Kabinevarmer
Fra : Beach

Dato : 05-01-04 00:50

Har nu kigget meget frem og tilbage på div. sites, men kan ikke finde en
kabinevarmer til 12V der har indbygget ur (måske som tilbehør).
Nogle der kan hjælpe med links?

//Beach
->DK 4000 Roskilde<-
->http://freestyle.dk<-

Fra : Rene´

Dato : 05-01-04 14:31

En Kabinevarmer til 12 volt den vil æde dit batteri på ingen tid, det er
umulig, du skal op på 230volt og så en ledning til stikkontakten. biltema
har en varmeblæser på 150w man det batter ingen tink du skal bruge mindst
2000w billigst løsning er en varmeblæser og et tændsluk ur det kan du vel få
for omkring 200kr

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 14:48

"Rene´" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mindst
> 2000w billigst løsning er en varmeblæser og et tændsluk ur det kan du

Hmmm ... Volvo har ellers en 12 volts 300 Watt kabinevarmer.

Den sælger bl.a. godt i Sverige.....

Hr. Bjørn

Fra : KL

Dato : 05-01-04 14:49

Husk at se dig for inden du køber et ur, ikke alle kan tåle et forbrug på 10
ampere.

Mvh
Kasper

Fra : Beach

Dato : 06-01-04 02:11

Rene´ skrev:

> En Kabinevarmer til 12 volt den vil æde dit batteri på ingen tid, det er
> umulig, du skal op på 230volt og så en ledning til stikkontakten.
Det er vel ikke helt rigtigt eller hvad? Nu ved jeg ikke om man kan
regne tingene ud på denne måde, men har hele sommeren haft en køleboks
kørende i bilen der bruger 61Watt og den har kørt på fuld knald (der er
ingen termostat i!) i over 8 timer uden fald i spændingen fra batteriet.
Nu til regnestykket:

61watt X 8 timer = 488 watt
Hvis jeg kan finde en varmeblæser på eks. 300W vil den så ikke kunne
køre i 300 watt / 488 watt = 0,6 timer og derved belaste batteriet
nogenlunde på samme måde?

Jeg ved godt at der skal tages højde for at batteriet er koldt når det
hele starter op, men det vil jo af gode grunde få varmen ved så stor en
belastning.

Jeg skal ikke bruge varmeblæseren til at varme kabinen op til 20 grader,
men har i tankerne at jeg vel er bedere stillet med en halv-kold kabine
end en dybfrossen kabine så længe det bliver afstemt efter hvor meget
krudt der er på batteriet.

Samtidig skal det holdes op i mod at jeg ingen mulighed har for at
trække et 230V kabel til bilen der hvor den skal parkeres (1660 meter
oppe i Alperne)

I må endelig rette mig hvis jeg er helt ude i det rene blip-bot

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-01-04 09:24

> [...]
> oppe i Alperne)
>
> I må endelig rette mig hvis jeg er helt ude i det rene blip-bot

Er det pga. prisen, at du kun vil have en kabinevarmer?

Ellers vil jeg helt klart anbefale et benzinfyr, så er motoren også opvarmet
=> bedre benzin økonomi, komfort osv.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 09:28

"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ellers vil jeg helt klart anbefale et benzinfyr, så er motoren også
opvarmet
> => bedre benzin økonomi, komfort osv.

Et fyr på 12 volt bruger vel også af batterikapaciteten..?

Kan et fyr tømme bilens batteri..?

Hr. Bjørn

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-01-04 09:49

> opvarmet
>
> Et fyr på 12 volt bruger vel også af batterikapaciteten..?

Ja, du skal jo trøkke bilens blæser, og gløderøret. Men det er småting i
forhold til er varme tråd.

> Kan et fyr tømme bilens batteri..?

Ja, been there, done that.
Hvis der er mange småture, så batteriet ikke bliver ladet helt op.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 09:56

"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, du skal jo trøkke bilens blæser, og gløderøret. Men det er småting
> forhold til er varme tråd.

Det har du ret i.

> Ja, been there, done that.
> Hvis der er mange småture, så batteriet ikke bliver ladet helt op.

Hmmm .... sligt overvåges da i min Völle.

Er batterispændingen for lav således, så der kan være risiko for at
motoren ikke kan startes, enten afbrydes eller hindres fyret i at starte
.... på nogen måde...

Det hele kan aflæses i pottens info-display.

Hr. Bjørn

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-01-04 12:03

Stave ka' jeg heller ikke: 'trøkke' skal selvfølgelig være 'trække' :)

> Hmmm .... sligt overvåges da i min Völle.
>
> Er batterispændingen for lav således, så der kan være risiko for at
> motoren ikke kan startes, enten afbrydes eller hindres fyret i at starte
> ... på nogen måde...

Smart feature, som Deo'en desværre ikke har.

Per

Fra : Beach

Dato : 07-01-04 01:52

Per Thomsen skrev:

> Er det pga. prisen, at du kun vil have en kabinevarmer?
> Ellers vil jeg helt klart anbefale et benzinfyr, så er motoren også opvarmet
Ja, det er faktisk prisen sådan lige her og nu

Jeg ved godt af jeg ikke kommer uden om et rigtigt oliefyr, men skal det
under hjælmen nu, har jeg ikke råd til at køre til Østrig snøft... Så
jeg sparre fyret nu og finder alternativer som kan gøre livet lidt
bedere end alternativet.

Vi skal ikke køre mere end små 2,5 km hver morgen så er det ikke de helt
vilde ture. og og og.....

-->Hver morgen når vi kommer frem til målet har vi et ophold i kabinen
på omkring 30-45 minutter (indtag af morgenføde). Her vil jeg lade
motoren stå i tomgang for at lade på batteriet og så self. tappe på den
indbyggede varmeblæser.

--->De 2,5 km kan ikke nå at tø kabinen ordentlig op hvis vi starter på
minus 15 grader. Bilen er ikke særlig effektiv til at varme kabinen op
hvis motoren ikke er oppe på sine 80 grader (Dette vil jeg med garanti
ikke nå ved 2,5 km´s kørsel). Vil ved en for-opvarmning kunne opnå en
temp. som er til at holde ud at side stille i i 30-45 minutter "Dette er
kun gisninger, men bør prøves efter min mening *S*".

Jeg fik en dims med til køleboksen som kan side i serie med denne. Nu
ved jeg ikke hvor mange Amp. jeg kan trække igennem den (er ved at finde
ud af dette) men vil koble den ind imellem power og varmeblæser hvis den
kan tåle det. Dimsen måler konstant spændingsfaldet på batteriet og et
relæ slår fra når batteriet når en spænding på 10,8V
Dette vil self. blive testet inden afrejse for at se om dyret
overhovedet kan starte på den spænding.

--
->Yours Faithfully<-
//Beach