<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:aejevvsia73uvds5q4gouh0v2js0it9uac@dtext.news.tele.dk...
> "Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev :
>
> >Her tænker jeg specielt på følgende udstyr: Tågeforlygter, vinduesvisker
> >interval justering, elspejle, elruder - Alt noget som jeg har planer om
at
> >montere. Ikke fordi det volder mig de store problemer at lave et godt
> >ledningsnet selv, men originalt ville da være bedre, nogen der har et bud
på
> >hvor meget jeg kan forvente er standard inden jeg adskiller?
>
> Du skal ikke regne med at dit ledningsnet, dur til ret meget andet end
> hvad bilen har - da vi satte centrallåse (originale) i Kim
> Jørgensen's DOCH, måtte vi skifte ledningerne i dørene (*1) - der var
> ikke ekstra i tyllerne. Jeg mindes heller ikke i min egen DOCH, at
> have set noget overskydende, der kunne ligne tågelygter etc.
>
Alle de Europæiske biler jeg har rodet med som er nyere end ca. 10 år har
enhedsledningsnet dvs. at ledningsnettet er lavet til den individuelle bil
med det uddstyr den er bestilt med.
Med moderne produktionsstyring , og just in time produktion kan der spares
1000 vis af kilometer ledning og stik.
Til gengæld kan man ofte købe et ledningsnet til det man nu vil
eftermontere, f,eks centrallåse, A/C, eller tågelys.
Der er selvfølgelig altid reglen der bekræfter undtagelsen, Volvo har masser
af ledninger til udstyr der ikke er der.
F.eks. var jeg overrasket over at se at ledninger til alarm, sædevarme og
subwoofer var trukket i en V40 T4.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk