/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ledningsnet
Fra : Troels Pedersen


Dato : 03-01-04 23:59

Hej Sierra eksperter!

Jeg sidder og spekulerer over hvor meget af ledningsnettet der er standard i
en gammel Sierra. Altså er det samme ledningsnet i dem alle uanset udstyr,
eller skal der ekstra til for at få alt det sjove el-tilbehør på? Jeg er
klar over en del af sikringer og relæer afhænger af udstyret.

Her tænker jeg specielt på følgende udstyr: Tågeforlygter, vinduesvisker
interval justering, elspejle, elruder - Alt noget som jeg har planer om at
montere. Ikke fordi det volder mig de store problemer at lave et godt
ledningsnet selv, men originalt ville da være bedre, nogen der har et bud på
hvor meget jeg kan forvente er standard inden jeg adskiller?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC



 
 
jan@stevns.net (04-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 04-01-04 00:21

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev :

>Her tænker jeg specielt på følgende udstyr: Tågeforlygter, vinduesvisker
>interval justering, elspejle, elruder - Alt noget som jeg har planer om at
>montere. Ikke fordi det volder mig de store problemer at lave et godt
>ledningsnet selv, men originalt ville da være bedre, nogen der har et bud på
>hvor meget jeg kan forvente er standard inden jeg adskiller?

Du skal ikke regne med at dit ledningsnet, dur til ret meget andet end
hvad bilen har - da vi satte centrallåse (originale) i Kim
Jørgensen's DOCH, måtte vi skifte ledningerne i dørene (*1) - der var
ikke ekstra i tyllerne. Jeg mindes heller ikke i min egen DOCH, at
have set noget overskydende, der kunne ligne tågelygter etc.

*1 Men selv kreere sammenhængen til låsene
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-04 01:19


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:aejevvsia73uvds5q4gouh0v2js0it9uac@dtext.news.tele.dk...
> "Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev :
>
> >Her tænker jeg specielt på følgende udstyr: Tågeforlygter, vinduesvisker
> >interval justering, elspejle, elruder - Alt noget som jeg har planer om
at
> >montere. Ikke fordi det volder mig de store problemer at lave et godt
> >ledningsnet selv, men originalt ville da være bedre, nogen der har et bud

> >hvor meget jeg kan forvente er standard inden jeg adskiller?
>
> Du skal ikke regne med at dit ledningsnet, dur til ret meget andet end
> hvad bilen har - da vi satte centrallåse (originale) i Kim
> Jørgensen's DOCH, måtte vi skifte ledningerne i dørene (*1) - der var
> ikke ekstra i tyllerne. Jeg mindes heller ikke i min egen DOCH, at
> have set noget overskydende, der kunne ligne tågelygter etc.
>

Alle de Europæiske biler jeg har rodet med som er nyere end ca. 10 år har
enhedsledningsnet dvs. at ledningsnettet er lavet til den individuelle bil
med det uddstyr den er bestilt med.
Med moderne produktionsstyring , og just in time produktion kan der spares
1000 vis af kilometer ledning og stik.
Til gengæld kan man ofte købe et ledningsnet til det man nu vil
eftermontere, f,eks centrallåse, A/C, eller tågelys.

Der er selvfølgelig altid reglen der bekræfter undtagelsen, Volvo har masser
af ledninger til udstyr der ikke er der.
F.eks. var jeg overrasket over at se at ledninger til alarm, sædevarme og
subwoofer var trukket i en V40 T4.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Troels Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Troels Pedersen


Dato : 04-01-04 10:17

Claus Petersen wrote:
> Alle de Europæiske biler jeg har rodet med som er nyere end ca. 10 år
> har enhedsledningsnet dvs. at ledningsnettet er lavet til den
> individuelle bil med det uddstyr den er bestilt med.
> Med moderne produktionsstyring , og just in time produktion kan der
> spares 1000 vis af kilometer ledning og stik.
> Til gengæld kan man ofte købe et ledningsnet til det man nu vil
> eftermontere, f,eks centrallåse, A/C, eller tågelys.

Ok

> Der er selvfølgelig altid reglen der bekræfter undtagelsen, Volvo har
> masser af ledninger til udstyr der ikke er der.
> F.eks. var jeg overrasket over at se at ledninger til alarm,
> sædevarme og subwoofer var trukket i en V40 T4.

I min gamle Mazda 626 var der trukket ledninger til alt! Der var klargjort
til tågeforlygter, til elspejle og lidt andet sjovt. Men den var jo også
noget over de 10 år.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC



Morten Vinding Niels~ (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 04-01-04 17:42

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
news:3ff75bd9$0$24079$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
>
> Alle de Europæiske biler jeg har rodet med som er nyere end ca. 10 år har
> enhedsledningsnet dvs. at ledningsnettet er lavet til den individuelle bil
> med det uddstyr den er bestilt med.
> Med moderne produktionsstyring , og just in time produktion kan der spares
> 1000 vis af kilometer ledning og stik.
> Til gengæld kan man ofte købe et ledningsnet til det man nu vil
> eftermontere, f,eks centrallåse, A/C, eller tågelys.
>
> Der er selvfølgelig altid reglen der bekræfter undtagelsen, Volvo har
masser
> af ledninger til udstyr der ikke er der.
> F.eks. var jeg overrasket over at se at ledninger til alarm, sædevarme og
> subwoofer var trukket i en V40 T4.


Nu ved jeg ikke om min gamle Vectra tæler for en under 10års bil (okt. 94),
men den har da en del ledninger der ikke bruges, bla. har jeg fundet stik
nede ved forlygterne som jeg tror er til elektriskjustering af disse.

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94



Troels Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Troels Pedersen


Dato : 04-01-04 10:16

jan@stevns.net wrote:
> Du skal ikke regne med at dit ledningsnet, dur til ret meget andet end
> hvad bilen har - da vi satte centrallåse (originale) i Kim
> Jørgensen's DOCH, måtte vi skifte ledningerne i dørene (*1) - der var
> ikke ekstra i tyllerne. Jeg mindes heller ikke i min egen DOCH, at
> have set noget overskydende, der kunne ligne tågelygter etc.
>
> *1 Men selv kreere sammenhængen til låsene

OK, så er der jo lidt info fra en Sierra mand. Jeg må snakke med en hugger
så, det kunne jo være man kunne finde nogle ledningsnet der. Jeg har i al
fald fundet ud af at man kan købe et ledningsnet med relæ til
tågefprlygterne hos Ford.

Jeg takker for hjælpen!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC



Uffe Bærentsen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-01-04 10:26


"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff7491d$0$29376$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Sierra eksperter!
>
> Jeg sidder og spekulerer over hvor meget af ledningsnettet der er standard
i
> en gammel Sierra. Altså er det samme ledningsnet i dem alle uanset udstyr,
> eller skal der ekstra til for at få alt det sjove el-tilbehør på? Jeg er
> klar over en del af sikringer og relæer afhænger af udstyret.
>
> Her tænker jeg specielt på følgende udstyr: Tågeforlygter, vinduesvisker
> interval justering, elspejle, elruder - Alt noget som jeg har planer om at
> montere. Ikke fordi det volder mig de store problemer at lave et godt
> ledningsnet selv, men originalt ville da være bedre, nogen der har et bud

> hvor meget jeg kan forvente er standard inden jeg adskiller?

Det kan forvente er nok at sammenligne med hvad der kan ligge på din
lillefingernegl.
Kort sagt intet.

Men når det så er sagt, så kan du tage kontakt til en hugger.
Hvis du taler rimeligt for dig, så burde det være muligt at få ledningsnet
til 'alt' for en rimelig pris.

Hvis du feks. køber el-spejle, så kan du også få ledningsnettet med til dem,
men ikke til andet.
Så, snak godt for din syge moster, så ender du nok op med et super
ledningsnet

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste