Tuning af yahama fzr 600
Fra : Jimmi W.

Dato : 04-01-04 20:23

Hej NG

Er der nogen der har erfaringer med Tuning at en Yahama fzr 600???
Findes der en rimelig simpel måde at gøre det på??

Erfaringer og forslag ønskes.

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-01-04 21:13

"Jimmi W." <jimmi1311Fjern_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen der har erfaringer med Tuning at en Yahama fzr 600???
> Findes der en rimelig simpel måde at gøre det på??
>
> Erfaringer og forslag ønskes.

Køb en større/stærkere cykel - det kan sagtens lade sig gøre at tune din
fzr, men det bliver hurtigt alt for dyrt i forhold til resultatet.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : p.mariegaard

Dato : 06-01-04 22:50

> [...]
> Honda VF 500 F2
> DMCN#733
>
> Helt enig i at motortuning er for dyrt, prøv i stedet at lege med andre
affjedringskomponenter og sænkning af forenden - det gør den meget sjovere
at køre på de små sogneveje, hvor det ikke er så vigtigt om den har 60 eller
100 heste.
hilsen
Poul, FZR 600
med WP fjedre i forgaflen
forenden sænket ca 1,5 cm
og på jagt efter en anden bagfjeder

Fra : Hekto

Dato : 07-01-04 00:37

p.mariegaard wrote in news:btfa3t$n9s$1@sunsite.dk:

> Poul, FZR 600
> med WP fjedre i forgaflen
> forenden s‘nket ca 1,5 cm
> og på jagt efter en anden bagfjeder

.... samt bagenden af en rødmalet Duc' Pantah!!!

Ti - Hi! .... æd den!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : p.mariegaard

Dato : 08-01-04 00:57

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> ... samt bagenden af en rødmalet Duc' Pantah!!!
>

> Ti - Hi! .... æd den!!
>
> Hov Hov - nu blander du vist tingene sammen, det er kun i hestevæddeløb og
bilsport man kan få et vægttillæg fordi man er lettere hurtigere smukkere og
meget andet. Så jeg tror jeg vil takke nej til at få monteret en sådan
djævelsk tung glasfiberbagende - og desuden tror jeg ikke at det
oldklassiske look vil pynte

Fra : Hekto

Dato : 08-01-04 10:59

"p.mariegaard" <p.mariegaard@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> smukkere og meget andet. Så jeg tror jeg vil takke nej til at få
> monteret en sådan djævelsk tung glasfiberbagende - og desuden tror jeg

Nåhhh, ja! Selvfølgelig rækker din fantasi ike til at KØRE på den FZR!!!
;0)

Naaaaah! Alt hvad der kommer fra en Duc' vil da pynte på sådan en FZR!!!
Selvfølgelig vejer GFK lidt mere end vaskebalje-plastik, men hvad betyder
et sandkorn i Sahara??

Fra : Poul Kristensen

Dato : 09-01-04 10:31

> "p.mariegaard" <p.mariegaard@post.tele.dk> wrote in

> Nåhhh, ja! Selvfølgelig rækker din fantasi ike til at KØRE på den FZR!!!

Nååh, du hentyder til at jeg stort set altid kører bag dig på vore ture, det
er der såmænd 3 gode grunde til, jeg kører ikke fra dig, jeg får undersøgt
om der er grus i svingene, og du farer ikke vild (jeg husker endnu hvordan
du måtte køre zig-zag tværs over sverige, startende i Malmø, og i nordlig
retning for, efter mange timer, endelig at støde ind i Anderstorp.
> [...]
> et sandkorn i Sahara??
> Vejer lidt mere??? - er du den nye informationsminister i Bagdad. Det er
vist sidste gang jeg har hjulpet dig med at løfte den dims på plads )