Katalysator
Fra : Jørgen

Dato : 04-01-04 10:06

Hejsan... hva gør en katalysator egentlig?? gør det noget man fjerner den?

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-01-04 10:29

> Hejsan... hva gør en katalysator egentlig?? gør det noget man fjerner den?

Rent teknisk kan den sikkert bare fjernes, den er udelukkende til for
miljøets skyld.
Hvis man er ligegld med dette kan den nok fjernes, men du kommer ikke forbi
næste periodesyn uden den.

Hvis man stadig er ligeglad, kan du nok regne med at mange bilers styrebox
ikke er helt ligeglad om den er der eller ej.
Men det kan selvfølgelig også løses, men jeg tvivler på det er besværet
værd.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Jørgen

Dato : 04-01-04 18:08

Okai... det fordi min gik i stykker, så fik den bare fjernet.. så bilen går
ikke i stykker, men jeg skal regne med at få et mindre problem til næste
syn? bliver man bare kaldt til omsyn så eller hva?

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-01-04 21:10

bliver man bare kaldt til omsyn så eller hva?

Ja det kan du godt regne med, hvis de opdager det.

Nej jeg tror såmænd ikke at bilen "går i stykker af det".
Den er som sagt kun for at "efterbehandle udstødningsrøgen" inden den
slippes ud.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-01-04 11:42

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev

> [...]
næste
> syn? bliver man bare kaldt til omsyn så eller hva?

Din bil kan ikke godkendes uden katalysator, og hvis du møder op til syn
uden kat, står du sikkert også med en sur synsmand, ønker du virkelig
dette?

Mvh.