Varme i Mercedes
Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-01-04 23:14

Jeg har en Mercedes 230E -benzin årg 1990 med klimaanlæg. Her i de kolde
dage har jeg haft svært ved at få ordentlig varme i kabinen. Kan nogen
forklare mig hvorfor.

Er der en termostat i klimaanlægget, som kan være fejlbehæftet?

Temperaturmåleren i motoren stopper ved 80 grader. Er det for lidt?

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man monterer en
udetemperaturmåler i bilen. Instrumentbordet er forberedt for det.

Benzinforbruget ved alm. blandet kørsel er på 8,5 km/l. Er det for højt?
Hvad kan der i givet fald gøres ved det?

Når motoren er rigtig kold kan automatgearkassen godt virke lidt "træg",
sådan at forstå, at den er uvillig til at skifte fra 2. til 3. gear, men
skifter i stedet direkte til fjerde gear efter nogen tid. Hvad skyldes det?

Med venlig hilsen
Søren Jensen

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 04-01-04 10:15

"Hr. Jensen" <sje@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> forklare mig hvorfor.
>
> Er der en termostat i klimaanlægget, som kan være fejlbehæftet?

Jeg vil tro, at det er motortermostaten - det var også problemet i min Audi.

Fra : Rene´

Dato : 04-01-04 10:18

Køre din cirkulationpumpe ???
80 Grader er nomalt !!!
Det koster 4000 kr at monterer udetempmåler (glem det) !!!
dit benzin lyder lidt højt den skulle vel gå mindst 10kml. prøv
følgende-skift luftfilter-skift tændrør-skift til fuldsyntetisk motor
olie-sørg for der er 2,2 bar i dine hjul.

Gearkassen er altid lidt træls når den er kold dvs at den skifter lidt hårdt
indtil den er driftvarm. men det er unormal den springer et gear over. jeg
tror der er en vacumfejl på din bil, prøv at tjekke alle slanger, eller prøv
at skifte dit olie til dexon III og husk at skifte dit oliefilter i
gearkassen, husk også at skifte olie i konverteren.
MVH Rene´ 3xmercedes