen, og
> hvis jeg kender
> englænderne ret, så er der ikke kat. på deres cykler.
> Men du har helt ret, uden sonde ved styringen ikke noget om
> blandingsforholdet.
såvidt jeg ved er der da næsten ingen mc'er der har en lambdasonde
monteret i udstødningen! ( øv hvis jeg tager fejl )
jeg er bekendt med at den nye aprilia rsv-r har så dan en sonde,
( men jeg ville også flå evt. kat'er væk med det samme hvis der sad en ).
men ifl. "xperter" så er det meget begrænset hvad en alm. lambda kan
vise af data. man skal have en wideband sonde før det er nogen lunde
præcist. så til tuning mv. er en alm. ikk brugbar da den
ikk kan se forskel på 12:1 og 14:1 men kun på over og under 14,7:1
bo-gsxR
| |
Ninja Rider (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 05-01-04 20:50 |
|
Hejsa
> Performance bike ( england ) har
> testet en R6 med benzin indsprøjtning og en
> blueflame slip on potte.
Jeg har netop en Blueflame Slipon på min kawa. Der er ingen Lamba sonde,
i udstødningen, selv om at der er kat i den orginale potte.
Jeg tror faktisk heller ikke at der er luft mængde måler på.
Jeg har ikke turdet at rive den helt ud i omdrejningerne, efter at jeg
har fået monteret den. Jeg har nemlig ikke lige fået købt en
Powercomander til den i nu. Jeg har heller ikke nået at få den tjecket
på rulle felt. Jeg har heltigvis en Power port i min potte, så den kan
jeg bare lukke, og så er gennem strømningen stortset som den orginale.
Jeg skal da self have en PC på den, men den koster jo bare en 4300,-
uden indstilling. Dog kan man selv gøre dette, men jeg vil nu alligevel
have tjecket det program jeg ligger i den.
Faktisk kan jeg mærke at ope ved en 10-11krpm er det som om at trækket
dykker lidt, og derfor har jeg heller ikke ville køre med så mange
omdrejninger, i længere tid af gangen.
Mvh Emil
p.s. 100km/t er ca. ved 5,5-6krpm i 6. gear
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
| |
Bo-gsxR (06-01-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 06-01-04 00:38 |
|
Jeg har netop en Blueflame Slipon på min kawa. Der er ingen Lamba sonde,
> i udstødningen, selv om at der er kat i den orginale potte.
> Jeg tror faktisk heller ikke at der er luft mængde måler på.
> Jeg har ikke turdet at rive den helt ud i omdrejningerne, efter at jeg
> har fået monteret den. Jeg har nemlig ikke lige fået købt en
> Powercomander til den i nu. Jeg har heller ikke nået at få den tjecket
> på rulle felt. Jeg har heltigvis en Power port i min potte, så den kan
> jeg bare lukke, og så er gennem strømningen stortset som den orginale.
>
> Jeg skal da self have en PC på den, men den koster jo bare en 4300,-
> uden indstilling. Dog kan man selv gøre dette, men jeg vil nu alligevel
> have tjecket det program jeg ligger i den.
det havde de også i PB og valgte at bruge den midlertidigt indtil
de indstaller PC.
bo-gsxR
| |
Bo-gsxR (06-01-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 06-01-04 00:52 |
|
> Jeg har netop en Blueflame Slipon
sorry jeg har lige fundet artiklen frem igen, det var
en Bos udst. tilladt til gaden! endda.
men den har også en flow-begrænser i enden af røret.
> Faktisk kan jeg mærke at ope ved en 10-11krpm er det som om at trækket
> dykker lidt,
godt følt, på testkværnen falder benzinen i forhold til luften en del.
på lige præcis 10.500 omdr.og runder 13,9:1
ved 5.500 omdr. og op til 9.500 omdr. er den også mere
mager end med den der flow-begrænser.og det gentager sig
fra 10.500 og op efter.
bo-gsxR
| |
|
|