Biltyveri tæller det som "skade" ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 04-01-04 14:41

Når man skal ha' et forsikringstilbud skal man så tælle et biltyveri med når
man opgiver hvornår man har haft skader ? (bilen blev fundet og rep. på
forsikringens regning) eller tæller kun de "rigtige" skader som man selv har
lavet/været skyld i ?

Kim

Fra : Christian Hansen

Dato : 04-01-04 14:54

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> man opgiver hvornår man har haft skader ? (bilen blev fundet og rep. på
> forsikringens regning) eller tæller kun de "rigtige" skader som man selv

Det kommer helt an på hvad der står i din forsikringspolice.
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-01-04 14:56

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man opgiver hvornår man har haft skader ? (bilen blev fundet og rep. på
> forsikringens regning) eller tæller kun de "rigtige" skader som man selv

Normalt kommer det an på om det forsikringsselskab, som du havde på
skadetidspunktet takserede tyveriet, som belastende. Dvs. hvis du ikke steg
i præmie, tæller skaden ikke med...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 15:23

> [...]
> man opgiver hvornår man har haft skader ? (bilen blev fundet og rep. på
> forsikringens regning) eller tæller kun de "rigtige" skader som man selv

Ved mit første selskab tolkene de ENHVER udgift som selskabet havde, som en
skade. Så da Sierra'en futtede af, ville de have jeg skulle stige i præmie.
Da jeg flyttede til GF betragtede de ikke brandskaden som en grund til at
jeg skulle smides ud af super-elite klasse, så det var jo meget godt.
Se hvad de skriver i din police.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-01-04 15:36

Jeg takker for svarene!

Kim

Fra : Jess Reinbach

Dato : 04-01-04 16:45

tyveri af en bil der kommer eller forvolder skade på andet/andre betragtes
som en skade. med mindre biltyven er blevet taget. så tæller den ikke med

mvh.

Jess

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-01-04 19:45

"Jess Reinbach" <FJERNreinbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> tyveri af en bil der kommer eller forvolder skade på andet/andre betragtes
> som en skade. med mindre biltyven er blevet taget. så tæller den ikke med

Hos mit forsikringsselskab gør det ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard