Fri hastighed i Tyskland?
Fra : Emil Jensen

Dato : 04-01-04 22:47

Hej NG

Forleden holdt jeg nytår i Berlin, og tog færgen over til Rostock og kørte
derfra til Berlin. Den første distance på motorvejen lige efter Rostock
viser skiltene max 100, senere vistnok 110 og derefter 130 km/t, men senere
var der en skilt med 130 og tre grå streger skråt tværs over hvilket betyder
at hastighedsbegrænsningen på 130 km/t ophæves. Mit spørgsmål er om der så
er fri hastighed bagefter? Flere tyske "klassebiler" (fede Audier, BMWere,
Mercedeser) kørte ihvertfald tæt på de 200 km/t. Selv sneglede vi afsted med
ca 160 km/t

På forhånd tak.

Mvh

Emil
'98 Citroen Xantia Weekend 2.0i 16v Automatic

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-01-04 22:54

> tværs over hvilket betyder at hastighedsbegrænsningen på 130 km/t
> ophæves. Mit spørgsmål er om der så er fri hastighed bagefter?

Ja.

> Flere
> tyske "klassebiler" (fede Audier, BMWere, Mercedeser) kørte
> ihvertfald tæt på de 200 km/t.

Selvfølgelig.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Christian Lindschou ~

Dato : 05-01-04 22:36

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja.

Man skal stadig køre efter forholdene. Hvis du overhaler folk der kører 130
med 200, er det jo ikke sikkert.
Husk virkelig at overhold grænserne i tyskland - fik en bøde på 2450kr, da
en Omega St. Car med Baby On Board skilt tog et billede af mig i Tyskland
(det var en civil strisser). Avs en bøde.

> Selvfølgelig.

Spitzenklasse.

Fra : Rune

Dato : 06-01-04 13:07

Jeg er blevet taget i Tyskland med 80 i et vejarbejde på en motorvej hvor
der var 50.
Det kostede 13 Euro, da jeg ikke "havde mere" på mig.

Til sammenligning blev jeg året før taget med 110 på hovedvej med 80
begrænsning i Tjekkiet. Det kostede 100 Kourona, hvilket svarer til 25 kr.

Rune