Kadett usælgelig?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 04-01-04 23:51

Kan nogen svare mig på hvorfor denne bil tilsyneladende er usælgelig???

Rød, med komplet GSI front, C-lås, Elruder (larmer men virker), Meget meget
lidt rust, Syn om 9 mdr, men dette bliver ikke noget større problem, Trænger
dog til et par nye dæk + en forrude, Årgang 85 - men "gejlet" meget op.
Calibra-sæder foran + bag + rat, kompressor-horn, omdrejningstæller, billede
kan mailes! Træk.

Bilen for den unge Brain ;)

Prisen er 9.000,- og den holder PT i Fårevejle.

Har kæmpet længe med at få den solgt - synes da at den er de penge værd når
der er så meget udstyr i - når en helt nysynet nemt koster 10-12K ?

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-01-04 00:00

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
værd når
> der er så meget udstyr i - når en helt nysynet nemt koster 10-12K ?

Årgang+gejl tæller ned på prisen - en forrude koster snildt et par
tusind at få skiftet, to dæk ligger tæt på en tusse, 500,- for syn,
380,- for omregistrering.
Syn den selv - så kan prisen passe - ellers skal du ned omkring 5000,-
IMO
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:03

Hmm... det forstår jeg ikke helt...

Hvordan kan gejl trække ned? Det have stået ham jeg har købt den af i over
17000,- for ½ år siden...

Og årgangen.... hvorfor er den så vigtig - jeg mener en 85 og en 88 er begge
gamle biler - så da hellere en et par år ældre i godstand end en 88 i mindre
god eller? - der er jo kæmpe forskel på biler der er 12+ år gamle

Men se da lige billedet jeg lige har postet i binaer.motor... den ser da
fræk ud forfra ???

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 00:12

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Hvordan kan gejl trække ned? Det have stået ham jeg har købt den af i over
>17000,- for ½ år siden...

Gejl er oftest ikke 2 potter p*s værd, for den næste køber, sådan er
livet nu engang skruet sammen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 05-01-04 18:49

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Gejl er oftest ikke 2 potter p*s værd, for den næste køber, sådan er
> livet nu engang skruet sammen

Desuden får din (Martin) annonce ikke ligefrem de bedste associationer
frem på nethinden. Personligt ser jeg en tæsket Brianbil foran mig...

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 21:16

> Desuden får din (Martin) annonce ikke ligefrem de bedste associationer
> frem på nethinden. Personligt ser jeg en tæsket Brianbil foran mig...

Enig - jeg har kigget på det og er kommet frem til at:
Du har større chance for at få kontakt med en evt. køber hvis du prøver en
annonce uden billede.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-01-04 00:29

> Men se da lige billedet jeg lige har postet i binaer.motor... den ser
da
> fræk ud forfra ???

Jepz - indtil man ser den ikke har samme farve på resten af bilen.....
Jeg ville ved første øjekast gå ud fra bilen har haft en skade hvis jeg
kom og så en bil der så sådan ud.
Forskellige farver på fælgene pynter heller ikke - ligesom de dobbelte
forlygter ikke falder i alles smag.
Hvis der derudover ikke er papirer på sænkningsfjedrene kan du godt
regne med den ikke smutter gennem nåleøjet ved SBI.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:34

> Jepz - indtil man ser den ikke har samme farve på resten af bilen.....
> Jeg ville ved første øjekast gå ud fra bilen har haft en skade hvis jeg
> kom og så en bil der så sådan ud.

Den har skam ikke været skadet - Brainen der har haft den har jo bare fået
fat i lidt frækkere plade-dele....

> Forskellige farver på fælgene pynter heller ikke

Jeg har et andet sæt som ser helt alm og pæne ud...

- ligesom de dobbelte
> forlygter ikke falder i alles smag.
De er jo så lidt af en sjælenhed og jeg synes personligt de pynter meget....
hmm....

> Hvis der derudover ikke er papirer på sænkningsfjedrene kan du godt
> regne med den ikke smutter gennem nåleøjet ved SBI.

Nej sikkert ikke... så må man jo ha standard fjedre i den...

Fra : anders majland

Dato : 05-01-04 00:00

> Kan nogen svare mig på hvorfor denne bil tilsyneladende er
> usælgelig???

Annonce slettet

> Bilen for den unge Brain ;)

Det har du vel svaret

Turde du købe en gejlet bil som sikkert har fået tæææææsssk ?

> Har kæmpet længe med at få den solgt - synes da at den er de penge
> værd når der er så meget udstyr i - når en helt nysynet nemt koster
> 10-12K ?

Overvejet at syne den så den står nysynet ?
24måneder til syn lyder da bedre end 9 ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:08

> Det har du vel svaret

Kommer vel an på hvad man hedder...? ; )

> Turde du købe en gejlet bil som sikkert har fået tæææææsssk ?

Nææ... for jeg hedder ikke Brian. Ej det ved jeg ikke. Man ved jo ikke om /
hvor meget tæv den har fået...!

> Overvejet at syne den så den står nysynet ?
> 24måneder til syn lyder da bedre end 9 ...

Tjohh... men det blir nok dyrt for mig der ikke er "hjemme-snedker" at sende
den på værksted for at få skiftet rude + dæk + jeg ved ikke helt om
sænkningen er helt lovlig ;)

Hmm... så må jeg jo nok prøve at sætte den lidt ned.... ; (

Fra : Leonard

Dato : 05-01-04 00:33

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote:

>Tjohh... men det blir nok dyrt for mig der ikke er "hjemme-snedker" at sende
>den på værksted for at få skiftet rude + dæk + jeg ved ikke helt om
>sænkningen er helt lovlig ;)

Og det tror du en anden "Brian" har nemmere ved?
- og en sænkning der måske ikke er helt lovlig, det hjælper ikke just
på købelysten.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:36

> Og det tror du en anden "Brian" har nemmere ved?

Nogle Brian´er er mekaniker-lærlinge eller lign ;)

> - og en sænkning der måske ikke er helt lovlig, det hjælper ikke just
> på købelysten.

Hmm... nææ men man ka da sætte standard i jo....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-01-04 08:18

On Mon, 05 Jan 2004 00:36:25 +0100, Martin / Fårevejle wrote:

> Hmm... nææ men man ka da sætte standard i jo....

Men det er jo ikke noget "man bare gør"...

--
Martin Johansen [6000]
http://80.165.164.36/

Fra : Max[DK]

Dato : 06-01-04 09:56

> - og en sænkning der måske ikke er helt lovlig, det hjælper ikke just
>
> Hmm... nææ men man ka da sætte standard i jo....

Øhh...tror nok at loven siger noget om man bilen skal være i lovlig stand...
Jeg siger ikke hvor.

/Max

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 00:07

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Kan nogen svare mig på hvorfor denne bil tilsyneladende er usælgelig???

Du kan få et par gæt :

umiddelbart lyder det som en bil er er rodet godt og grundigt rundt i
- ikke at det skal forstås på en negativ måde, Jeg ville aldrig selv
tænke tanken at købe en bil, efter den beskrivelse.

Havde bilen været sund og i nogenlunde original stand, ville den nok
være relativt nemt at få solgt - men du bør nu se 1 ting i øjnene, en
bil fra 85, er sgu' en gammel bør, og med mindre den hører til de
eftertragtede, så vil den være sværtsolgt.

>Har kæmpet længe med at få den solgt - synes da at den er de penge værd når
>der er så meget udstyr i - når en helt nysynet nemt koster 10-12K ?

Det synes de potentielle købere åbenbart ikke.

Selv en hvid Sierra, kan jo sælges hvis prisen er fornuftig i forhold
til standen, på trods at hvid + Sierra nærmest er et hadeobjekt, så
monstro det er der problemet ligger ? altså prissætningen

Du ønsker 9 for den - og de kan købes nysynede for 10 - du kan vel
selv høre det ikke rimer ?

(Nu skriver du jo ikke hvilke steder du har prøvet)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:26

Ja jeg ved da godt at en kadett med de 9 mdr tilbage normalt går for måske
5-6 stykker.

Nu mente jeg jo så bare at så meget gejl + at der fx ikke skal laves rust på
den ved syn burde give et nyk eller 2 opad...

> umiddelbart lyder det som en bil er er rodet godt og grundigt rundt i
> - ikke at det skal forstås på en negativ måde, Jeg ville aldrig selv
> tænke tanken at købe en bil, efter den beskrivelse.

Hmm forslag til anden beskrivelse.... (men stadig sandfærdigt) - andet
ordvalg eller...?

> [...]
> bil fra 85, er sgu' en gammel bør, og med mindre den hører til de
> eftertragtede, så vil den være sværtsolgt.

Gu er det en gammel bør, men den er usædvanligt rustfri overalt, alderen
taget i betragning.....

> Det synes de potentielle købere åbenbart ikke.

Nææ åbenbart ikke. Det piner mig bare at skulle sætte den yderligere ned -
den er jo lige noget for en 18-årig knægt der lige har fået kørekort og skal
se lidt smart ud uden at forsikringen flår ham ;)

> Selv en hvid Sierra, kan jo sælges hvis prisen er fornuftig i forhold
> til standen, på trods at hvid + Sierra nærmest er et hadeobjekt, så
> monstro det er der problemet ligger ? altså prissætningen

Har faktisk solgt en hvis Sierra nysynet for 8 K.....

> Du ønsker 9 for den - og de kan købes nysynede for 10 - du kan vel
> selv høre det ikke rimer ?

Ved ikke rigtigt.... er standard bedre? Måske jeg skulle få smækket
standard-dele på og så sælge "liret" separat.... kan man det mon?

Her + www.dba.dk

Fra : Leonard

Dato : 05-01-04 00:43

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote:

>Ved ikke rigtigt.... er standard bedre? Måske jeg skulle få smækket
>standard-dele på og så sælge "liret" separat.... kan man det mon?

Ja, tag en stak billeder af gejlet mens det er monteret, pil det af og
sælg bilen i standard, hvis en nysynet koster 10k og der skal nye dæk
og forrude i, så skal du vel ned i 5k for bilen. Køber skal kunne se
en fordel i at tage chancen ved at syne den selv, nok mindst 1k.

Og hvad du kan få for gejlet kommer meget anpå hvor heldig du er at
finde den rigtige "Brian" ...

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:48

Hmm... ja det må jeg da overveje så...

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:29

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 08:03

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Ja jeg ved da godt at en kadett med de 9 mdr tilbage normalt går for måske
>5-6 stykker.

Så er det nok der omkring du skal have prisen placeret.

>Nu mente jeg jo så bare at så meget gejl + at der fx ikke skal laves rust på
>den ved syn burde give et nyk eller 2 opad...

Du tror, måske lidt fejlagtigt, at de fleste vil være helt fjollede
efter at få fat i en "brianiseret" bil - men ejg tror du tager lidt
fejl deri - de fleste at dem jeg kender på den alder, vil da bestemt
gerne have fat i en "deres første" bil - men helt ærligt, er de nok
lidt mere kræsne end du egentligt forestiller dig.

Kræsne ment positivt - det må sgu' godt se pænt ud - og det gør den
bil på billedet efter min mening ikke.

>Hmm forslag til anden beskrivelse.... (men stadig sandfærdigt) - andet
>ordvalg eller...?

Det kan jeg ikke levere dig.

>Gu er det en gammel bør, men den er usædvanligt rustfri overalt, alderen
>taget i betragning.....

I det fleste tilfælde vil en 1.gangskøber højst sandsynligt gå i en
pæn bue udenom den bil ..... som vinter bil , altså erstatning for
at fryse måsen - kan den da nok bruges- men de unge knægte jeg kender
vil mere end det - og de vil hellere trille rundt i en hvid standard
Sierra, hvor de kan køre relativt i fred for polisen, end i en bil,
der i samme grad som kadetten vil påkalde sig polisens opmærksomhed.

Rust i en bil på den alder, siger dem ikke en skid - det vil for dem
være et køb og smid væk produkt

>Nææ åbenbart ikke. Det piner mig bare at skulle sætte den yderligere ned -
>den er jo lige noget for en 18-årig knægt der lige har fået kørekort og skal
>se lidt smart ud uden at forsikringen flår ham ;)

Det forstår jeg godt - men nogen gange er man nødt til at se det i
øjnene, man står med noget der er ikek er rift om.

>Har faktisk solgt en hvis Sierra nysynet for 8 K.....

Det kan de også sagten sælges for - også mere, hvis de bortset fra
synet, er i flot stand.

>Ved ikke rigtigt.... er standard bedre? Måske jeg skulle få smækket
>standard-dele på og så sælge "liret" separat.... kan man det mon?

Måske - mit gæt er at du, hvis du bringer bilen tilbage til
oprindelig stand, og shiner den godt op, nok har nemmere ved at sælge
den.

om du kan sælge "liret" ved jeg ikke

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-01-04 23:55

On Mon, 05 Jan 2004 08:03:03 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>der i samme grad som kadetten vil påkalde sig polisens opmærksomhed.
>
>Rust i en bil på den alder, siger dem ikke en skid - det vil for dem

Jeg ar godtnok ikke haft min første bil ednu, men jeg ville godtnok
aldrig vælge sådan en bil første køretøj. Jeg ville maks gå "lavere" end
92-94 i årgang. Så er man da også garanteret en bil af en hvis ensartet
tilstand.
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-04 01:14

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

> [...]
>aldrig vælge sådan en bil første køretøj. Jeg ville maks gå "lavere" end
>92-94 i årgang. Så er man da også garanteret en bil af en hvis ensartet

Måske Flemming - vore unger er jo blevet opflasket med Taunus og
Sierra'er ...... men de er sgisme lidt kræsne - bilen må gerne se
"hel" ud

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 00:41

> umiddelbart lyder det som en bil er er rodet godt og grundigt rundt i
> - ikke at det skal forstås på en negativ måde, Jeg ville aldrig selv
> tænke tanken at købe en bil, efter den beskrivelse.

Hvorfor ikke? Bud på bedre beskrivelse?

> [...]
> bil fra 85, er sgu' en gammel bør, og med mindre den hører til de
> eftertragtede, så vil den være sværtsolgt.

Ja den er da lidt gammel men absolut ikke skrotte-klar endnu!

> Det synes de potentielle købere åbenbart ikke.

Næh... *suk*

> Du ønsker 9 for den - og de kan købes nysynede for 10 - du kan vel
> selv høre det ikke rimer ?

Troede gejlet + den manglene rust gjorde lidt ved prisen....

> (Nu skriver du jo ikke hvilke steder du har prøvet)

i NG og DBA.dk

Måske man skulle lave den til standard og sælge gejlet for sig?
http://www.dkfritidbil.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 00:02

On Mon, 05 Jan 2004 00:06:52 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Selv en hvid Sierra, kan jo sælges hvis prisen er fornuftig i forhold
>til standen, på trods at hvid + Sierra nærmest er et hadeobjekt, så
>monstro det er der problemet ligger ? altså prissætningen

Hvorfor er det lige at blandingen af farven hvid og navnet Ford Sierra
fremkalder en hadestemning?, er det fordi at farven hvid tilader rusten
at være så meget mere synligt eller?
Flemming Jacobsen

Fra : anders majland

Dato : 07-01-04 09:33

> Hvorfor er det lige at blandingen af farven hvid og navnet Ford Sierra
> fremkalder en hadestemning?, er det fordi at farven hvid tilader
> rusten at være så meget mere synligt eller?

Gamle hvide biler er sjældent kønne at se på. Farven kan ikke skjule
noget som helst. Jeg troede bare at min var for beskidt til at
vaskehallen kunne tage det så jeg prøvede i hjulen med sådan en
roterende børste på en hobby-højtryksrenser. Det blev den ikke "renere"
af. Der skal mindst en meget grundig polering til for ikke a sige
omlakering ....

Jeg har overvejet om den så ikke skulle være sortbroget istedet. Altså
give den nogle store "pletter" med en selvklæbende sort folie - ja jeg
bor på landet

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 13:56

On Wed, 7 Jan 2004 09:32:55 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>roterende børste på en hobby-højtryksrenser. Det blev den ikke "renere"
>af. Der skal mindst en meget grundig polering til for ikke a sige

Det samme må da gælde for en sort bil?, altså med ridser, stenslag og
deslige, de ses jo/da ikke så nemt på en hvid bil

>Jeg har overvejet om den så ikke skulle være sortbroget istedet. Altså
>give den nogle store "pletter" med en selvklæbende sort folie - ja jeg
>bor på landet

*G*

Jeg havde en ven der havde skaffet en sort spraydåde og havde kastet sig
over at male sin Fiat 127 GL som te skakbræt. Dvs en blanding af
sølvfarvede og sorte felter
Flemming Jacobsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 07-01-04 15:50

anders majland wrote:
> [...]
> roterende børste på en hobby-højtryksrenser. Det blev den ikke
> "renere" af. Der skal mindst en meget grundig polering til for ikke a

Farven er ikke et problem hvis bilen har været passet og vedligeholdt.. Har
den ikke været det, har du da ret i at den ikke vil se særligt køn ud (men
det vil f.eks. en gammel rød bil jo heller ikke).

Jeg syntes ihvertfald stadig at min hvide bil er pæn at se på, på trods af
at den bliver 19 år her til maj

Lidt inspiration: http://hjem.get2net.dk/bromley/cowcar/

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : anders majland

Dato : 07-01-04 18:25

> Lidt inspiration: http://hjem.get2net.dk/bromley/cowcar/

Lige præcis

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-04 01:15

> [...]

>Hvorfor er det lige at blandingen af farven hvid og navnet Ford Sierra
>fremkalder en hadestemning?, er det fordi at farven hvid tilader rusten

Jeg ved det ikke ...... men en godt rusten hvid Sierra er sgutte
noget kønt syn. Fordelen er for mig, at de er til at få til rigtigt
fornuftige priser, og farven på en Sierra er jeg ligeglad med, bare
den ikke er sort ;)

Fra : Rasmus

Dato : 05-01-04 00:51

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message
> [...]
når
> der er så meget udstyr i - når en helt nysynet nemt koster 10-12K ?

Hvor længe??.....1 måned er helt normalt, og nu er årstiden jo ikke lige den
bedste til at sælge biler

Desværre er der så mange biler til salg at det er svært at få afsat gamle
biler, og biler som har et dårligt rygte (og en Kadett opfylder begge dele),
jeg ville syne den, og sælge den som nysynet, så er 9-10k ikke urealistisk

Prøv at annoncere den på bilbasen.dk og autoatlas.dk evt. på forums, f.eks
på vagcars.dk i "rodekassen"

Jeg har for omkring 2 år siden solgt en Golf II 1,6 fra ´85 for 7500kr, den
var ikke køn i lakken, men nul rust, og 12 måneder til syn, den var til salg
i ca. 2 måneder, kun en henvendelse og han købte den.

Et er hvad bilerne annonceres til, noget andet er hvad de virkelig bliver
solgt til...., hvis man vil af med den nu og her, skal prisen være god, jeg
vil gætte på du kan få 5-6000kr for din Kadett som den er nu.

mvh
Rasmus

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-01-04 12:22

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev

> Kan nogen svare mig på hvorfor denne bil tilsyneladende er
usælgelig???

Du kunne jo overveje at skifte forruden, det koster under 1000kr. i
materialer, plus et par timers arbejde.
Lån et par hjul af en af dine venner og kør den til syn, det koster
500kr. sørg for at få registreret månedsdato på synet, og pludselig har
den næste ejer 24 månder til at afskrive bilen på.

At en bil er nysynet, har meget med salgsværdien at gøre.

Mvh.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 12:29

> [...]
> 500kr. sørg for at få registreret månedsdato på synet, og pludselig har
> den næste ejer 24 månder til at afskrive bilen på.

Problemet er bare at jeg ikke kan gøre det selv! + der nok skal fjedre på,
samt sikkert også de org forlygter da de nuværende ikke indeholder
positionslys (aner ikke hvor de stammer fra)

> At en bil er nysynet, har meget med salgsværdien at gøre.

Ingen tvivl om det.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-01-04 12:42

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> writes:

> Problemet er bare at jeg ikke kan gøre det selv! + der nok skal fjedre på,
> samt sikkert også de org forlygter da de nuværende ikke indeholder
> positionslys (aner ikke hvor de stammer fra)

Og så skriver du at det ikke er et problem at syne den næste gang? Jeg
ville da føle mig rimelig dum at give 9000 kr. for en bil som jeg om 9
måneder skal bruge måske 2 hele dage på at klargøre til syn, eller betale
mig til det hvis jeg ikke selv kan gøre det... Desuden er det sjældent
et plus at sælge en "rigtig" brian bil. Så hellere give 10-12 kkr for
en nysynet bil magen til.

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 13:19

> [...]
> mig til det hvis jeg ikke selv kan gøre det... Desuden er det sjældent
> et plus at sælge en "rigtig" brian bil. Så hellere give 10-12 kkr for

Som sagt er en del Brian´er mekaniker-lærlinge FX. Hvis det tager dig to
hele dage at lave det, jammen så er det da ikke bilen for dig!

Men ok jeg sænker den lidt i pris...

Fra : Møller

Dato : 05-01-04 18:27

> Problemet er bare at jeg ikke kan gøre det selv! + der nok skal fjedre på,
> samt sikkert også de org forlygter da de nuværende ikke indeholder
> positionslys (aner ikke hvor de stammer fra)

Vil det sige, at ed bemærkninger der er fra sidste syn ikke er udbedre?t:
Der står højt og tydeligt: bilen er ulovlig men du må køre til værksted med
den og få udbedret på påpegede ulovligheder.

og så skriver du gud hjælpe mig, at den ikke er bragt i lovlig stand.
hvordan kan det så undre dig, at du ikke kan få den solgt.
--
Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 18:37

"Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk> skrev :

>Vil det sige, at ed bemærkninger der er fra sidste syn ikke er udbedre?t:
>Der står højt og tydeligt: bilen er ulovlig men du må køre til værksted med
>den og få udbedret på påpegede ulovligheder.

Nu står der "kørelyslygte" tilsluttet ukorrekt .......
kan du se nogle kørelyslygter på billedet ?

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 18:56

Nej jeg studsede også lige. Det er jo andre ulovligheder som er kommet til
sidenhen - ligesom på så mange andre biler!
..dkfritidbil.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 20:01

> [...]
> den næste ejer 24 månder til at afskrive bilen på.
>
> At en bil er nysynet, har meget med salgsværdien at gøre.

Man kan desværre ikke frem eller tilbagerykke det periodiske syn. Hvis han
kørte den til syn nu, skal den alligevel synes igen om 9 mdr.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : anders majland

Dato : 06-01-04 00:04

> Man kan desværre ikke frem eller tilbagerykke det periodiske syn.
> Hvis han kørte den til syn nu, skal den alligevel synes igen om 9 mdr.

Jo den kan man godt med et friviligt registreringsyn (mener jeg det
hedder - det er et feldt at krydse af) Er den først inkaldt til
periodisk syn er det derimod for sent ...

Fra : bme

Dato : 05-01-04 13:42

> Har kæmpet længe med at få den solgt - synes da at den er de penge værd
når
> der er så meget udstyr i - når en helt nysynet nemt koster 10-12K ?

Længe og længe, var det ikke i den bil du fik en bøde for tre nedslidte dæk
i starten af december, da du bare lige var ved at køre den hjem fra sælger.

Hvor meget gav du egentlig for bilen dengang?

/bo

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 13:55

> Længe og længe, var det ikke i den bil du fik en bøde for tre nedslidte
dæk
> i starten af december, da du bare lige var ved at køre den hjem fra
sælger.

Jo da ; ) - men jeg synes nu de plejer at forsvinde inden for et par uger
når jeg sætter dem til salg - og så her i den kolde tid... - men der er skam
kommet bedre dæk på nu ;)

> Hvor meget gav du egentlig for bilen dengang?

En Mazda 626 2,0 fra 87, som skulle til syn nu her... + 2000

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 05-01-04 13:59

> En Mazda 626 2,0 fra 87, som skulle til syn nu her... + 2000

Håber godt nok den Mazda var rådden så! ;)

/Morten

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 14:25

Tjahh den sgu ha lavet bremser + vanger + 1skærmkant + paneler + motoren gik
ikke helt godt mere... der var vist også lidt rust i bagagerummet...

Fra : bme

Dato : 05-01-04 14:52

>- men der er skam kommet bedre dæk på nu ;)

hmmm, du skriver i første indlæg at den trænger til to nye dæk, hvor meget
bedre er de "bedre dæk"?? Du skriver jo endvidere i et indlæg at der skal
nye dæk på for at syne den!

> En Mazda 626 2,0 fra 87, som skulle til syn nu her... + 2000

dvs at bilen står dig i mindst 3500,- (2k plus bøde) plus en mazdarati. du
kommer vist ikke til at tjene noget her.

/bo

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 18:57

; )

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 19:02

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev :

>dvs at bilen står dig i mindst 3500,- (2k plus bøde) plus en mazdarati. du
>kommer vist ikke til at tjene noget her.

Og nu byder han fanden galeme mig på endnu en gammel rådden mazda ;)

Han er da ikke helt normal ;) - hvem er iøvrigt det, herinde ?
<grin>

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 20:08

Reservedele jan! Reservedele...!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 21:32

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Reservedele jan! Reservedele...!

Havde du ikke solgt den gamle mazda ?

(bortset fra det, giver jeg dig da ret i reservedels-vinklen)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 23:09

Jo... men der er jo ingen der siger at man ikke får fingerne i sådan en bør
igen ;)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-04 23:30

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Jo... men der er jo ingen der siger at man ikke får fingerne i sådan en bør
>igen ;)

.... min mund er lukket med syv segl

(Jeg kan høre fniserierne oppe i det nordlige)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 05-01-04 23:49

Høhø... det er jo ikke alle der har råd til dine fine nysynede Sierra´er
..... ; ) - jeg kan forstå du laver og sælger dem - hvad kan man købe en
nysynet en til for hos dig?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-01-04 00:05

> [...]

>Høhø... det er jo ikke alle der har råd til dine fine nysynede Sierra´er
>.... ; ) - jeg kan forstå du laver og sælger dem - hvad kan man købe en

Så har du misforstået hvad jeg gør ved dem ;) Jeg har ikke den
fjerneste lyst til at lave nogen industri ud af dem - men strikker i
ny og næ en bil sammen til familie, så er det jo praktisk nok, at det
stort set er identiske biler.

Du kan f.eks prøve at følge den nyeste af den og se hvad det i grunden
koster af tid/dele inden den er gennem synet - som den skal til i
starten af Februar.

Det er ingen hemmelighed at den indtil nu har stået mig i 2800.- -
det jeg vil med det projekt er at vise folk, at man kan blive billigt
kørende - hvis man selv har lyst til at få sorte fingre.

Fra : anders majland

Dato : 06-01-04 00:06

> Det er ingen hemmelighed at den indtil nu har stået mig i 2800.- -
> det jeg vil med det projekt er at vise folk, at man kan blive billigt
> kørende - hvis man selv har lyst til at få sorte fingre.

Holder du også styr på hvor mange timer du putter i den ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-01-04 00:20

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev
:

>Holder du også styr på hvor mange timer du putter i den ?

Ikke sådan med militærprecision ;) men jeg har da nogenlunde styr på
det (ikke fordi det betyder ret meget - vi går jo og hygger os omkring
det.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 00:32

Hvor kan jeg se om dit projekt?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-01-04 00:38

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Hvor kan jeg se om dit projekt?

På gruppens hjemmesider (se min signatur)

linket står på forsiden "følg en sierra fra indkøb til syn"

Der er også en del andre spøjse ting derinde ;)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 00:44

Super - så det er den du har gang i nu?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-01-04 00:49

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Super - så det er den du har gang i nu?

Jep.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 01:10

Jamen god fornøjelse herfra ; )

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 18:22

NU NEDSAT TIL 5000 FØRST TIL MØLLE!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-01-04 18:35

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>NU NEDSAT TIL 5000 FØRST TIL MØLLE!

Ka' du så myldre tilbage over i markedet du ;)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 19:51

Okai... ;)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 00:01

On Tue, 06 Jan 2004 00:04:37 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>det jeg vil med det projekt er at vise folk, at man kan blive billigt
>kørende - hvis man selv har lyst til at få sorte fingre.

Har også selv overvejet at købe en bil der er i rustmæssigt perfekt
stand, men hvor at de andre dele fx trænger til en kærligt hånd. Godtnok
har jeg nix erfaring med at gå og pusle med biler på det plan, men det
kan vel læres . Problemet er så bare lige at finde en garage/værksted
hvor at automobilen kan stå mens at der arbejdes på den.
Flemming Jacobsen

Fra : Rasmus

Dato : 07-01-04 01:35

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> [...]
> kan vel læres . Problemet er så bare lige at finde en garage/værksted
> hvor at automobilen kan stå mens at der arbejdes på den.

Hvis bilen skal være meget billig, er den næppe 100% fri for rust....,
dermed ikke sagt at det er umuligt at finde en billig bil uden rust

mvh
Rasmus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 03:57

On Wed, 7 Jan 2004 01:35:06 +0100, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

>Hvis bilen skal være meget billig, er den næppe 100% fri for rust....,
>dermed ikke sagt at det er umuligt at finde en billig bil uden rust

Siger heller ikke at den skal være 100% fri for rust, så længe at de
angrebne steder er til at gå til og deslige
Flemming Jacobsen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 07-01-04 11:35

Så køv min?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 16:46

On Wed, 7 Jan 2004 11:35:20 +0100, "Martin / Fårevejle"
<jadahva@NEJhotmail.com> wrote:

>Så køv min?

Det kunne være en mulighed, men af diverse grunde må jeg takke nej tak.

1:
Jeg har ikke en garage/værksted i nærheden hvor at jeg kan gå og pusle
med den

2:
Da jeg ville foretrække at have minimum 1 prøvetur i den inden at jeg
ville købe den privat, og det bliver nok lidt svært når at den befinder
sig på sjælland og jeg er jyde.

3:
Prisen, set i forhold til at jeg skal til at have fat i togbillet og
deslige så kan gevinsten hurtigt ryge bare på grund af det samt benzin
og bropengene hjemad.

4:
Jeg ville foretrække en nyere bil, der er ikke ser så gejlet og stylet
ud. Og som havde fået en mere professionel behandling. Blandet lak ser
ikke godt ud.

5:
Desuden signalerer bilen, desværre for dig at den nok højst sansynligt
er kørt af en brian og at den er kørt rimeligt hårdt.

Så basalt set er mine grunde til at takke nej tak, de samme som der
allerede er blevet snakket om i denne tråd.
Flemming Jacobsen

Fra : Leonard

Dato : 07-01-04 18:13

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Så basalt set er mine grunde til at takke nej tak, de samme som der
>allerede er blevet snakket om i denne tråd.

Den sidste grund skulle være at man aldrig skal handle med en spammer
og Martin's iver for hele tiden at gøre opmærksom på at hans bil er
til salg er meget tæt på at være det samme som spam ...

Fra : Brian Hansen

Dato : 07-01-04 19:06

> 1:
> Jeg har ikke en garage/værksted i nærheden hvor at jeg kan gå og pusle
> med den

Det kunne måske være vi skulle arbejde på få AAB til at bygge et fælles
værksted på samme måde som vi har fællesvaskeri.

Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 19:57

On Wed, 7 Jan 2004 19:06:05 +0100, "Brian Hansen" <blh@FJERNe-mail.dk>
wrote:

>Det kunne måske være vi skulle arbejde på få AAB til at bygge et fælles
>værksted på samme måde som vi har fællesvaskeri.

Det ville da være en max god ide. Så har nogle af os da et fælles
samlepunkt . Men du bor måske også i afdeling 44?.

Jeg savner lidt muligheden for nogle motorlære kurser, så at jeg kunne
lære lidt om motorer samt at rode med dem. Men desværre er de eneste
kurser der kører for tiden kun for kvinder, og jeg har altså ikke lige
tænkt mig at ændre køn for at kunne få lov til at deltage . Men det
er måske bare mig der ikke ved hvor at jeg skal kigge henne?.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 20:15

> [...]
> tænkt mig at ændre køn for at kunne få lov til at deltage . Men det
> er måske bare mig der ikke ved hvor at jeg skal kigge henne?.

Kunne jo også være at det var nogen gode kurser selv om de er for kvinder
http://www.oz-arnold.net/mondeo/_mondeo_girls.jpg

Fra : Brian Hansen

Dato : 09-01-04 02:48

> Det ville da være en max god ide. Så har nogle af os da et fælles
> samlepunkt . Men du bor måske også i afdeling 44?.

Afd. 8

Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-01-04 16:42

On Fri, 9 Jan 2004 02:48:14 +0100, "Brian Hansen" <blh@FJERNe-mail.dk>
wrote:

>Afd. 8

Hvad er det lige for en del af vejle det dækker?
Flemming Jacobsen

Fra : peter

Dato : 06-01-04 00:03

Hvad skal du bruge en reservedelsbil til... Jeg synes du tidligere har
skrevet at du ikke var mekaniker og at skifte rude + fjedre i en kadett vil
volde dig problemer...

Iøvrigt begynder det at lyde somom du har en hel lille forretning med at
købe og sælge biler...

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 00:34

> Hvad skal du bruge en reservedelsbil til... Jeg synes du tidligere har
> skrevet at du ikke var mekaniker og at skifte rude + fjedre i en kadett
vil
> volde dig problemer...

Ja når jeg ikke kan "spare" på værkstedsregningen kunne jeg jo gøre det på
reservedelene...!

> Iøvrigt begynder det at lyde somom du har en hel lille forretning med at
> købe og sælge biler...

Nå... ja jeg vil da godt indrømme at jeg rent faktisk solgte 3 stks i 2003!

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 21:19

> [...]
når
> der er så meget udstyr i - når en helt nysynet nemt koster 10-12K ?

Jeg har set billederne.
Ta'r du pis på os eller ?

Jeg har en kammerat som solgte et pragteksemplar af en ægte GSI 16V
(ensfarvet) til knap 20.000,-
Det hænger slet ikke sammen med 9.000 for dit eksemplar.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 21:53

> Jeg har en kammerat som solgte et pragteksemplar af en ægte GSI 16V
> (ensfarvet) til knap 20.000,-

Så er det da vist dig der tager pis på os Seriøst 20.000 for et
pragteksemplar, kan kun være tilfældet uden motor eller afgift

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 13:04

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så er det da vist dig der tager pis på os Seriøst 20.000 for et
> pragteksemplar, kan kun være tilfældet uden motor eller afgift

Næh bilen var en tysk skade genopbygget i nyt karrosseri ca. omkring 95-96,
i den org.mørk metalgrå farve.
En sådan bil er tilsyneladende umulig at komme af med til unge mennesker
pga. forsikringen.

Den startede ud med en pris på sidst i 30'erne, men efter lang tid blev den
solgt for lidt over 20K
Køberen kom dog selv med nogle fælge så min kammersjuk beholdte hans fine
BBS fælge og solgte dem ved siden af.

Men sådan en bil med over 200.000 på klokken er åbenbart en tung vare.

/Claus

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-01-04 22:37

jeg har jo netop nedsat den til 5...?